billy3105 schreef:ikke schreef:Sterker nog, het is van alle tijden. Daar waar de kennis en kunde van de ruiter ophoudt, beginnen de inkomsten van de ruitersportzaak![]()
Peter zei het 25 jaar geleden al en het is nog steeds van kracht.
Ik ben het met je eens!
Weetje ik hou het bij het springen op een simpel dubbel gebroken bustrens. Beschermers springschoenen en martingaal. Bij het dressuur gewoon op het zelfde bit and thats it.
Waarom moeilijk en duur doen als het makelijk kan
Het punt is dat een enkeling wel een goed doordacht gebruik maakt van deze hulpmiddelen. Ik ken wel een enkel paard dat je niet zonder stuurbekrachtiging fatsoenlijk door de ring krijgt. Punt is dat die enkeling ongezond veel navolging (of beter: imitatie) krijgt.
Helaas zijn ook veel instructeurs niet veel wijzer en staan ze het toe, of erger, raden het aan!!!
Tegen dat leger bezigheidstherapeuten doe je bar weinig, aangezien er geen enkel wettelijk kader is om ze aan op te hangen (en zelfs als dat kader er is, krijg je geen garantie)

. Alles staat of valt met de kunde of onkunde van het gebruik van alles waar wij ons paard mee opzadelen.
Dit heeft toch niks te maken met je paard "kwaad aandoen", zolang als de zadels passen? 
. Dit is ook maar gewoon een voorbeeld.