Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Neonlight schreef:Die 32,50 zijn kosten die horen bij je lidmaatschap en niet bij je startpas. Die betaal je je vereniging en de vereniging krijgt weer een factuur van de KNHS. Ik ben penningmeester van een vereniging met meer dan 200 leden, heb de afgelopen weken daar genoeg mee te maken gehad. Bij onze vereniging regelen de rijders zelf de startpassen, daarom weet ik ook dat het niets met startpassen te maken heeft. Dit gaat puur om de registratie waar het verschil in zit, de KNHS werkt vrij nauw samen met de KWPN. Die KWPN-er stond dus al geregistreerd omdat alle KWPN-ers automatisch bij de KNHS geregistreerd worden, en die holsteiner moest nog geregistreerd worden. Dat maakte het verschil in de kosten, heeft niets met 1ste of 2de gezinslid te maken.
lucifertje schreef:Neonlight: als ik het goed begrijp wat KV bedoelt is dat je als 1 amazone meerdere startpassen hebt je niet voor alle startpassen (paarden) een P&S abbo moet afsluiten. Zou van de zotte worden als je 10 paarden uitbrengt en iedere maand 10x dezelfde P&S binnen krijgt.
Dit is ook wat Elke heeft. 2 paarden, 1x P&S dus voor 1 paard 1x 32.50.