Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
als menner rijd ik altijd op stem. Janouk stapt prima keertwendingen op het commando wenden. In de dressuurring mennen is dat super, maar onder het zadel mag het niet.
. Het gaat er toch om dat je paard goed aan de hulpen staat? En ik vind een stemhulp ook een hulp.Urielle schreef:Mag volgens mij ook niet hoor, beide keren min een met opmerking
1. Proef is pas afgelopen bij A. (Nu mag het wel na het groeten, toen had je nog de vrije stap)
2. Belonen na de proef (met streep onder na)
gewoon tussen neus en lippen door 'terug' als commando geven en ze ging netjes ontspannen achterwaarts

Qimm schreef:Moet je je voorstellen dat je in de ring naast iemand rijdt die constant aan het klakken en doen is. Irritant!
janouk schreef:Qimm schreef:Moet je je voorstellen dat je in de ring naast iemand rijdt die constant aan het klakken en doen is. Irritant!
Dat blijft toch wel een verschil, want bij mennen dressuur worden alle commando's met stem gegeven, en geklikt met de tong, etc.
Ik ben zo gewend aan stemcommandos in de ring, dat ik even na moest denken als ik jouw reactie lees.
Qimm schreef:Moet je je voorstellen dat je in de ring naast iemand rijdt die constant aan het klakken en doen is. Irritant!