Ik geloof werkelijk niet dat een jury bij een gemiddelde landelijke wedstrijd, in een volle rubriek, in de basissport bezig is met 'wie zal ik eens laten winnen'. Als het goed is wordt je proef gewoon beoordeeld op wat je in de proef laat zien.. en het tellen en plaatsen gebeurd daarna.... op het secretariaat!
Wat imo wél een nadeel/voordeel kan zijn ( niet omdat het bewust gebeurd, maar omdat het menselijk brein beinvloedbaar is) is als je direct voor je net een heel goede, of juist heel slechte combinatie hebt gehad. Dat zal de waarneming ( en waardering) onbewust kunnen kleuren.
Maar ach, weet je: Soms krijg bij dressuur niet punten die je verdient, op andere moment krijg je ze terwijl je ze niet verdiende. Zo werkt dat nu eenmaal ( en als je daar niet tegen kunt: stoppen met dressuur wedstrijden rijden!)
Verder, joh: je start voor de 2de keer! Wat mij betreft hoef je dan nog helemaal niet bezig te zijn met je plaatsing oid. Gewoon lekker rijden, en richt je persoonlijke doel op het binnen je eigen kunnen maximaal presteren. Want daar gaat het uiteindelijk om!!