Starten met een slechte bodem! Wat doe jij.....

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LB_ED

Re: Starten met een slechte bodem! Wat doe jij.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 13:12

ik heb al aardig wat wedstrijden gereden, en ben altijd gestart. 1x waren wij aan het twijfelen en veel combinaties reden die dag ook niet. Het was een regenachtige dag op een soort modder/klei grond. Aangezien ik Z moest starten was het hele parcours al omgeploegd door de BB/B/L en M. Toen hebben we gezegd dat ik het normale parcours wel ging rijden maar lekker rustig aan, als ik foutloos zou zijn dan zou ik dus geen barrage rijden omdat die behoorlijk pittig was en met strakke lijnen. Ik had tijdfouten en hoefde geen barrage te rijden. Maar ik was wel 3e :D

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Re: Starten met een slechte bodem! Wat doe jij.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 13:25

Het hangt ook af van hoeveel besef van zelfbehoud je paard heeft, en hoe handig ze zijn.
Bij een zware/mulle bodem dan weer niet, als je daar op moet presteren da's gewoon je paard kapot maken en dat vertik ik.

Ietwat glad kun je, afhankelijk van het discipline nog overwegen. Bij sneeuw zit ik liever op mijn merrie dan dat ik ernaast loop, zij is handiger dan ik. :+
Nattigheid geef ik niet om, als de bodem eronder maar goed is. Oja en het moet gelijkmatig verdeeld zijn, bovenstaande merrie heeft geleerd om mee te denken en zal zodoende proberen eventuele plassen te vermijden. :o

Maar op het moment heb ik daar niet mee te maken, al jaren niet meer gestart. Wie weet over een paar jaar trail oid...

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 13:27

Heb eenmaal meegemaakt dat ik een bodem tegenkwam waarvan ik dacht 'woeps'.
Eerste ring was prima, 2e ring leek ook prima maar de hoek aan de bosrand zakte helemaal in. Ik als eerste starter moest daar dus achter komen...
Proef wel uitgereden (hoek afgesneden) maar ik schrok behoorlijk toen paard opeens wegzakte.
Later hebben ze de ring verplaatst.

Debbie00

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 13:30

Ik was een aantal weken terug in Zwolle en de bodem was drassig. In de 2e ring was een giga plas bij het bordje met de M. En laat mijn paardje daar nou NIET doorheen willen. Ik ben ook altijd bang dat ze uitglijden ofzo.