Suzanne F. schreef:Ik heb net gemaild met beide vragen dus we horen het volgende week wel.
Oh super, bedankt!
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Nies_ schreef:Je moet lezen wat er staat. Wat er staat zijn de regels. Het probleem is dat mensen er zelf nog allerlei problemen bij verzinnen. Als er staat dat het toegestaan is om vanaf je 12e paarden te starten, dan is dat zo. Niet alleen als je op een paard zit, dan zou dat namelijk als voorwaarde genoemd worden.
Vanaf je 18e moet je paarden starten dus regels voor pony's opzoeken is dan nutteloos.
Nies_ schreef:Je moet lezen wat er staat. Wat er staat zijn de regels. Het probleem is dat mensen er zelf nog allerlei problemen bij verzinnen. Als er staat dat het toegestaan is om vanaf je 12e paarden te starten, dan is dat zo. Niet alleen als je op een paard zit, dan zou dat namelijk als voorwaarde genoemd worden.
Vanaf je 18e moet je paarden starten dus regels voor pony's opzoeken is dan nutteloos.
Suzanne F. schreef:Ik lees het als dat je vanaf 12 jaar bij de paarden mag starten, maar dan wel met een paard.
Als je een pony hebt, dan moet je tot 31 december van het jaar waarin je 18 wordt, bij de pony's starten.
Lithya schreef:friendly schreef:Deels waar. Maar ik heb met een E-pony tussen de paarden gestart dus je MOET niks niet met een paard starten. Echter mag je niet met een pony tussen de pony's starten.
Waar moet je een pony dan starten?
friendly schreef:Zodra je 18 bent mag je met een pony tussen de paarden starten. Dan gelden zoals ik hier begrijp, en opl logisch vind, de ponyreglementen niet meer maar je mag de pony gewoon blijven uitbrengen op wedstrijd.
Suzanne F. schreef:Edit: Ik ga de reglementen nog eens even lezen.
Ik dacht dat je pas vanaf 18 bij de paarden mocht rijden.
Nog een edit:
Artikel 101 – Deelnemers
Deelnemers mogen vanaf 1 januari van het jaar waarin de 12-jarige leeftijd bereikt wordt, uitkomen in wedstrijden voor paarden die onder dit reglement worden verreden. Deelnemers mogen vanaf de dag waarop men 6 jaar wordt tot en met 31 december van het jaar waarin men 18 jaar wordt, met een pony deelnemen aan wedstrijden voor pony’s tot en met de klasse Z2 pony’s.
Ik lees het als dat je vanaf 12 jaar bij de paarden mag starten, maar dan wel met een paard.
Als je een pony hebt, dan moet je tot 31 december van het jaar waarin je 18 wordt, bij de pony's starten.
Suzanne F. schreef:Nies_ schreef:Waarom zou je de KNHS lastig vallen met vragen die je letterlijk op kunt zoeken? Vanaf 12 jaar mag je bij de paarden starten. Einde verhaal. Of dat nu een mini is of een shire maakt geen klap uit.
Het gaat om de interpretatie van de reglementen. Je kan het op meerdere manieren uitleggen.
Zoals jij het zegt, lees ik het niet.
friendly schreef:Nies_ schreef:Je moet lezen wat er staat. Wat er staat zijn de regels. Het probleem is dat mensen er zelf nog allerlei problemen bij verzinnen. Als er staat dat het toegestaan is om vanaf je 12e paarden te starten, dan is dat zo. Niet alleen als je op een paard zit, dan zou dat namelijk als voorwaarde genoemd worden.
Deels waar. Maar ik heb met een E-pony tussen de paarden gestart dus je MOET niks niet met een paard starten. Echter mag je niet met een pony tussen de pony's starten.

asjemenou schreef:Een pony die bij de paarden start hoeft niet officieel gemeten te worden.
Dus als jury zou je dan niet kunnen weten welke regels er gelden voor de combinatie.
Dus alles wat bij de paardenrubrieken start wordt als een paard behandeld.
asjemenou schreef:Een pony die bij de paarden start hoeft niet officieel gemeten te worden.
Dus als jury zou je dan niet kunnen weten welke regels er gelden voor de combinatie.
Dus alles wat bij de paardenrubrieken start wordt als een paard behandeld.
Nies_ schreef:Dat het niet duidelijk is omdat mensen zelf er dingen bij gaan bedenken. Als je paarden start, staat op je startpas cat. paard. Hoe groot dat "paard" dan is doet er dus niet toe en ponyregels gelden dan natuurlijk niet.
Als de reglementen niet duidelijk zijn ligt dat echt aan jezelf.