Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Myca schreef:Ik heb dit afgelopen weekend niet gecorrigeerd.
Ik zag dat ik te laat was bij A, en ik had mijn paard netjes recht fijn lopen met gelijke druk op beide teugels.
Door te gaan corrigeren was ik bang dat het rommelig zou worden.
Het werd een 6 met: "Naast de AC lijn." op het protocol.
De rest van de proef waren bijna allemaal zevens.
Ik denk dat ik hiervoor ook een 7 had gehad als ik niet naast de AC lijn had gereden.
Citaat:Don’ts:
• Bijsturen als je naast de AC-lijn zit, het is namelijk netter om deze lijn dan gewoon recht te volgen in plaats van een scheve lijn maken om dit te corrigeren.

Nirvana_ schreef:Ik denk dat de voorkeur van juryleden uit gaat naar corrigeren. Rijtechnisch zou de lijn niet uit moeten maken maar de rechtgesteldheid, aanleuning etc van het paard. Een perfect gereden volte maar een meter na de letter zou imo meer punten moeten kregen dan een matig gereden volte precies op de letter. Maar dat is niet zoals de dressuur tegenwoordig werkt, helaas.
JenniferU schreef:Nirvana_ schreef:Ik denk dat de voorkeur van juryleden uit gaat naar corrigeren. Rijtechnisch zou de lijn niet uit moeten maken maar de rechtgesteldheid, aanleuning etc van het paard. Een perfect gereden volte maar een meter na de letter zou imo meer punten moeten kregen dan een matig gereden volte precies op de letter. Maar dat is niet zoals de dressuur tegenwoordig werkt, helaas.
ik heb wel eens me volte te klein gereden ( dus kwam ik niet mooi uit op X wel mooie ronde volte)
en kreeg ik toch echt een 5 met commetaar volte te klein.