Springdebuut in 2014

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 00:17

Mijn paard is van alles een beetje wat dat betreft :D Ze kan extreem uit d'r plaat gaan als ze iets eng vind, en springt dan gerust al bokken met 4 voetjes tegelijk van de grond... heeft wat vlieglessen als gevolg gehad, maar inmiddels zit ik het 9 vd 10 keer wel uit :) Maar daaromtrent zal ze nooit doelbewust van mij de leidin proberen over te nemen, daar heeft ze simpel gezegd het lef niet voor :D ;)

wat ze de eerste keer officieel springe gaat doen kan ik dan ook totaal niet inschatten... Of ze geeft zich 'volledig over' er vertrouwt op mij, of ze gaat helemaal aan de kletter omdat ze die reclameborden vaak onder de sprong eng vind... ;)

mzara

Re: Springdebuut in 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 10:29

ja die van mij schoot opzij of rende keihard weg. (wat ik als klein meisje wel eng vond) maar bokken is niks voor haar. oh die andere van mij wel. donderdag ook al weer een rodeo gehad. wel de ergste tot nu toe. ze vonden het knap dat ik kon blijven zitten. _O- ik ben alleen niet meer bang. ik wordt wel boos.

ik ook niet. misschien doet ze het kei goed omdat het nieuw en leuk is. of misschien is het toch te spannend. als ze nu vervelend doet, hoop ik dat ik het even kan winnen, want daarna loopt ze wel altijd heel fijn. :Y) oja, reclame borden, vlaggen, al die zooi in de bak. altijd leuk

annetm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 13:06

Wanneer hebben jullie weer een wedstrijd op het programma staan? Ik ga volgende week naar CH Oosterwolde, ben erg benieuwd hoe het nu zal gaan. Hebben ondertussen wel hard getraind en gaat ook erg goed momenteel.

mzara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 14:18

na mijn examen ga ik (hopelijk) de lessen weer oppakken, en wil een oefenspringwedstrijd doen. (bij de molenkoning als ik het goed zeg) ik weeken het daar verder niet maar ik hoor dat je daar fijn kunt oefenen. ik heb het nog niet geplant.
het probleem is alleen dat mij ouders overal mee heen moeten...

saarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 14:22

Wij hebben afgelopen zondag in elk geval ons crossdebuut gemaakt :D oefencross weliswaar, maar toch een hele belevenis. Paard heeft het echt boven verwachting gedaan en we hebben een prachtige 6e plek van de 55 deelnemers behaald!

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 14:26

Ik meld me hier ook maar!

Ik wil dit jaar m'n B debuut maken met springen. Ik heb nu 3 keer BB gestart. De eerste keer 1 strafpunt voor tijd, de tweede keer foutloos en de derde keer afgegroet omdat paardlief super gespannen was, hulpen kwamen gewoon niet meer door.
Van de zomer ga ik naar een KNHS instructieweek en daarna hoop ik toch wel klaar te zijn om een keertje B te springen. Thuis springt m'n paard werkelijk waar alles, maar op concours vindt ie het toch stiekem wel erg spannend.

mzara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 14:27

wat gaaf! gefeliciteerd :)
ik vind dat zo leuk. alleen ik weet amper een crossterrein hier in de buurt.
ik heb met mijn oude pony wel 2x een oefencross gedaan met de clubkampioenschappen. ik vond het heel leuk, behalve dat mijn pony alle eng vind en ik haar de eerste keer echt vooruit moes schoppen.

ik zou het met mijn andere (waar ik mijn springdebuut mee ga maken) ook willen doen. alleen hetzelfde probleem zou hier alleen maar groter zijn. ik krijg hem niet weg van de kudde. maar als dat opgelost is ga ik het zeker nog een keer doen. :j

mzara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 14:30

_Sofie schreef:

Ik wil dit jaar m'n B debuut maken met springen. Ik heb nu 3 keer BB gestart. De eerste keer 1 strafpunt voor tijd, de tweede keer foutloos en de derde keer afgegroet omdat paardlief super gespannen was, hulpen kwamen gewoon niet meer door.
Van de zomer ga ik naar een KNHS instructieweek en daarna hoop ik toch wel klaar te zijn om een keertje B te springen. Thuis springt m'n paard werkelijk waar alles, maar op concours vindt ie het toch stiekem wel erg spannend.

mijn pony verstijfde ook helemaal. maar ik kreeg haar toch altijd rond. stijlpunten van niks. maar wel altijd foutloos :+

kun je op een officiële wedstrijdstrijd je gewoon opgeven voor BB?
want dan denk ik dat ik dat maar eerst ga doen.

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 14:39

mzara schreef:
_Sofie schreef:

mijn pony verstijfde ook helemaal. maar ik kreeg haar toch altijd rond. stijlpunten van niks. maar wel altijd foutloos :+

kun je op een officiële wedstrijdstrijd je gewoon opgeven voor BB?
want dan denk ik dat ik dat maar eerst ga doen.

Die van ons gaat gewoon als een kip zonder kop rondrennen (nou ja, dat is overdreven), je kan doen wat je wil, maar hij reageert gewoon niet meer goed :+ :') Wat wel mee speelt is dat we telkens indoor zijn gestart en dat vindt ie toch een tikkeltje spannender. Zowel ik als z'n mede-eigenaar denken dat het outdoor beter zal gaan :)

Vaak is er bij officiële wedstrijden ook wel een ronde BB :j Anders even op startlijsten zoeken naar wedstrijden in de buurt, het staat er altijd wel bij of ze BB doen!

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 15:29

Volgede week zaterdag in schalkhaar :)
En 29 juni BB debuut met het paard!

mzara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 15:37

_Sofie schreef:
Die van ons gaat gewoon als een kip zonder kop rondrennen (nou ja, dat is overdreven), je kan doen wat je wil, maar hij reageert gewoon niet meer goed :+ :') Wat wel mee speelt is dat we telkens indoor zijn gestart en dat vindt ie toch een tikkeltje spannender. Zowel ik als z'n mede-eigenaar denken dat het outdoor beter zal gaan :)

Vaak is er bij officiële wedstrijden ook wel een ronde BB :j Anders even op startlijsten zoeken naar wedstrijden in de buurt, het staat er altijd wel bij of ze BB doen!

dat is niet zo handig nee :+ ik denk juist dat mijn paard het indoor makkelijker zou doen. meestal is er dan veel minder te zien.
oke dan weet ik dat. :)

edit; nog een vraagje daarover: is BB 10 cm lager (dat wordt dan 80 cm) of kun je zelf een hoogte aangeven?

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 16:09

BB voor paarden is 80!

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 16:13

Verschilt dat ook niet een beetje per wedstrijd? Ik heb een keer een BB parcours gereden op 80 cm, maar ook twee keer op 90.

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 16:17

Hier is altijd bb paarden 80!

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 16:26

Oké :)

mzara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 17:18

maar ik heb een E-pony, en ik rijd ook bij de pony's. dan hoop ik dat het 80 of 70 is. dan kan ik het opbouwen.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 17:20

Je kunt toch ook eerst oefenparcoursen rijden? Dan kun je gewoon inschrijven op hoogte.

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 17:33

Bb voor e ponys is hier ook altijd 70/80!

xsarinax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 18:23

Ik heb in april mijn eerste springwedstrijd gereden, dit was bb. Tijdens het inspringen ging het al niet zo goed. 2x eraf gevallen. Dus toen er niet zoveel vertrouwen meer in. Tijdens parcours 3 weigeringen bij hindernis 1 dus uitbel. Ze wou niks meer, helaas. Ze is ook niet de makkelijkste met springen maar als ze springt vinden we het beiden leuk! We zijn van plan om in juli weer een bb parcours te springen. :)

xsarinax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 18:24

Mette1998 schreef:
Bb voor e ponys is hier ook altijd 70/80!

Ik heb ook een e pony en voor ons was het 70 centimeter de vorige keer. Maar het klopt wel wat je zegt, sommige parcoursen zijn een verlaagd b parcours. Van 10 centimeter lager.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 18:18

mzara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 20:25

Zie er goed uit! erg mooi paard ook! dat gaat wel goedkomen.
ik vind het af en toe ook nog erg spannend met mijn jonge paard :o vooral de hogere sprongen. Maar dat moet goedkomen

annetm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 17:01

Mooi paard en de afstamming is ook niet mis! Lekker zo door oefenen en veel vertrouwen kweken, komt allemaal wel goed :)

Pfoeh ben nu al een beetje zenuwachtig voor zaterdag hihi

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 22:51

bedankt! :D
ag komt vast goed, als jullie maar plezier hebben! :)

roooooss

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 22:56

oee, eindelijk gevonden !
Kan ik me ook melden? ik wil dit jaar een aantal keer impuls rubriek gaan proberen met mijn verzorgpony :) Weet nog niet waar en wanneer. Maar het zal in juli worden.