prijs gebruiksartikelen, wat 'netjes'?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Selina

Re: prijs gebruiksartikelen, wat 'netjes'?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 18:21

Ik zal allang blij zijn met een hoevenkrabber :D
Maar ik heb dan ook nog nooit een wedstrijd gewonnen :=

bente_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 18:24

Een longeerzweep vind ik wel wat karig voor een tweede prijs, zeker als je zo veel inschrijfgeld betaald.
Hier is het bij de paarden meestal 20-25 euro in de B/L en de M/Z meestal nog wat meer.
En dan betaal je normaal aan inschrijfgeld, bij de pony's hier is het meestal 15-20 euro voor de eerste prijs.

Tuurlijk rijd ik voor de lol, maar wil het wel ergens voor doen.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 18:27

prijzengeld is idd het fijnste en leukste maar ik win ook vaak allerlei gebruiksvoorwerpen waar je niet veel aan hebt..
Week geleden paar sokken en rozet gewonnen met de 2e prijs en afgelopen Vrijdag had ik 2 x de 1e prijs van het M2 en toen daar 2 x een rozet en een halster(simpel nylon) en zak voer.

Maar goed, ik rijd wedstrijden voor de fun en een leuke dag te hebben en als ik iets win is dat mooi meegenomen :)
Laatst bijgewerkt door tamaramt op 15-06-14 18:38, in het totaal 1 keer bewerkt

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 18:28

Het zou mij gewoon om het meedoen gaan :j
De prijzen die ik naast een beker of lintje zou krijgen zou voor mij alleen maar een leuke bijkomst zijn. Ik ga denk ik wel kijken naar wedstrijden als ik keus heb in meerdere wedstrijden naar de prijzen, maar ook naar het inschrijfgeld.
Helaas geen paardje (nog) om wedstrijden mee te rijden, en ook nog nooit echt gedaan dus misschien verander ik later nog van mening

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 18:30

ik weet niet hoeveel mensen er op een wedstrijd meerijden, maar de organisatie moet natuurlijk ook geld over houden om het te organiseren. Als er dan niet veel mensen inschrijfgeld betalen, kunnen ze ook geen grote prijzen uitgeven. Misschien ligt het daaraan, dat is het enige wat ik me kan bedenken.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 18:37

Ik heb jarenlang wedstrijden georganiseerd waarbij de prijzen altijd bestonden uit zowel geld als een artikel en uiteraard een rozet en soms een beker.

Eerste prijs 20 euro en een fleecedeken, zadeldekje of peesbeschermers, tweede prijs 17,50 met een dekje, halsterset of glansspray of zo, en ga zo maar door :). Persoonlijk vind ik dat wij veel geven, en veel mensen wilden dan ook graag bij ons starten (paarden 10 euro, pony's 7,50, A-B pony's 5 euro). Ik zou als ruiter met het prijzengeld en de rozet óf het gebruiksartikel en de rozet tevreden zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 18:50

PocoGaucha schreef:
ik weet niet hoeveel mensen er op een wedstrijd meerijden, maar de organisatie moet natuurlijk ook geld over houden om het te organiseren. Als er dan niet veel mensen inschrijfgeld betalen, kunnen ze ook geen grote prijzen uitgeven. Misschien ligt het daaraan, dat is het enige wat ik me kan bedenken.

Was een selectiewedstrijd dus dan moet je rekenen op 14 tot wel 30 starts per ring, dus komt genoeg aan inkomsten binnen. En dat keer 12 euro per proef, lijkt mij de kosten moet kunnen dekken, kleine wedstrijdjes met 8euro startgeld per proef kunnen toch ook gebruiksartikelen uitkeren?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-06-14 18:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 18:54

PocoGaucha schreef:

Genoeg kleine wedstrijden in de omgeving die meer prijzen uitloven dan hier en daar wordt genoemd in dit topic... Komt het dan misschien ten goede van de BBQ voor de vereniging?
Mijn vereniging organiseert na de laatste wedstrijd in september altijd een BBQ voor de leden, gratis en voor niks... En ik betaal niet veel aan mijn vereniging... :Y)

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 18:59

Er zijn natuurlijk wel meer factoren waarom de ene verenging misschien rijker is dan de ander, of andere keuzes maakt bij het verdelen van budgetten bij een wedstrijd. (Wel of niet de beschikking hebben over "eigen" materiaal en terrein bijv, het hebben van gulle sponsoren etc. hoewel hoeveel de leden eten op de BBQ misschien ook meespeelt hoor :P )

Farome

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 19:01

zijn jullie dan niet gewoon blij als je gewonnen hebt? dat je (een van) de beste bent die mee deed, en dat je extra trots kan zijn op je paard?...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 19:07

liedje89 schreef:
Er zijn natuurlijk wel meer factoren waarom de ene verenging misschien rijker is dan de ander, of andere keuzes maakt bij het verdelen van budgetten bij een wedstrijd. (Wel of niet de beschikking hebben over "eigen" materiaal en terrein bijv, het hebben van gulle sponsoren etc. hoewel hoeveel de leden eten op de BBQ misschien ook meespeelt hoor :P )

Nouja, ik ga er vanuit dat een vereniging niet een BBQ organiseert ten koste van de wedstrijd en dus de prijzen. Dat is niet wat mijn vereniging doen gelukkig. Veel extra prijzen altijd :) Al kom ik ook nooit op die BBQ :')

Maar ik kan niet goed begrijpen waarom andere verenigingen dit niet zo kunnen regelen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 19:07

Xloveskanjer schreef:
zijn jullie dan niet gewoon blij als je gewonnen hebt? dat je (een van) de beste bent die mee deed, en dat je extra trots kan zijn op je paard?...

Tuurlijk :') Waarom zouden we dat niet zijn?

Farome

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 19:09

Janine1990 schreef:
Xloveskanjer schreef:

Tuurlijk :') Waarom zouden we dat niet zijn?

omdat er hier word gezeurd over hoe de prijs moet zijn hoe groot of duur etc.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 19:10

Ik heb een keer met een oefen wedstrijdje mee gedaan en daar waren de prijzen gesponserd. Speelt dat ook niet mee? Wat een organisatie gesponserd krijgt?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 19:12

Het gaat toch om de teamprestatie die je geleverd hebt met je paard en niet voor het geld? Of ben ik nou zo stom...

Farome

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 19:15

purny schreef:
Het gaat toch om de teamprestatie die je geleverd hebt met je paard en niet voor het geld? Of ben ik nou zo stom...

zo denk ik er dus ook over :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 19:16

Xloveskanjer schreef:

Tuurlijk :') Waarom zouden we dat niet zijn?[/quote]

omdat er hier word gezeurd over hoe de prijs moet zijn hoe groot of duur etc.[/quote]

Betaal jij ook jouw eigen inschrijfgeld, want heb zo'n idee van niet. Ik ben blij met mijn paard als fijn gelopen heeft, plaatsing daarvoor niet van belang.

Hoor net ook prijzen b/l/m vandaag hetzelfde/vergelijkbaar waren, toch jammer dat dan niet inschrijfgeld hetzelfde hebben aangehouden

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 19:18

Xloveskanjer schreef:

Dus omdat je soms je wedstrijden uitzoekt op basis van de prijzen, zou je niet extra trots kunnen zijn op je paard??? Ik zie het verband niet echt... :?

Farome

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 19:23

Janine1990 schreef:
Xloveskanjer schreef:

Dus omdat je soms je wedstrijden uitzoekt op basis van de prijzen, zou je niet extra trots kunnen zijn op je paard??? Ik zie het verband niet echt... :?

nee ik ben van mening dat het NIET om de prijs gaat maar om wat je hebt neergezet met je paard en daar moet je blij mee zijn. maar hier word dan gezeurd over het prijsje wat je erbij krijgt :')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 19:24

purny schreef:

Mwah... Even rekenen..

Lidmaatschap KNHS + startkaart á €150,- per jaar
Laat ik elke maand twee wedstrijden rijden en uitgaan van gemiddeld 1,5 proef omdat je niet bij elke accomodatie in de winter twee proeven kan starten... Dat is dus 12 x 2 x 1,5 = 36 proeven
36 proeven x 10 euro inschrijfgeld (en dan reken ik heel minimaal) = €360,- inschrijfgeld

Is allemaal voor één paard...
Meer paarden is dus €80 + €360,- per jaar extra

Dan betaal ik dus al 510 euro per jaar voor het wedstrijden rijden, zonder dat ik heb gekeken naar of ik nog een nieuw dekje moet hebben (wat wit is, wil helaas niet altijd wit blijven), of een nieuwe broek, of een nieuw jasje. Dat zijn echt niet altijd luxe middelen als je op wedstrijd wilt gaan.

En dan heb ik het geluk dat ik niet hoef te betalen voor benzinekosten, onderhoud van de auto en trailer omdat ik paarden van anderen rijd...

Vergeet ik ook nog de kosten voor les te berekenen....

Dan is er toch niets mis mee als je je wedstrijden uitzoekt op prijzengeld? Ik besteed mijn prijzengeld meestal aan spullen voor de paarden of wedstrijden...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 19:27

Xloveskanjer schreef:
nee ik ben van mening dat het NIET om de prijs gaat maar om wat je hebt neergezet met je paard en daar moet je blij mee zijn. maar hier word dan gezeurd over het prijsje wat je erbij krijgt :')

Zie mijn vorige reactie met berekening...

Ben benieuwd of je er dan nog zo over denkt...

Bovendien snap ik nog steeds niet waarom je niet zou mogen kijken waar je wilt starten omwille van eventueel prijzengeld/gebruiksartikelen???

Vorig jaar heb ik ook meegedaan aan een meerdaagse wedstrijd die werd gehouden door een ruitersportzaak. Leuke eerste prijs, 250 euro. Helaas werd de tweede week afgelast vanwege het weer. Maar ik stond na de eerste wedstrijd 8e en had met gemak een paar plaatsen kunnen stijgen in de tweede week. Had ik dan niet voor die wedstrijd mogen kiezen???

Het welzijn van mijn paard komt echt niet in het geding vanwege die prijzen...

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 19:27

Ik zie ook niet in waarom het een los zou staan van het andere.
Als je een wedstrijd wint, mag je daar van mij voor beloond worden met een geldprijs of een nuttig gebruiksartikel. Dat wil toch niet meteen zeggen dat je het alleen maar voor het geld doet of dat je niet trots op je paard bent? Vind dat echt een gekke redenering.
Ik heb ook een deel van mijn zadel gesponsord gekregen toen ik afstudeerde, maar echt niet dat dat de enige reden was om mijn diploma te halen. Het is gewoon leuk, even een materiële schouderklop. Is niets mis mee in mijn ogen.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 19:30

Toydoll schreef:
Ik ben verbaast van de reacties eigenlijk haha!!

Had niet verwacht dat er mensen waren die het puur en alleen maar voor het geld doen 8-) Vandaar dat al die mensen onder nivo blijven rijden.....

Het is toch basis sport dat doe je toch niet voor geld?! Ik zou dol blij zijn met die longeerzweep, dat heb je dan toch gewonnen!!!! En daarnaast organisatie kost een hoop dus dat basissport wedstrijden geld kosten snap ik wel 8-)
Kijk dat je dat doet in de hogere sport kan ik me nog iets bij voorstellen, maar beetje b/l/m/z....

Als je voor geld rijdt kun je dat beter in de basissport doen dan in de subtop!

Ik heb wel eens een jaar lang prijzengeld gespaard, dichte enveloppen bewaart en zat tegen de 600 euro aan. Gewoon alleen de grote concoursen af met leuke sponsors en grotere geldprijzen. Kür op muziek erbij en bovenaan eindigen en dan is het leuk. Had er nog steeds geen "winst" mee bereikt qua financiën want ik pomp er nog altijd meer in dan er binnenkomt.

Ik win overigens altijd equistar of een soortgelijkend iets van een ander merk. Heb echt al een doos vol.

Maar TS, ik snap je helemaal. Hier in de regio ook vaak een prijs ter waarde van minder dan het startgeld.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 19:34

Onder het zadel kan je je wedstrijden er nog op uitkiezen. Als menner zijn er niet zo veel wedstrijden, ik rij inprincipe alles in een straal van 50 km. Het is 8 tot 10 euro per proef, altijd wel 2 dressuur proeven en zomers vaak 2x vaardigheid er bij. En heb soms ook 2 ponys mee.

Ik heb als max 10 euro (geld of kadobon) gewonnen., grotere prijzen zijn er gewoon niet bij het mennen. Verder borstels, halsters, anti klit spray, leer of hoefvet enzo. Maar ook bbq pakketten, een rol touw+reep chocolade, een paar XXL wanten, vorige week nog 2 kaarsen.
Voor de winst in een competitie heb ik eens 90 euro gewonnen.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 19:38

Ik was toch ook altijd blij als er bij mijn coupon een envelopje met geld zat :j . En dat heeft niks te maken met "geldjagerij" of anders niet blij of trots zijn, wat een onzin!
Geld is het meest functionele wat ik over kan houden aan een wedstrijd als het gaat om de beloning gekoppeld aan je punten.

Ik heb ook een halster gewonnen dat te klein was, een zak brokken terwijl ik muesli voer enz. Ik waardeer het gebaar echt wel en ik snap dat dit ook met sponsoring te maken heeft. Maar ik vind het zo zonde om iets mee te nemen wat ik vervolgens niet gebruik. Hetzelfde met rozetten en bekers die linea recta de doos in gingen.

Overigens selecteerde ik mijn wedstrijden er niet op, de afstand en bodem waren belangrijker.