Voor wie zijn extra prijzen leuk?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 17:03

Ik heb laatst als totale verrassing een Most Promising Award gewonnen en dat vond ik echt een hele leuke prijs!

Er werd door de juryg gekeken naar hoe de deelnemers met hun paard om gingen, hoe met elkaar, hoe ze zichzelf presenteerden, of ze sportief waren, etc.

Op deze site kun je meer over deze prijs lezen en er ook het (blanco) beoordelingsformulier downloaden. Let op: werkt niet op een mobiele telefoon: http://www.swrn.info

Het was dan wel een western prijs, maar dit kun je ook prima voor een dressuur wedstrijd doen. De discipline staat er los van :)

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 08:19

Een extra prijs voor iemand die net buiten de prijzen is gevallen.
Troostprijs voor iemand die heel veel pech heeft gehad (laarzen gescheurd, van het paard gevallen, noem maar op).
Gewoon een startnummer uitloten en op dat nummer gaat de extra prijs vallen.

UltimOo

Re: Voor wie zijn extra prijzen leuk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 08:44

wij doen vaak een extra prijs voor de combinatie die 179 punten (of 203/209 bij Z/ZZLicht) heeft gereden.
het is al zuur dat je 1 puntje van een winstpunt af zit, dan is een "poedelprijs/aanmoedigingsprijs" wel leuk om te krijgen :)

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 09:02

Inderdaad promotieprijs.
Verzorgingsprijs/verkleedprijs vind ik niet passen op een knhs wedstrijd. En de eerste krijgt al vaak vanalles

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 09:11

Een prijs voor de jongste / kleinste combinatie ?
Een prijs voor 1 vooraf besproken onderdeel, degene die die het beste uitvoert (miss zelfs zonder dat de deelnemers het weten) bijv. Netste binnenkomst.
Prijs voor pony/paard met de meeste potentie voor western (denk hierbij aan bokken de paarden, paarden die uit het niets omdraaien etc, niet al te serieuze prijs dus ;p )

En als je al meer weet van de combinaties; prijs voor meeste pogingen tot winstpunt die niet behaald is
Laatst bijgewerkt door laraxXxemma op 20-05-14 09:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 09:13

Ik vind een prijs voor de beste conditie altijd leuk!

Maar misschien lastig uitvoerbaar op een dressuurwedstrijd.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 09:15

Op een wedstrijd waar ik was met natura prijzen was het degene die in de prijzen reden (1 op 4) én een troostprijs. :) Dus voor de "pech hebber" die laatste eindigde was er een les van een beginnend internationaal amazone (ze start al langer nationaal maar dit jaar haar debuut internationaal). Vond ik eigenlijk wel leuk. Zo'n lessen zijn meestal voor de "winnaars" terwijl de mensen die laatste eindigen ook graag eens zo'n kans krijgen maar er wellicht nooit "aan toe komen" omdat hun paard geen nationaal kaliber heeft. (je moet hier al een flink paard hebben om te winnen.)

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 09:17

Oeeh das leuk ja een les aanbieden voor de slechtste van de dag :')

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 09:19

Nou, niet om die persoon uit te lachen, maar dat je niet wint betekent niet dat je niet kan rijden. Het kan ook gewoon zijn dat je minder "mogelijkheden" hebt... Dan is het toch leuk dat je via wedstrijden tóch zo'n kans krijgt?
Wie weet tref je iemand die wat ziet in de combinatie en die besluit de combinatie onder zijn of haar vleugels te nemen.

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 09:25

Bedoel het ook niet gemeen ofzo hoor, ik bedoel eigenlijk degene met het minst aantal punten van de hele dag. Kan best zijn dat er iemand een hele slechte dag heeft, en dan idd die kans krijgt

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 11:33

UltimOo schreef:
wij doen vaak een extra prijs voor de combinatie die 179 punten (of 203/209 bij Z/ZZLicht) heeft gereden.
het is al zuur dat je 1 puntje van een winstpunt af zit, dan is een "poedelprijs/aanmoedigingsprijs" wel leuk om te krijgen :)

Dit vind ik wel een wel een hele leuk, én hij is meetbaar! Dus dan heb je achteraf geen gezeur of geklets, want misschien niet zo handig is als je juist iets leuks wil sponsoren als bedrijf zijnde.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 14:44

Dat is ook een leuke inderdaad :j een prijs voor degene die 179 heeft gehaald :j

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 14:49

Een prijs voor de vrolijkste combinatie. Een combinatie die duidelijk met plezier en ontspanning de ring in gaat.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 14:54

Bij de IJslanders hebben wij nog een Feather Light Prijs.

anke_e

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-14 16:18

Al bedankt voor het meedenken! wordt het ene kant makkelijker van. Andere kant zijn veel goede ideeën :o

xSlvna schreef:
Een prijs voor de vrolijkste combinatie. Een combinatie die duidelijk met plezier en ontspanning de ring in gaat.

dit lijkt me namelijk leuk voor de pony combinatie ABC in alle klasse. Dat het kind zelf plezier heeft in het uit oefenen van de sport(sommige kinderen worden zo gepusht door de ouders :n )

wou voor de DE combinatie's in alle klasse voor houding en zit gaan.(vaak zijn ze ouder en meer balans en onafhankelijke zit al.

en voor de paarden zit ik nog in dubio. Denk dat het dan de promotieprijs wordt. Maar misschien in de richting waar de jury meeste groei in ziet(en dan wel over de groep buiten de prijzen).

of zouden jullie voor allemaal gelijke eisen zijn(dus allemaal de promotieprijs ,plezier of houding en zit)

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 16:30

Nee niet de zelfde eisen. Wat je in je post zei lijkt me leuk bij de pony's.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 16:37

Lijkt mij best leuk om inderdaad voor de pony's/paarden verschillende type prijzen te hebben. Zoals je dit omschrijft klinkt het heel leuk :-)

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 19:21

Ik zou niet zo zeer op pony paard doen maar op leeftijd.. Want zoals je het beschrijft de plezier prijs is die toch wel echt voor de kinderen bedoeld, maar er zijn ook kleine ouderen die nog op pony's rijden :+
Maar zoals je zei met ABC pony en DE pony en paard apart zou het wel kunnen idd
Met leeftijd zou ik doen t/m 12, 13 t/m 18 en 18+ (gewoon puur op het aantal ervaring dat ze dan hebben kunnen behalen)

Iruss94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 22:11

De beste groom/ begeleider. Zonder mijn moeder kom ik nergens ze doet zo veel voor me op wedstrijd. Hun verdienen ook een prijs zonder haar zou ik ook geen prijzen rijden

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 08:09

Wij hebben al eens een pech-prijs uitgereikt, meisje viel 2 meter voor de finish van haar paard. Ze had wel de snelste tijd :P

Die van 179 vind ik ook een leuk idee!

Nynke_Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 16:06

Voor de combinatie die het meest heeft gedaan om er netjes uit te zien lijkt mij een leuke prijs! :)

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 17:47

laraxXxemma schreef:
Ik zou niet zo zeer op pony paard doen maar op leeftijd.. Want zoals je het beschrijft de plezier prijs is die toch wel echt voor de kinderen bedoeld, maar er zijn ook kleine ouderen die nog op pony's rijden :+
Maar zoals je zei met ABC pony en DE pony en paard apart zou het wel kunnen idd
Met leeftijd zou ik doen t/m 12, 13 t/m 18 en 18+ (gewoon puur op het aantal ervaring dat ze dan hebben kunnen behalen)

Maar ik ben 14 en rij bij de paarden, dan is het ook niet echt eerlijk om bijv mij bij de 18+ te doen maar er rijden niet veel andere kinderen bij de paarden, dus zou ik als paardenruiter bij de pony's gaan zegmaar.. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 19:13

combinatie is wel erg leuk. Leuk idee van jullie!