Het soort warmte daar is compleet anders dan in Nederland. Je kunt in bv in Portugal makkelijk buiten zijn als het 40 graden is, droge lucht = droge warmte = prettig. Waarbij in Nederland alles boven de 25 graden al snel voelt alsof je levend gekookt word. Hoge luchtvochtigheid = vochtige warmte = onpretting.
Daarbij is het in die landen doorgaans altijd hetzelfde tempratuur. Niet zoals in Nederland waar je in een week tijd van 20 naar 30 naar 23 naar 34 gaat. Daar kun je niet aan wennen, de luchtvochtigheid neemt enorm toe waardoor het allemaal alleen maar onprettiger word. En Australië? Dat land is zo godsgruwelijk groot (heb je enig idee hoe groot Australië is? ).. Welk deel van Australië bedoel je? Of te wel, appels met peren vergelijken.
Maar luister inderdaad naar je paard, wees slim en wees niet bang een keer terug te trekken. Ik persoonlijk zou met de pony die ik rij niet met zulke hitte gaan rijden. Dit meer omdat zij het niet trekt, ik niet tegen de hitte kan en we dus eigenlijk tegen elkaar zitten te vechten. Lost niks op, zorgt er alleen voor dat al het werk om haar vertrouwen te krijgen teniet word gedaan.
Billy schreef:Wat denk je dat paarden in Australie en Arabische landen doen met warm weer, de hele dag op stal staan? Daar moeten koeien opgehaald worden, races in Arabie, weet ik veel....Die gaan niet dood van een dag hard werken met warm weer, en wij denken dat een paard een uurtje zon niet aankan?