[HK]Jonge wedstrijdruiters

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

matedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 18:07

hoi!

mag ik mij ook melden?
ik heb een verzorgpony waar ik nu B wedstrijden mee start ongeveer 1 keer per maand.
als jullie liever alleen m1 of hoger willen hebben vind ik het ook goed maar dan ben ik weer weg :Y)

Hillady

Re: [HK]Jonge wedstrijdruiters

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 18:49

Ik rijd ook nog maar B... :D
Oh super cindy! Wat heb je geoefend?

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 19:16

Ik heb zo weer viertal training. Zin in :)

Cindy lekker getraind!

cindy1000

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 19:31

matedor schreef:
hoi!

mag ik mij ook melden?
ik heb een verzorgpony waar ik nu B wedstrijden mee start ongeveer 1 keer per maand.
als jullie liever alleen m1 of hoger willen hebben vind ik het ook goed maar dan ben ik weer weg :Y)

Als je wedstrijdgericht traint en geregeld start ben je welkom :D

Hillady schreef:
Ik rijd ook nog maar B... :D
Oh super cindy! Wat heb je geoefend?

voornamelijk losrijden omdat ze door mn ziekte een tijd heeft stil gestaan. Maar ik probeer haar vooral nu constant in de aaaanleuning te houden in appuyement, travers, schouderbinnenwaards ed en ze wil nog wel eens wat terugkomen dan in die oefeningen dus daar ben ik voornamelijk mee bezig en dat ging best fijn!

Jullie mogen me trouwens wel Eline noemen hoor :+ altijd fijn zo'n afwijkende profielnaam haha

glenstorm schreef:
Ik heb zo weer viertal training. Zin in :)

Cindy lekker getraind!

Leuk veel plezier! Lijkt me ook altijd nog wel leuk, in viertal rijden :)

matedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 19:41

Dan zal ik me even voorstellen

Ik ben veerle ik ben 15 jaar ik rijd nu 3 jaar waarvan 1,5 jaar op een manege. Ik ben nu B+1 met mijn verzorgpony. Ik zit op 3 mavo. En Ik ben vooral heel veel met stelling bezig en rechtrichten omdat ze scheef is wel loopt ze nagevelijk en gaat het steeds beter.

Vannavond heb ik clubles :)

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 19:52

Ah wat leuk! :D Ik rijd wel nog niet in de M-klasses :P Maar de sky is de limit hier.
Ik ben Kaat, ik ben 17 en zit in mijn laatste jaar *\o/*
Sinds vorige zomer rijd ik wedstrijden en ben wegens meerdere overwinningen eind seizoen al overgegaan naar B2 (LRV België )

Ik heb sinds 27 augustus mijn eigen topper Don Amigo ( Lord Leatherdale x Edison ) http://www.horsetelex.nl//horses/pedigree/1617406
Hij is 6 jaar en nooit fantsoenlijk doorgereden. Dus een paard met veel werk aan. We hebben al enkele onderlinge wedstrijdjes gereden (Vlp-kempische ) gewoon de laagste klasse E5 en starten in de zomer B2 (LRV)
Ik hoop later Vlp te rijden maar we zien wel :Y)
Eerst dat paard van me maar eens gereed krijgen }> :o
Ik rijd 5 dagen van de 7 met hem na school (ben pas om half 6 thuis helaas :') ga naar school met de trein )

Dit is mijn toppertje <3
Afbeelding

dit is bij de vorige eigenaar getrokken in de zomer. Ondertussen is hij al heel wat veranderd :j wat bespiering en vet erbij :P
Afbeelding

Ik mag me wel melden hee? :o :o (kijkt eens lief :+ )

melissapupa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 19:57

ik rijd met mijn zelf opgeleide pony B dressuur we zitten elke keer net tegen de 180 aan elke keer net niet maar zondag weer een kans in rhenen :)

cindy1000

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 21:06

x_Kaat_x schreef:
Ah wat leuk! :D Ik rijd wel nog niet in de M-klasses :P Maar de sky is de limit hier.
Sinds vorige zomer rijd ik wedstrijden en ben wegens meerdere overwinningen eind seizoen al overgegaan naar B2 (LRV België )

Ik heb sinds 27 augustus mijn eigen topper Don Amigo ( Lord Leatherdale x Edison ) http://www.horsetelex.nl//horses/pedigree/1617406
Hij is 6 jaar en nooit fantsoenlijk doorgereden. Dus een paard met veel werk aan. We hebben al enkele onderlinge wedstrijdjes gereden (Vlp-kempische ) gewoon de laagste klasse E5 en starten in de zomer B2 (LRV)
Ik rijd 5 dagen van de 7 met hem na school (ben pas om half 6 thuis helaas :') ga naar school met de trein )

Dit is mijn toppertje <3
[ Afbeelding ]

dit is bij de vorige eigenaar getrokken in de zomer. Ondertussen is hij al heel wat veranderd :j wat bespiering en vet erbij :P
[ Afbeelding ]

Jahoor welkom, gaaf paard heb je! Hoe zit dat nou precies met de klasses in belgie? Daar ben ik niet zo thuis in haha

cindy1000

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 21:07

melissapupa schreef:
ik rijd met mijn zelf opgeleide pony B dressuur we zitten elke keer net tegen de 180 aan elke keer net niet maar zondag weer een kans in rhenen :)

Ik zie dat jij 13 bent en de leeftijdsgrens is eigenlijk 15/16 zodat we allemaal een beetje in de zelfde leeftijdscategorie zitten.

aniek_joefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 21:16

Wauw leuk beestje!
Ik ben vandaag lekker naar het bos geweest :)

Hier ook even snel foto's!
Afbeelding

Afbeelding

cindy1000

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 21:18

aniek_joefy schreef:
Wauw leuk beestje!
Ik ben vandaag lekker naar het bos geweest :)

Hier ook even snel foto's!
[ [url=m/cdbfRU.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/NQByY5.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wauw knappe paardjes!

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 21:22

Ik start nog niet officieel, omdat het nog niet haalbaar is. Momenteel rijd ik FNRS proefjes en ik geniet :D . 19 april ga ik BB springen starten met mijn paard, we doen meteen de 90 cm, omdat ik weet dat we dat aankunnen! Als ik deze springwedstrijd nou onwijs leuk vind ga ik officieel starten in de springsport. Dressuur vind ik ook erg leuk maar ik denk toch dat mijn hart(en dat van mijn paard!) bij het springen ligt.

Ik blijf verder lekker FNRS dressuurproeven rijden en we zien wel of ik dan ook dressuur officieel wil gaan doen. Wat ik wel al zo'n beetje zeker weet is dat ik eventing wil gaan proberen.

Hillady

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 21:39

Oh wat een leuke foto's :D
Nou succes dan met t BB! Komt vast goed!

cindy1000

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 21:46

Met hoeveel mensen zijn we nu? want dan stop ik nu de aanmeldingen anders wordt het veelste druk. Als we even een lijstje maken met je boktnaam, naam, leeftijd, klasse waarin je rijd en eventueel provincie waarin je woont is het voor iedereen even overzichtelijk wie er allemaal mee praat en kenndn we elkaar wat sneller :P

cindy1000

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 21:47

Cindy1000- Eline- 16jaar- M2dressuur- Friesland

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 21:49

cindy1000 schreef:
x_Kaat_x schreef:

Dit is mijn toppertje <3
[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Jahoor welkom, gaaf paard heb je! Hoe zit dat nou precies met de klasses in belgie? Daar ben ik niet zo thuis in haha

Dankje! :D
hier ff de hele uitleg :P ik hoop dat alles juist is, van kempische kan wel wat niet kloppen :') rijd nog geen kempische duss...

Je hebt dus 2 'soorten wedstrijden' hier zeg maar. Kempische (vlp) en LRV (landelijk). Beide zijn officieel maar er zijn vele verschillen. Kempische is duurder, anders georganiseerd ( betaalde jury's ), beter piste's (meestal maar 1) en hogere klasse's. Ook aansluiting op Prix st. George en Grand prix zeg maar. Daarin heb je dus de niveau's (niveau 0, 1,enz. ) waarin klasse's zijn (E5, E7, A5,...) Er lopen duurdere paarden rond en er is een echte prijzenpot zeg maar.

LRV is dan weer meer 'boers' als sommige het willen noemen. Je sluit je aan bij een club, moet 4- en/of 8tal zijden voor goede starturen te krijgen en de jury's zijn vrijwilligers zeg maar. Je hebt wedstrijd in een veld waar meerdere pist's zijn afgemaakt per klasse ( bv. 3 piste's B1, 2piste's L1,...) en Je hebt verschillende klasse's. (Voor dressuur is dit: B1, B2, L1, L2, M1, M2, Z1,Z2 en sinds kort ZZ ) Je hebt ook een Provenciaal en vanaf L2 een nationaal. Je krijgt een bord en een medaille als prijs en meer niet. Clubs moeten jaarlijks wedstrijden organiseren en ook helpen op de wedstrijden.

Zeg maar als je nog vragen hebt haha :D

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 21:50

cindy1000 schreef:
X_Kaat_X - Kaat - 17jaar - B2 dressuur - België, Limburg

aniek_joefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 21:50

Komt vast goed!

aniek_joefy-Aniek-15 jaar-L1 en M1 dressuur-Brabant

Edit: verkeerde gequote :')

cindy1000

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 21:52

@kaat, oh oke het 2e is eigenlijk gewoon hetzelfde als bij ons. Alleen hebben wij dus 1 soort wedstrijden. Wel wat simpeler haha. De dure wedstrijden komen bij ons pas vanaf zzzwaar/lichte tour.

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 21:55

Ik zal even wat meer info geven dan alleen wat ik al had staan xd.

Ik ben Lisanne, ben 16 jaar en ik ga binnenkort dus BB springen 90 cm met mijn paard Vera. Vera is een KWPN van Houston, ze is inmiddels alweer 12 en staat hier nu net iets langer dan een half jaar. Ik heb ook nog 2 Shets van 21 & 6 die van mij zijn, met mijn Shetjes doe ik zelf niet zoveel meer. Ik heb een verzorger die graag rondjes met ze loopt waarvan zij ook 100% genieten. Zij blij, ik blij :D .

Zoals ik net ook al aangaf doe ik nu nog niks officieel, ik rij FNRS wedstrijdjes ong 1x in de 2 maanden en ga 19 april dus BB springen. Als ik dit nou leuk vind ga ik een startpas aanvragen en wil ik verderop komen in de springsport. Hier ligt onze passie in, dit willen we gaan doen! Ook wil ik echt graag een keer eventing gaan doen.

Vera:

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door OneAndOnlyx op 16-02-15 21:57, in het totaal 1 keer bewerkt

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 21:56

Wel ik rijd nu nog gewoon Lrv en hoop als het een beetje goed meegaat binnen een jaar in kempische te starten en wat prijzen te pakken natuurlijk :D Maar eerst goed die basis bij Amigo erin proppen :+

Hillady

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 21:58

aniek_joefy schreef:
Komt vast goed!

aniek_joefy-Aniek-15 jaar-L1 en M1 dressuur-Brabant
Hillady- Sanne - 14 jaar- B Dressuur - Drenthe

Edit: verkeerde gequote :')

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 21:59

OneAndOnlyx schreef:
Ik zal even wat meer info geven dan alleen wat ik al had staan xd.

Ik ben Lisanne, ben 16 jaar en ik ga binnenkort dus BB springen 90 cm met mijn paard Vera. Vera is een KWPN van Houston, ze is inmiddels alweer 12 en staat hier nu net iets langer dan een half jaar. Ik heb ook nog 2 Shets van 21 & 6 die van mij zijn, met mijn Shetjes doe ik zelf niet zoveel meer. Ik heb een verzorger die graag rondjes met ze loopt waarvan zij ook 100% genieten. Zij blij, ik blij :D .

Zoals ik net ook al aangaf doe ik nu nog niks officieel, ik rij FNRS wedstrijdjes ong 1x in de 2 maanden en ga 19 april dus BB springen. Als ik dit nou leuk vind ga ik een startpas aanvragen en wil ik verderop komen in de springsport. Hier ligt onze passie in, dit willen we gaan doen! Ook wil ik echt graag een keer eventing gaan doen.

Vera:

[ Afbeelding ]

wat een leukerd! :D

cindy1000

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 22:00

@lisanne leuk paard!quote jij jezelf ook nog even?
@kaat, ja haha snap ik, zou ik dan ook voor gaat trainen!
Laatst bijgewerkt door cindy1000 op 16-02-15 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt

aniek_joefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 22:00

Leuk beestje! :D