startpas?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

kleinvosje

Re: startpas?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 21:15

Elke dan was dat waarschijnlijk omdat ze met de Holsteiner een startpas eerste gezinslid had en met de KWPN er een startpas volgend gezinslid. Dan heb je die kosten voor P&S bijvoorbeeld niet, er wordt er 1 per gezin gerekend.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 21:24

Startpas gaat niet op "eerste gezinslid" en "volgend gezinslid", daar heeft een startpas niets mee te maken. Je lidmaatschap bij de vereniging en je KNHS afdracht via de vereniging is daarop gebaseerd, maar dat heeft helemaal niets te maken met je startpassen, die hebben een vaste prijs.
Het enige wat ik kan bedenken is dat de KWPN-er wellicht toch al geregistreerd stond bij de KNHS, misschien gechipped via hun?

Jenny89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 23:55

Hey scheelt wel in de totale kosten aangezien je bij de eerste aanvraag ook de kosten van paard en sport a 32.50 heb, zodra je een 2de startpas aanvraagt, heb je die kosten er niet meer bij.

123diezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 00:16

Kwpn'ers worden automatisch geregistreerd bij de knhs. Daar kwam ik laatst dus ook achter toen ik een startpas aan wilde vragen voor mijn kwpn geregistreerde pony, dat ging dus ook mooi niet lukken, ze dachten daar dat het een paard was.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 00:34

Jenny89 schreef:
Hey scheelt wel in de totale kosten aangezien je bij de eerste aanvraag ook de kosten van paard en sport a 32.50 heb, zodra je een 2de startpas aanvraagt, heb je die kosten er niet meer bij.

Dit bedoel ik dus ook met mijn vorige post.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 01:23

Die 32,50 zijn kosten die horen bij je lidmaatschap en niet bij je startpas. Die betaal je je vereniging en de vereniging krijgt weer een factuur van de KNHS. Ik ben penningmeester van een vereniging met meer dan 200 leden, heb de afgelopen weken daar genoeg mee te maken gehad. Bij onze vereniging regelen de rijders zelf de startpassen, daarom weet ik ook dat het niets met startpassen te maken heeft. Dit gaat puur om de registratie waar het verschil in zit, de KNHS werkt vrij nauw samen met de KWPN. Die KWPN-er stond dus al geregistreerd omdat alle KWPN-ers automatisch bij de KNHS geregistreerd worden, en die holsteiner moest nog geregistreerd worden. Dat maakte het verschil in de kosten, heeft niets met 1ste of 2de gezinslid te maken.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 02:04

En toch ben ik het niet met je eens. Ik ben ook bestuurslid van een vereniging, maar bij ons gaan alle facturen via de vereniging. Ik heb vandaag nog een nieuw lid ingeschreven, met meerdere startpassen. bij een tweede en volgende startpas heb je geen kosten voor de paard 3n sport, die zitten alleen bij de eerste startpas. Dat maskt dus wel degelijk verschil in de prijs.
Daarnaast kun je, als je geen startpas hebt maar wel lid wilt zijn van de KNHS, ervoor kiezen voor een lidmaatschap met of zonder p&s. Kies je zonder dan noteren ze dat als lidmaatschap 2e gezinslid en betaal je dus geen kosten voor p&s.

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 09:42

Neonlight schreef:
Die 32,50 zijn kosten die horen bij je lidmaatschap en niet bij je startpas. Die betaal je je vereniging en de vereniging krijgt weer een factuur van de KNHS. Ik ben penningmeester van een vereniging met meer dan 200 leden, heb de afgelopen weken daar genoeg mee te maken gehad. Bij onze vereniging regelen de rijders zelf de startpassen, daarom weet ik ook dat het niets met startpassen te maken heeft. Dit gaat puur om de registratie waar het verschil in zit, de KNHS werkt vrij nauw samen met de KWPN. Die KWPN-er stond dus al geregistreerd omdat alle KWPN-ers automatisch bij de KNHS geregistreerd worden, en die holsteiner moest nog geregistreerd worden. Dat maakte het verschil in de kosten, heeft niets met 1ste of 2de gezinslid te maken.

Dat verklaard een hoop!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 10:43

Dan weet ik niet hoe jullie die mensen aangeven als lid, maar als ik een nieuw lid van onze verening aanmeldt bij de KNHS en er is niemand op dat adres lid, kan ik die persoon niet anders aanmelden als met p&s. En die hebben dan geen startpas, want die kunnen ze pas aanvragen nadat ik ze heb aangemeld. Ik heb meerdere leden zonder startpas nu geregistreerd staan, en die moeten p&s afnemen (heb ik zelfs de knhs nog over gesproken recent). Op dit moment heb ik van de 200 leden misschien 10 leden met startpas (meeste zeggen ze op in oktober en melden ze in maart weer aan). Als ik hier mijn eigen lidmaatschap op zeg en mijn startpas wordt de paard en sport automatisch gefactureetrd aan de volgende vereniging waar ik lid van ben en geen startpas heb.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 14:47

Neonlight: als ik het goed begrijp wat KV bedoelt is dat je als 1 amazone meerdere startpassen hebt je niet voor alle startpassen (paarden) een P&S abbo moet afsluiten. Zou van de zotte worden als je 10 paarden uitbrengt en iedere maand 10x dezelfde P&S binnen krijgt.
Dit is ook wat Elke heeft. 2 paarden, 1x P&S dus voor 1 paard 1x 32.50.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 17:29

Elke geeft in een post al aan dat het daar niet aan lag maar idd waarschijnlijk aan het feit dat alle KWPN-ers al automatisch geregistreerd staan bij de KNHS. Paard en Sport abonnement heeft niets met de startpas te maken. Als je lid bent van de KNHS ben je verplicht die af te nemen, ongeacht het aantal startpassen. Of je nu 1, 10 of 0 startpassen hebt. Dit is mijn eerste jaar dat ik mijn startpas niet heb opgezegd, maar al die andere jaren dat ik in december/januari geen startpas had heeft de KNHS gewoon paard en sport gefactureerd voor mij. Dus mijn 1ste, 2de, 3de, 4de, 5de en 6de startpas (heb er momenteel 6) zijn allemaal dezelfde prijs.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 22:12

lucifertje schreef:
Neonlight: als ik het goed begrijp wat KV bedoelt is dat je als 1 amazone meerdere startpassen hebt je niet voor alle startpassen (paarden) een P&S abbo moet afsluiten. Zou van de zotte worden als je 10 paarden uitbrengt en iedere maand 10x dezelfde P&S binnen krijgt.
Dit is ook wat Elke heeft. 2 paarden, 1x P&S dus voor 1 paard 1x 32.50.

Dit is inderdaad wat ik bedoel.

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 22:26

Ik ben penningmeester, je kunt inderdaad lid zijn van de vereniging en de knhs zonder lidmaatschap op p&s. Dat is alleen verplicht bij 1 of meerdere startkaarten. Bij ons hebben de meeste leden zonder startpas ook geen p&s