Paard&Sport moet optioneel worden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 11:51

Ik heb een ruiterpaspoort gehad en kreeg dus altijd de Paard en Leven. Ik deed niks meer met mijn paspoort,maar vond het blad als recreatieruiter erg leuk,en voor 15 euro per jaar ,vind ik nog wel schappelijk. Totdat het blad in Paard en Sport over ging. De inhoud van het blad is verre van interessant, en het belandde alleen doorgebladerd in de papierbak. Heb het dus ook een paar maanden geleden maar opgezegd. Ruiterpaspoort had toch ook allang geen functie meer. Compleet met gigantisch verouderde foto. :')

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 11:53

Ik vind het ook "geen waar voor je geld". Vol met reclames en ik lees er hooguit 2 pagina's van en daarna gaat ie de kliko in... maarja.... ik denk dat de KNHS meer verdiend aan de reclames die er in staan dan aan onze startpassen.... Ze moeten ook íets doen om hun kop boven water te houden..

Remark

Re: Paard&Sport moet optioneel worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 11:56

Wat betalen we eigenlijk voor dat blad? Ik vind het altijd wel erg leuk moet ik zeggen maar als blijkt dat hij echt heel duur is, hoeft t voor mij ook niet.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 11:58

Contributie rijvereniging: €30,-
Contributie KNHS (dus incl P&S): €50,25

Heb een simpele startpas (10xstarten per jaar ofzo dacht ik?) Heb geen idee eigenlijk.. want ik start zelden :') Naar wat ik begrepen heb kost de P&S ons zo'n €31,75 per jaar.

Dit staat op de site van een rijvereniging:

Citaat:
2e gezinsleden die rijdend of papierenlid zijn krijgen € 30,65 korting i.v.m. 1 abonnement Paard&Sport per adres.

bron: http://psv-lagrande.nl/organisatie/lid-worden

Jeetje die zijn duur zeg trouwens... zie dat je dan ook deel kan nemen aan andere activiteiten enz. Dat heeft mijn vereniging niet, maar das prima want daar maak k toch geen gebruik van
Laatst bijgewerkt door S_en_Z op 11-09-14 12:03, in het totaal 2 keer bewerkt

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 12:01

T toppunt vind ik toch wel de stukjes: kijk voor meer informatie/het hele artikel/blablabla op onze website.. :=

'Nieuws' uit de P&S is geen nieuws meer en heeft imo ook geen enkele toegevoegde waarde (meer).
Er is ooit eerder een soort gelijk topic geweest.. Daarin zouden mensen ongeopend de P&S retour zenden aan de KNHS. Deze 'actie' heeft volgens mij niet lang stand gehouden (als ie al van de grond gekomen is) en er is naar mijn weten ook geen reactie opgekomen vanuit de KNHS. Behalve het standaard riedeltje:berichtgevingskanaal..

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 12:01

Ben ik dan de enige die dat blad leest?

En als ik de KNHS was zou ik het anders doen.
Gewoon allemaal het zelfde betalen, en dan de keuze geven om hem wel of niet te nemen.
Dan krijgen al die mensen die het blad niet meer willen hem niet meer, en de mensen die hem wel willen wel.

lovefi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-14 12:03

Fijn om te lezen dat zoveel mensen het er mee eens zijn. Het starten van een Facebook-pagina lijkt me een goed idee. Iemand die daar handig in is en dat op wil zetten?

Het blad maken kost geld, dat snap ik. Maar een normaal magazine bestaat ook alleen maar omdat het afnemers heeft. Niet omdat mensen verplicht zijn het te kopen en het dáarom kan bestaan.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 12:05

lovefi schreef:
Ik snap dat dit blad vroeger verplicht was toen er nog geen internet was en je in het blad op moest zoeken waar je op wedstrijd wilde, maar deze functie heeft het allang verloren. De KNHS claimt dat de Paard&Sport hun officiële berichtgevingen kanaal is, maar in deze tijd van internet is dat toch niet meer persé nodig. Ze kunnen ook prima alle berichtgeving via internet doen - wat volgens mij ook al gebeurt

Internet is wel van deze tijd, echter men kan claimen geen internet te hebben, principieel tegen internet te zijn, storing te hebben, buitengebied en te duur etc etc etc.

daarom hebben heel erg veel sporten een officieel blad, pas als iets ook daarin heeft gestaan is het officiëel van kracht..

dit is ook niet alleen in sport zo maar bijvoorbeeld ook bij de overheid en gemeenten.. Bepaalde zaken moeten officieel in de krant hebben gestaan (godzijdank is dat meestal een huis aan huis.. een nee/nee sticker ontslaat je ook niet om van verorderingen op de hoogte te zijn). Maar ook wetten zijn pas officieel van kracht als ze in de staatscourant hebben gestaan.. de wat? de staatscourant (ook nog nooit een in handen gehad hoor)..

hetgeen wat je aan zou moeten kaarten is de hoogte van de kosten van dat blad.. als ze het blad uit zouden kleden tot waar het voor bedoeld was.. informatieblad, dan kunnen ze voor 5 euro het blad binnen de contributie opnemen en hoor je niemand verder klagen.. De kosten voor informatie die elders ook gevonden kan worden is buiten proportioneel hoog.. bij de meeste sporten wordt het zelfs niet los berekend.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 12:08

Ik ben heel benieuwd, koppelverkoop voor bedrijven met een machtspositie is namelijk verboden.

En aangezien de KNHS een machtspositie heeft om wedstrijden te kunnen rijden, zouden zij zomaar geen koppelverkoop mogen gebruiken.

"Er is sprake van koppelverkoop, wanneer de leverancier de verkoop van een bepaald product afhankelijk stelt van de koop van een ander product. Het eerste product wordt het „koppelende” product genoemd, en het tweede het „gekoppelde” product."

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 12:08

Volgens mij zijn ze er wel over aan het nadenken om het blad niet meer te verzenden.
Was laatst een enquête. En als ik het nog goed weet zaten daar ook een aantal vragen over de paard en sport bij.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 12:10

Vond de P&S vroeger ook veel makkelijker trouwens toen de wedstrijden er nog in stonden.. ik kan nog steeds niet wennen aan het systeem op de site....

En de wedstrijden waar ik me voor inschrijf, als ik me al inschrijf.. is via de organisatie van de wedstrijd zelf ipv via de site.....

:))

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 12:12

Ik ben het helemaal mee eens, ik hoef hem er ook niet bij te hebben, ik lees het alleen als ik niets anders te lezen heb.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 12:17

De Paard & Sport geeft een hoop inkomsten aan de KNHS.
Door de reclame die zij voor het blad verkopen krijgen ze grote inkomsten
Daarnaast denk ik haast dat ze met de drukker een regeling hebben
En elk lid dus per saldo meer betaald dan de kosten van het blad.
Op het moment dat het een optie wordt of je hem wel of niet wil komen er te weinig bladen uit en gaan reclames ook achteruit.
Door de verplichting bij elk adres 1 P&S wordt het een blad wat op grote schaal wordt gedrukt en dus voor de reclames interessant is om te gebruiken.

Hoe je het ook bekijkt voor ons als leden is het een ongewilde kostenpost
Voor de KNHS een zeer gewilde inkomsten bron.
De KNHS gaat hoe dan ook niet akkoord met het afschaffen van het blad daar kan je donder op zeggen

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 12:22

Focussed schreef:
Ik ben heel benieuwd, koppelverkoop voor bedrijven met een machtspositie is namelijk verboden.

En aangezien de KNHS een machtspositie heeft om wedstrijden te kunnen rijden, zouden zij zomaar geen koppelverkoop mogen gebruiken.

"Er is sprake van koppelverkoop, wanneer de leverancier de verkoop van een bepaald product afhankelijk stelt van de koop van een ander product. Het eerste product wordt het „koppelende” product genoemd, en het tweede het „gekoppelde” product."

ik denk dat dit buiten de koppelverkoop valt omdat betaald voor 'deelname/lidmaatschap' en daar hoort dan volgens hun (en de meeste sporten) een specifiek blad bij, waar je ook voor betaald.. meestal is dit in verhouding echter een laag bedrag of wordt niet eens vermeld verder en wordt uit de contributie betaald.

persooneelsvereniging> personeelsblad
werk> bedrijfsblad
wedstrijdsport> blad van het overkoepelend orgaan
gemeente> Huis aan Huis
Staat> staatscourant
school> jaarlijks informatieboekje
etc etc etc.. het zit door ons hele leven heen.. meestal is het alleen de sportwereld die in hun startgeld ook een bijdrage vraagt voor het blad.. wel ben ik van mening dat het buiten proporties is in de paardensport

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 12:24

Het blad is echt vreselijk achterhaald. Het stukje nieuws heb ik 9 van de 10 keer al weken eerder gelezen op bokt of op de facebook en anders wel in de nieuwsbrief. als voorbeeld: Doodleuk lezen dat sunrise een veulen heeft, terwijl dat dier al dagen daarvoor overleden was.
Voor de wedstrijden heb ik hem ook niet nodig, ik schrijf altijd in via startlijsten.nl en anders gewoon per e-mail naar de vereniging.
Nope, ik blader door wat ik niet gelezen heb op internet en daarna deel ik hem uit aan mensen die het willen lezen. Meestal komen ze gewoon op stal te liggen of bij een penny.

lovefi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-14 14:16

miss_lizje schreef:
Het blad is echt vreselijk achterhaald. Het stukje nieuws heb ik 9 van de 10 keer al weken eerder gelezen op bokt of op de facebook en anders wel in de nieuwsbrief. als voorbeeld: Doodleuk lezen dat sunrise een veulen heeft, terwijl dat dier al dagen daarvoor overleden was.
Voor de wedstrijden heb ik hem ook niet nodig, ik schrijf altijd in via startlijsten.nl en anders gewoon per e-mail naar de vereniging.
Nope, ik blader door wat ik niet gelezen heb op internet en daarna deel ik hem uit aan mensen die het willen lezen. Meestal komen ze gewoon op stal te liggen of bij een penny.

Precies, dat kan eigenlijk echt niet.

Het argument dat mensen geen internet oid. hebben kan ik nog wel inkomen. In dat geval vind ik dat ze het blad dan moeten reduceren naar wat echt nuttig is en de kosten daar dus ook aan aanpassen zoals elenaMM77 al zegt.

Ik heb in ieder geval een Facebook-pagina aangemaakt: https://www.facebook.com/paardensportoptioneel/timeline

Dat lijkt me een goed begin, ook om nog meer meningen te verwerven.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 14:34

Is er niet al eens zo'n actie hier op bokt geweest?
Volgens mij in de tijd dat de startpas er in kwam

lovefi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-14 20:16

Ik heb geen idee, kon er niets over vinden?

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 21:26

Ik ben geen milieufanaat, maar de P&S vind ik zonde van de bomen. Wat een nutteloos rot blad.

saral

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 21:29

Nies_ schreef:
Ik ben geen milieufanaat, maar de P&S vind ik zonde van de bomen. Wat een nutteloos rot blad.

ik wilde het net gaan typen...

Doutz16

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 11:42

Ik ben het er ook mee eens! Kost toch aardig wat geld

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 11:46

Helemaal mee eens! In mijn ogen is het geldklopperij en de P&S is achterhaald.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 11:50

Hier is dat blad ook de standaard ergernis, krijg hem 'gratis' bij het ruiterbewijs dat al net zo zinloos is in 99% van het land.. van mij mogen ze per direct stoppen met het blad, scheelt weer een half bos (en misschien wat contributie?).

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 11:58

Ik lees het blad iik niet idd paard en leven van eerder was wel leuk ps bland hier ook direct in prullenbak

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 14:51

Pure GELD verspilling, kom op KNHS afschaffen dat blad alles is online te vinden op jullie site zo niet dan lees je het op bokt!

Stoor me er ook erg aan, en volgens mij mag je niet eens "verplicht" een abbo bij iemand in zijn maag splitsen...