Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Yvank_ schreef:Afgezien van wat iedereen mooier vind. Zie mijn eerste bericht de knhs geeft aan dat ze er niet op mogen afrekenen
bliver schreef:Ik vind eigenlijk wel dat jury's verschil mogen laten zien wat betreft de verzorging van verschillende combinaties. De ene combinatie is toch beter afgewerkt dan de ander. Wat betreft het traditioneel vlechten of juist niet vlechten daar zit ook een verschil tussen. Ik heb bijvoorbeeld wel eens een een paard gezien met veel haar aan de benen (lange sokken) maar was verder wel getoilleteerd. Dus oren geschoren (toen het nog mocht) staart bijgeschoren en manen netjes ingevlochten. Dit meisje was helemaal verbaast dat ze als commentaar kreeg dat ze voor een hoger cijfer ook de sokken moest toilleteren. Terwijl zij vond dat het bij het ras hoorde. Dus mijns inziens of helemaal volgens het ras of helemaal niet. Misschien vond deze jury jouw manen wel te kort (niet dat jij daar altijd wat aan kan doen) en op deze manier niet volgens het ras.
. Daarom iedereen standaard een 7 geven tenzij er echt dingen vies enz zijn dan een keer lager (ik heb 1x een 6 gegeven daarom). Sommige willen daarom dat het cijfer verzorging er ook vanaf gehaald wordt is mij verteld Ashley5760 schreef:Persoonlijk vind ik ingevlochten strakker staan en minder rommelig overkomen, als ik er een had met lange manen zou ik dus hengstenvlecht oid doen. Echter als jury krijg je er van mij geen aftrek voor als je ze los hebt eveneens je geen pluspunten krijgt omdat je het wel ingevlochten hebt.
Anoeska schreef:Wat is nou afrekenen? Ze heeft een 6 gekregen. Een 5 is al voldoende, dus een 6 ruim voldoende. Dat iets reglementair toegestaan is, wil niet zeggen dat de jury er verplicht een 8 voor moet geven.
Misschien waren er wel neer dingen mis, om een hoger cijfer op het punt verzorging te krijgen.

Anoeska schreef:Wat is nou afrekenen? Ze heeft een 6 gekregen. Een 5 is al voldoende, dus een 6 ruim voldoende. Dat iets reglementair toegestaan is, wil niet zeggen dat de jury er verplicht een 8 voor moet geven.
Misschien waren er wel neer dingen mis, om een hoger cijfer op het punt verzorging te krijgen.

Citaat:3.
De prestaties van de deelnemers in de proeven worden door een daartoe gelicenceerd jurylid beoordeeld door middel van het toekennen van cijfers, variërend van 0 t/m 10, waarbij het cijfer 0 het slechtste en het cijfer 10 het beste cijfer is. Het toekennen van halve punten is bij alle onderdelen in de FEI proeven toegestaan. Het toekennen van halve punten is ook toegestaan bij de waardering van de artistieke presentatie in de Kür op muziek in alle klassen.
De tabel/verklaring van de cijfers luidt als volgt:
10 = uitmuntend
9 = zeer goed
8 = goed
7 = tamelijk goed
6 = bevredigend
5 = voldoende
4 = onvoldoende
3 = tamelijk slecht
2 = slecht
1 = zeer slecht
0 = niet uitgevoerd
Onder 'niet uitgevoerd' wordt verstaan, dat praktisch niets van de
gevraagde beweging of oefening is getoond.
heroes_hell schreef:Anoeska schreef:Wat is nou afrekenen? Ze heeft een 6 gekregen. Een 5 is al voldoende, dus een 6 ruim voldoende. Dat iets reglementair toegestaan is, wil niet zeggen dat de jury er verplicht een 8 voor moet geven.
een 6 is voldoende, 5 is onvoldoende
Als een paard te dikke manen heeft moet je ze uitdunnen. Daar zijn speciale mesjes voor.
Een 6 is een voldoende dus is er niks om een klacht in te dienen.
Misschien gaf ze iedereen wel een 6?