Mag je ook een polo shirt aan bij het springen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Brittneyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 16:29

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 16:30

Jooliieen schreef:
Bedankt!
maar stel dat ze op de dag zelf te horen krijgen dat ze zonder jasje mogen starten, dan is het niet toegestaan dat je een spaghetti topje draagt met een plastron erover heen toch?

Nee, dat mag absoluut niet. De schouders moeten bedekt zijn, er moet dus een mouwtje aan zitten. Spaghetti topjes zijn uit den boze.

Jooliieen schreef:
Als ik het goed begrijp mag je dus wel een polo aan, als je maar een plastron erover heen draagt? Geld dit dan ook zonder jasje?

Er staat dit:

Uitsluitend in geval van extreme zomerse temperaturen >30 graden C, kan de federatievertegenwoordiger besluiten dat de rij-jas uitgelaten mag worden.

Oftewel: als je met jasje zonder plastron mag rijden, mag je ook zonder jasje zonder plastron starten. Maar het blousje of shirt moet dan wel een toegestane zijn.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 16:31

Waarbij ik er nog bij wil zeggen dat het echt maar heel zelden gebeurt dat zomertenue toegestaan is.

*edit: ik heb het hier over de dressuur. Bij het springen zijn ze vaak wat makkelijker, maar dan nog zijn spaghetti bandjes niet toegestaan.
Laatst bijgewerkt door kleinvosje op 24-05-14 16:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Brittneyx

Re: Mag je ook een polo shirt aan bij het springen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 16:34

inderdaad zomertenue word bijna nooit toegelaten, heb al veel ruiters (ikzelf ook :o) zien terugkeren om hun jasje ook bij +30°

Jooliieen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-14 16:36

Ik start normaal 2 a 3x in een outdoorseizoen zonder jasje, bij ons doen ze het meestal bij 25+ al zonder jasje. Dus vandaar ook mijn vraag, aangezien het morgen weer mooi weer wordt, dus ben benieuwd of het jasje uit mag ;)

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 16:38

Het wordt mooi weer ja, maar niet veel warmer dan 23 graden geloof ik. Reken er maar niet op dat het mag.

katiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 17:18

Jooliieen schreef:
Bedankt!
maar stel dat ze op de dag zelf te horen krijgen dat ze zonder jasje mogen starten, dan is het niet toegestaan dat je een spaghetti topje draagt met een plastron erover heen toch?

Als ik het goed begrijp mag je dus wel een polo aan, als je maar een plastron erover heen draagt? Geld dit dan ook zonder jasje?

Nee dat spaghetti topje was alleen dan met jasje, als het helemaal niet opvalt ;)

jumerenik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 22:04

ik startte in de winter altijd met een witte ski poulie onder mijn jasje. kraag is hoog en die voude ik altijd een keer dubbel. had pecies een plastron- effect. deed er nooit meer een plastron overheen.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 23:18

dodyg schreef:
:wow: wist niet eens dat dat bij springen ook verplicht was, al paar keer gestart met een spaghetti truitje nooit iets van gehoord

Daar kwam je bij mij toch echt de ring niet mee in....:o De schouders moeten tenminste bedekt zijn met een soort van mouw.

De polo die hierboven staat is officieel door de kraag niet toegestaan, maar daar zou ik in de springring wsl in eerste instantie overheen kijken omdat de boord wel wit is.