2 winstpunten eraf?!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 12:41

berdien85 schreef:
Omdat het niet altijd de schuld van de ruiter hoeft te zijn??

Nee, maar je kunt moeilijk in de regels allerlei uitzonderingen op de val opnemen.. Toch vind ik dat je als ruiter voorbereid moet zijn, paard kan altijd schrikken, daar hoor je als ruiter mee om te kunnen gaan/te blijven zitten.

Daantjuh88

Niet leuk, maar zijn nou eenmaal de regels. Juryleden zijn soms schappelijk en dan schrijven ze inderdaad vrijwillig verlaten op je coupon. Helaas heb jij er niet zo'n 1 getroffen. Volgende keer knallen en dan heb je die 2 winstpunten er zo weer bij!

Mijn jonge paard sprong afgelopen weekend over het hekje de baan uit. Was net begonnen en dacht eerst nog, oliebol.... dat waren 4 hele dure rondjes. Ik moest er zelf wel heel hard om lachen en de jury was schappelijk, ik mocht opnieuw beginnen. Officieel was ik ook uitgesloten van deelname....

BigOne

kwii schreef:
Ik heb wel eens gezien dat iemand zo aan het hangen was in de voorkant dat het paard tot 2x toe viel... Dit is natuurlijk bij TS niet gebeurt, maar in zo'n situatie is 2 verliespunten meer dan terecht.
Dus opzich snap ik de regel wel, maarja als het paard struikelt kun je er inderdaad weinig aan doen ):

Na de eerste keer had die al niet eens meer mogen starten!

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 12:44

listiglistje schreef:
Regels zijn regels, maar een beetje coulante jury/vereniging kun je vragen of ze op je staatje zetten vrijwillig beeindigd (dus afgegroet) ipv uitgesloten/gediskwalificeerd.
Dan behoud je je winstpunten wel, als je er echt niets aan kon doen (bv paard struikelt of valt), werken ze daar meestal wel aan mee is mijn ervaring.

Ik ben van mening dat dit altijd zo zou moeten zijn
met een val. Een val betekend niet altijd de schuld
van een ruiter he ;)

Sneu voor je TS! Is toch jammer als je door zoiets
2 punten kwijt bent geraakt.

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 12:45

Relaxed schreef:
berdien85 schreef:
Omdat het niet altijd de schuld van de ruiter hoeft te zijn??

Nee, maar je kunt moeilijk in de regels allerlei uitzonderingen op de val opnemen.. Toch vind ik dat je als ruiter voorbereid moet zijn, paard kan altijd schrikken, daar hoor je als ruiter mee om te kunnen gaan/te blijven zitten.

Tuurlijk hoor je overal op voorbereid zijn, maar ook een ruiter die voorbereid is kan in somminge situaties toch vallen. Ik blijf dit heel erg zwart/wit vinden en het dus een belachelijke regel vinden, waarom ook meteen 2 punten? Mijn mening...

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 12:54

Ik heb ook -2 gehad toen ik gediskwalificeerd werd, mijn stand was toen M1-2 aangezien het mijn eerste M1 wedstrijd was. Ik werd gediskwalificeerd omdat ik blijkbaar niet binnen 45 sec aan mijn proef starten omdat mijn paard ergens van schrok onderweg naar A.

Hoe de regels van het diskwalificeren precies werken weet ik niet maar diskwalificatie betekent wel -2.

Nibbit

Re: 2 winstpunten eraf?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 13:00

Ik vind 2 verliespunten ook een hele strenge maatregel...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 13:00

iEmmaaa schreef:
Ik heb ook -2 gehad toen ik gediskwalificeerd werd, mijn stand was toen M1-2 aangezien het mijn eerste M1 wedstrijd was. Ik werd gediskwalificeerd omdat ik blijkbaar niet binnen 45 sec aan mijn proef starten omdat mijn paard ergens van schrok onderweg naar A.

Hoe de regels van het diskwalificeren precies werken weet ik niet maar diskwalificatie betekent wel -2.

Je hebt diskwalificatie en uitsluiting. Diskwalificatie betekent dat je voor de volledige wedstrijd niet meer mee mag doen, dit is bijvoorbeeld wanneer de entingen niet voor elkaar zijn of bij wreedheid.

Uitsluiting is wat jij hierboven beschrijft, inmiddels mag je voor te laat starten niet meer uitsluiten, maar aanrekenen als een 1e vergissing. Voorheen was te laat starten idd uitsluiting en 2 verliespunten.

Op uitsluiting zijn een aantal uitzonderingen dat je geen 2 verlies krijgt, dat is op de 1e pagina al laten zien

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 13:02

oh sorry haha dan bedoel ik inderdaad uitsluiting, wist niet dat daar nog onderscheid in gemaakt werd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 13:03

Zijn veel mensen die het niet weten, maar zit toch wel een essentieel verschil in :D

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 13:05

bigone schreef:
kwii schreef:
Ik heb wel eens gezien dat iemand zo aan het hangen was in de voorkant dat het paard tot 2x toe viel... Dit is natuurlijk bij TS niet gebeurt, maar in zo'n situatie is 2 verliespunten meer dan terecht.
Dus opzich snap ik de regel wel, maarja als het paard struikelt kun je er inderdaad weinig aan doen ):

Na de eerste keer had die al niet eens meer mogen starten!

Helaas was dit in een les, maar dan nog snapte ik niet helemaal waarom ze door mocht rijden.. Iets met och wat zielig dat ze zo fors is en ook nog verstandelijk beperkt, we zien het wel door de vingers. Ten koste van het paard dus. Maar dat is niet helemaal ontopic :P

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 13:08

Ik ben wel vaak uitgesloten, vaak hadden wij jury's zitten met
een belletje. Zodra je mocht beginnen gaven ze er een lel aan.
Pony sprong vooral wedstrijden, en zodra hij die bel hoorde sprong
hij aan in galop en sprong hij over het 1e de beste hekje die hij zag :+ _O-

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 13:09

BloemBloem schreef:

:')

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 13:13

berdien85 schreef:
BloemBloem schreef:

:')

:D :D Ja hij had een goede opvoeding genoten
in de springring. Tijdens de dressuur had ik er de
1e seconden mijn handen vol aan hahaha!

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 13:17

Er hoeft geen schuld te zijn van de ruiter maar als jij je paard gewoon onder controle hebt dan valt het paard niet zomaar. Ookal schrikt hij of gebeurd er iets waardoor hij valt.

Er zijn zat jury's die coulant zijn en je weer verder laten rijden hoor, maar je moet ergens een lijn trekken toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 13:43

bliver schreef:
Er hoeft geen schuld te zijn van de ruiter maar als jij je paard gewoon onder controle hebt dan valt het paard niet zomaar. Ookal schrikt hij of gebeurd er iets waardoor hij valt.

Er zijn zat jury's die coulant zijn en je weer verder laten rijden hoor, maar je moet ergens een lijn trekken toch?

Precies mijn gedachte.. Mijn paard struikelde ook wel eens, maar vooral als ie niet op zat te letten. Aan mij dan toch de taak om hem bij de les te houden?

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 13:50

Snap niet waarom je na afloop zelf niet even langs bent gegaan bij de jury, en de organisatie.
Die sturen uiteindelijk je punten door, en willen vaak ook wel makkelijk zijn als een jury dat is.
Een dure zure les.
Maar voor mij een hele goede reden om nooit op gras te starten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 14:06

HTM schreef:
Snap niet waarom je na afloop zelf niet even langs bent gegaan bij de jury, en de organisatie.
Die sturen uiteindelijk je punten door, en willen vaak ook wel makkelijk zijn als een jury dat is.
Een dure zure les.

Wat heeft op gras starten hiermee te maken? Zorgen voor goede proppen en je hebt toch nergens last van?

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 14:28

Op zand kan een paard toch ook struikelen en vallen :+

Gras of zand maakt mij niet uit, als de bodem maar goed te rijden is...dus geen kuilen, zware grond, glad of heuvellandschap!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 14:45

Relaxed schreef:
HTM schreef:
Een dure zure les.

Wat heeft op gras starten hiermee te maken? Zorgen voor goede proppen en je hebt toch nergens last van?

Een afgelopen modder grasland gaan ze net goed met proppen onderuit. Heb ze wel al zien gaan :=

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 14:51

Yvank_ schreef:
Een afgelopen modder grasland gaan ze net goed met proppen onderuit. Heb ze wel al zien gaan :=

En dat kan op zand net zo goed...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 15:00

Ja absoluut, maar daarom vind ik het ook een beetje vreemd dat je 2 verlies krijgt als je paard onderuit gaat...

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 15:01

als je paard in balans is dan glijd hij niet uit :o

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 15:06

bliver schreef:

Sorry dat ik het zeg, maar ik vind dit zo een onzin.
Ik ben zelf ook wel eens met de fiets gevallen, toen was ik
dacht ik wel in balans, nee ik was niet dronken :+

Wij mensen kunnen toch ook wel eens struikelen :) ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 15:09

BloemBloem schreef:
bliver schreef:

Sorry dat ik het zeg, maar ik vind dit zo een onzin.
Ik ben zelf ook wel eens met de fiets gevallen, toen was ik
dacht ik wel in balans, nee ik was niet dronken :+

Wij mensen kunnen toch ook wel eens struikelen :) ?

Maar struikelen of uitglijden zit wel verschil in :j Ik ben het met Bliver eens, een paard dat goed in balans is struikelt minder snel en glijdt minder snel uit.