met haflinger hengst op wedstreid maar waar ????

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 10:41

Cioccolato schreef:
Dorine92 schreef:
Ik geloof daar niet zo in. Goed is goed, daar kan geen jury omheen. En we hebben het hier niet over grand prix, maar een L proefje. Oftewel links, rechts, harder, zachter, vooruit, achteruit, beetje opzij, en stilstaan. En wat heeft het publiek ermee te maken? Die hoeven je niet te beoordelen gelukkig :D

En toch blijft het aan de jurys en daar komt het gewoon nog voor. Ook nog vaak genoeg in NL..

Nog nooit last van gehad. Ik hoor regelmatig mensen klagen dat ze lage punten hebben omdat de jury niet van fjorden/Friezen/tinkers/haflingers/
schimmels/blessen etc. houdt, maar in 99 van de 100 gevallen kan ik, wanneer ik het proefje heb gezien, heel goed begrijpen waarom de punten zo laag zijn.
Ik durf zelfs nog een stapje verder te gaan door te zeggen dat je met een bakbeest of een schommelschip al gauw wordt overgewaardeerd, omdat het "extra knap" zou zijn...

Urielle

Re: met haflinger hengst op wedstreid maar waar ????

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 10:53

Ben je al aan deze kant van de grens gestart dan?

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 11:09

Nee maar het niveau zal daar niet hoger liggen aangezien nl veel meer een dressuurland is dan belgie

VivianHesen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 11:17

Ik denk dat als je een hengst in de aandacht wilt zetten, je beter kunt kijken naar (regionale) hengstenshows en wedstrijden van het haflinger stamboek.

Ik denk dat je op een wedstrijd er niet zo veel aan hebt, omdat je bij de 'normale' dressuurwedstrijden weinig haflingers ziet.

Nordique

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 11:25

Je kan in belgië inderdaad starten bij de VLP. En wat hier iemand zei dat je niet makkelijk punten rijdt met een haf: in belgië rijdt er haast niemand met een pony, je ziet hier bijna alleen maar dressuurkastelen van min 1m70. Of je met een haf benadeeld wordt zal ik mij niet over uitspreken. Ik ben al een paar keer gestart met een pony van 1m30 en toch wel telkens terechte punten gekregen

Caaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 11:33

Dat valt mij inderdaad ook altijd op als ik ga helpen met jureren, hier zie je rassen zoals haflingers, fjorden, friezen, tinkers,... Bijna nooit in de wedstrijdring, in België is dat veel minder normaal als in Nederland.

everdijhof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-15 12:01

ja hij is voor leven goedgekeurd 1a zowel in nederland als in belgie

everdijhof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-15 12:03

Urielle schreef:
Ben je al aan deze kant van de grens gestart dan?

nee nog niet

everdijhof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-15 12:07

KimD schreef:
Is hij goedgekeurd en in bezit van alle papieren? Want dan kun je hem ook nog op andere manieren onder de aandacht brengen.

ja hij is goedgekeurd voor het leven in de 1a (hoogste categorie ) en ook op nakomelingen in Nederland

Alenthe05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 12:09

Om welke hengst gaat het? Als hij Z1 is zal hij toch al wat bekend moeten zijn qua naam ed. Heb jezelf nog nooit gestart? Misschien eerst met een ander paard dit gaan behalen of via andere marketing de hengst in the picture zetten..
Ik meen wel dat je via die haflingerwedstrijden wel je punten op die manier bij elkaar kan rijden, doen volgens mij meerdere mensen. Succes iig!

everdijhof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-15 12:11

Alenthe05 schreef:
Om welke hengst gaat het? Als hij Z1 is zal hij toch al wat bekend moeten zijn qua naam ed. Heb jezelf nog nooit gestart? Misschien eerst met een ander paard dit gaan behalen of via andere marketing de hengst in the picture zetten..
Ik meen wel dat je via die haflingerwedstrijden wel je punten op die manier bij elkaar kan rijden, doen volgens mij meerdere mensen. Succes iig!

steinbach heet hij staat nu bij stal beuvoorde maar komt naar huis
is enkel jaren uit de sport geweest op zijn 6 haalde hij de z1 nu is hij 10

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 12:13

Citaat:
Ik geloof daar niet zo in. Goed is goed, daar kan geen jury omheen. En we hebben het hier niet over grand prix, maar een L proefje. Oftewel links, rechts, harder, zachter, vooruit, achteruit, beetje opzij, en stilstaan. En wat heeft het publiek ermee te maken? Die hoeven je niet te beoordelen gelukkig :D

In Belgie heb je bij een bepaalde vereniging geen officiele jury maar bijv. ouders van ruiters. Dat zal het verschil zijn ;)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 12:19

Tjah, wat zou je zelf het liefste doen en belangrijker; hoe is jouw rijkunst?

Kijk als je zelf best aardig kunt rijden dan zou ik even rondkijken of je van iemand een paard kunt lenen waarmee je je winstpunten haalt, dat kan snel gedaan zijn. En daarna kun je hem zelf starten.
Maar als jij nog veel moet leren en je wilt dat je hengst echt in de picture komt, dan zou ik je aanraden er iemand voor te zoeken. Als je een ervaren ruiter erop zet (iemand die al hoger geklasseerd is) die kan hem ook meteen op zijn oude niveau starten, shows rijden ed. Dan weet je zeker dat hij opvalt.
Als jij hem zelf gaat rijden is het natuurlijk de vraag of dat allemaal vlekkeloos gaat en het zal je zeker 2 seizoenen duren voor je op zijn oude niveau (z1) bent, dus het eerste jaar zal hij bij de fokkers waarschijnlijk niet opvallen.

Nordique

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 12:22

mag schreef:
Citaat:

In Belgie heb je bij een bepaalde vereniging geen officiele jury maar bijv. ouders van ruiters. Dat zal het verschil zijn ;)

Waar haal je dat? In de Lrv zijn het geen officiële jurys maar ouders van ruiters is toch ook overdreven hoor. Hier rijden de serieuze dressuurruiters niet in de lrv, weet niet hoe het aan de andere kant van het land zit maar goed, is ook nogal off topic

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 17:02

Bij de LRV mag ze niet starten (offtopic: bij de ponys idd ponyouders als jury, dat kan voorkomen). Alleen VLP. En juist daar wordt in het algemeen afgeraden om met een andersoortig paard als het typische dressuurpaard te starten.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 17:52

Ik wist niet dat de Belgische dressuursport nog zo ouderwets was wat dat betreft :=
Dus Friezen zijn daar ook een uitzondering/niet gewenst?

Caaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 19:41

Aranel schreef:
Ik wist niet dat de Belgische dressuursport nog zo ouderwets was wat dat betreft :=
Dus Friezen zijn daar ook een uitzondering/niet gewenst?

Niet per se ongewenst maar mensen staan toch even te kijken als je niet met het stereotype paard komt aanzetten. Dat is vrij zeldzaam (in Limburg dan toch) als ik ging helpen werd er nooit anders beoordeelt maar bij een hele dag jureren zag je misschien één ander type paard eens rondlopen op het terrein. Bonte paarden etc zijn ook redelijk uitzonderlijk.

Nordique

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 20:10

Friezen begin je hier wel eens te zien, al is het zeldzaam. Nog nooit een fjord of haf gezien. Friezen fjorden haffen horen voor de kar, pony's zijn enkel voor kleine kinderen, dat is hier echt de mentaliteit.

Ik vind het onzin hoor, wij blijven rijden met een pony en een fries :p
Laatst bijgewerkt door Nordique op 22-03-15 20:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 20:13

België mag tot en met niveau 3 een pony tussen de paarden bij de vlp maar de regionalen hebben daar ook nog hun regels voor. Bij sommige regionalen mag het niet. Laat je hem in schrijven als paard overal hebben ze echter niks te zeggen.
Limburg lopen verschillende Friezen mee en ook wat haffen, zelfs al een tinker gespot. Heb thans ook al zat bonte paarden en pony's gezien. Bij de pony's lopen wel meer haffen en zelfs een stippel.

Nordique

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 20:16

TS zegt dat hij 1m49 is dus ze zal wel mogen starten denk ik?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 20:19

Als hij 1.45m is ook als ie als paard geïmmatriculeerd wordt enz. Voor een paard is geen meetattest nodig.

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 16:09

Zoals al gezegd. Je moet minimaal L2+1 of L+1 gereden hebben, in jouw geval moet dit dus met een ander paard. Je mag hem ook niet HC starten is mij uitgelegt. Bij de HTC (haflingers en trekpaard comepetities) mag het wel. Maar dit telt officieel niet mee. Deze zijn dat ik me kan herinneren door het hele land.

Mag ik vragen wat je paard zijn afstamming is?

everdijhof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-15 16:31

Kozbi schreef:
Zoals al gezegd. Je moet minimaal L2+1 of L+1 gereden hebben, in jouw geval moet dit dus met een ander paard. Je mag hem ook niet HC starten is mij uitgelegt. Bij de HTC (haflingers en trekpaard comepetities) mag het wel. Maar dit telt officieel niet mee. Deze zijn dat ik me kan herinneren door het hele land.

Mag ik vragen wat je paard zijn afstamming is?

ja zeker Liz. Steinwind/T, x Liz. Alpenstern

hier staat zijn volledige stamboom op
http://stal-beauvoorde.be/hengsten/steinbach.html

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 16:42

Oh tis wel de hengst die ik ken. Ik wil niet vervelend doen en kan zijn dat ik het fout heb, maar deze hengst is niet A1 gekeurd maar B1 sport. En alleen in België definitief goed gekeurd. Wil niet als een trut overkomen maar ik geloof t verhaal niet helemaal omdat je ten eerste ontiegelijk veel spelfouten maak, hier op bokt en op de paardenmelk site staan ook rare dingen. En ten tweede ben je niet de man die zich zelf 'eigenaar' noemde bij de dekking van Eefje (haflinger van n kennis)

Nja mijn mening, voel je niet aangevallen vind het alleen een raar verhaal.

everdijhof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-15 16:46

Kozbi schreef:
Oh tis wel de hengst die ik ken. Ik wil niet vervelend doen en kan zijn dat ik het fout heb, maar deze hengst is niet A1 gekeurd maar B1 sport. En alleen in België definitief goed gekeurd. Wil niet als een trut overkomen maar ik geloof t verhaal niet helemaal omdat je ten eerste ontiegelijk veel spelfouten maak, hier op bokt en op de paardenmelk site staan ook rare dingen. En ten tweede ben je niet de man die zich zelf 'eigenaar' noemde bij de dekking van Eefje (haflinger van n kennis)

Nja mijn mening, voel je niet aangevallen vind het alleen een raar verhaal.

ik heb deze hengt just gekocht en ik heb zeer zwaare diselektie nog een vraag vraag maar raak en die is 1a gekeurd