Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Marjoow schreef:Ja maargoed dan blijf je dus eeuwig in de BB en bereik je helemaal niks.

Yvank_ schreef:Wellicht een idee ts om fjordsport te gaan rijden? En koudbloedwedstrijden.
Koekje_ schreef:Marjoow schreef:Ja maargoed dan blijf je dus eeuwig in de BB en bereik je helemaal niks.
B pony's is 80cm en BB paarden ook! Dus dat probleem lijkt me opgelost
En nee, als je eeuwig in de BB rijdt bereik je niks.. Maar als je Fjord niet hoger kan, zal je bij de pony's ook altijd in de B blijven en bereik je dus net zo weinig!
Dan kun je al zeker tot L komen
En als dat goed gaat zou ik misschien zelfs een keer 1 m kunnen proberen
pol013 schreef:Helemaal met percy eens.
focus je niet zo op die klases en het gevoel dat je verder wilt komen. Je pony is daar blijkbaar niet geschikt voor maar heeft ongetwijfeld andere kwaliteiten. In de bb kun je je ook prima vermaken en veel leren. En als hoger springen geen optie is kun je ook op andere manieren interssant houden. Met springen kun je je pony erg verbeteren. Denk aan gridwork en in uitjes. Of kijk eens of een cross training iets voor je is. Vaak staan daar veel lage sprongen die op een andere manier uitdagend zijn.
Lessen doen we veel, soms elke week wel maar sowieso 1x in de 2 weken. Yvank_ schreef:L pony's is technisch moeilijker dan B paarden... Die 10 cm zouden IMO niks uit moeten maken,...
En tja geen vervoer ja dan houdt het feest helemaal op om andere dingen te kunnen starten. Niet banketstaaf maar wat wil je dan? Je wil eigenlijk starten bij de pony's dit mag niet... Je kan daar lang en breed over zeuren maar dat verandert er helemaal niets aan.. Je kan BB starten maar je denkt dat je dan niet verder komt. Nouja als je BB start kan je beginnen met BB laag (60 cm) dan BB hoog 80/90 cm en dan B nou best wel al wat toch? Of gaat het puur om de status dat ik ben L springen pony's leuker klinkt dan BB of B paarden?
En daar kan ik gewoon ohz heen 
als dat wel zo is schort het ergens in je techniek. Yvank_ schreef:Als 90 geen probleem is is 100 dat ook nietals dat wel zo is schort het ergens in je techniek.
als jouw fjord echt zoveel talent heeft als je zelf aan geeft en moeiteloos 90 kan dan lukt die 100 ook... En dan kan je doortrainen voor de L... Er zijn nog best wel haflinger/fjorden die dat springen bij de paarden. Yvank_ schreef:Ben ik niet met je eensals jouw fjord echt zoveel talent heeft als je zelf aan geeft en moeiteloos 90 kan dan lukt die 100 ook... En dan kan je doortrainen voor de L... Er zijn nog best wel haflinger/fjorden die dat springen bij de paarden.
Dat hebben we uberhaupt nog nooit gesprongen.
Koekje_ schreef:Marjoow schreef:Ja maargoed dan blijf je dus eeuwig in de BB en bereik je helemaal niks.
B pony's is 80cm en BB paarden ook! Dus dat probleem lijkt me opgelost
En nee, als je eeuwig in de BB rijdt bereik je niks.. Maar als je Fjord niet hoger kan, zal je bij de pony's ook altijd in de B blijven en bereik je dus net zo weinig!
Sizzle schreef:Ik heb zelfs wel eens een c pony tussen de paarden gezien.
Beestje was nog door naar de barrage ook
LoveChamp schreef:Ik lees nu al even mee en reageer af en toe. Nu gaat het alleen over de fjord of die het wel of niet kan enz. Maar kan de ruiter het wel? Ik neem even mezelf als voorbeeld: mijn paars heeft springbloed in zich zitten en kan gemakkelijk ver komen met het springen. Maar omdat ik onbewust aan mezelf twijvel lukt het bij mij niet. Ik heb nu 1x 1.10 gesprongen de eerste sprong ging mwa en daarna lukte het gewoon niet omdat ik aan mezelf twijvel. Het paard kan het wel daar hoef ik niet aan te twijvel.
Nu wil ik de ruiter niet afkraken ofzo dat is echt niet mijn bedoeling, maar vergeet daar ook niet naar te kijken. Ik weet verder ook niet hoe de ruiter is ect. Maar het speeld wel een belangrijke rol. En het hoeft niet bewust te zijn maar kan ook onbewust zoals bij mij.
en wellicht beginnen met dressuren? Als je B wil starten op den duur moet je wel winstpunt in de dressuur hebben.