Op wedstrijd met een wit paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 13:39

Inpakken in bubbeltjesplastic :D!

Nee geintje, een poetsblok haalt al veel vuil weg bij een paard, bij de benen kun je een emmer sop pakken en dan met een harde borstel poetsen. Deed ik met mijn schimmel ook :).

Jolien93

Re: Op wedstrijd met een wit paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 13:44

Kennis van mij doet haar haflingers altijd een sleevy (heet dat zo?) aan. Ook over hele hoofd, alleen ogen en mond zijn dan vrij :+

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 13:44

Jolien93 schreef:
Kennis van mij doet haar haflingers altijd een sleevy (heet dat zo?) aan. Ook over hele hoofd, alleen ogen en mond zijn dan vrij :+

Boerka idee dus :').

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 13:48

Wat ik ook wel gedaan heb is wit krijt (bv stoepkrijt) fijn maken, daar een klein beetje water bij zodat het beetje een papje wordt(wel een stevig papje, dus pas op niet te veel water erbij). Dat op de vlekken gesmeerd en de volgende ochtend voor de wedstrijd de bende er af gepoetst. Werkte perfect.
Krijt neemt mooi al het vuil op.

Wel van tevoren de vlekken zo licht mogelijk poetsen met zo'n poetsblok en daarna nog harde borstel. Had 1 donkere vlek die niet goed voorbewerkt was en die was dus nog steeds zichtbaar na de krijt behandeling. Wel heel vaag, maar goed; als je paard verder mooi schoon en wit is valt zelfs zo'n hele vage vieze vlek gigantisch op en is dus heel erg storend.
Laatst bijgewerkt door xxCYNNxx op 03-11-14 13:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolien93

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 13:52

Ess_Ramona schreef:
Jolien93 schreef:

Boerka idee dus :').

Ja haha of ridderpaard :Y)

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 13:57

http://www.mijnalbum.nl/Album=VHZSPJ8U#HB8FYBDJ

Ik lees even mee.

Een deken is geen optie ze heeft het altijd al erg warm. En scheren daar wil de eigenaar ook niet aan.
Dus ik rij de hele winter rond met de verschrikkelijke sneeuwman die geel/bruin is.

Mijn eigen schimmel met deken en geschoren en warm water wasplaats geen probleem.

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 20:05

mijn schimmel zweet behoorlijk een aantal keren per week en het valt me op dat er nu niet zo veel vuil vanaf de huid meer meekomt. Ze heeft zichzelf schoon gezweten, zo lijkt het wel!

Mijn paard heeft een deken op en ik maak alleen haar achterbenen schoon met warm water en een spons. De rest (haar hals) krijg ik gewoon schoon met poetsen en haar staart was ik gewoon.

lovejoey123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 17:12

cowboy magic helpt bij mij erg goed, (of biotex in een spuitbus doen en er opspuiten en dan met een doek er afhalen helpt ook)

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 17:23

Ik was bij mijn bonte met veel wit vooraf de staart en benen. Ook als het koud is heeft je paard daar geen last van. En dan ziet geheel het er een stuk netter uit.

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 01:18

Bekend probleem.
Ik heb vandaag eens wat nieuws uitgeprobeerd met een goed resultaat.
Vraagprijs met een lava steen de ergste stukken harde modder en stront eruit geborsteld.
Daarna een emmer met warm sop (met allesreiniger huismerk plus) alles wat wit hoort te zijn ingezeept net een spons.
Vervolgens de ingezeepte delen geschrobd met een harde borstel en daarna afgespoten met water.
Toen de delen die nog gelig leken extra goed afgedroogd met een handdoek en daarna zilverversteviger van huismerk kruidvat erin gedaan en goed geborsteld/gekamd. Werd heel mooi wit (duurt wel even voor het spul zijn werk doet). (nu nog schoon de nacht doorkomen voor de wedstrijd morgen)