Ik vind het dus echt shocking dat hier mensen durven schrijven dat ze dodenherdenking 'onzin' vinden... Mijn hemel...

Natuurlijk kan en doet iedereen het herdenken op eigen manier en heb je daar niet persé een speciale dag voor 'nodig', maar dit is zeker geen 'gemaakte' dag... Deze dag is ontstaan, gegroeid, door de vaders en moeder die hun zoon hebben verloren, vrouwen hun echtgenoot, kinderen hun ouders... gelijk na de oorlog en daarna ook de oorlogen er na.
Zijn de mensen die dit schrijven zeker ook de mensen die dwars door een begrafenisstoet rijden of met luid blèrende radio langs een begraafplaats waar juist een dienst is rijden... Dit heeft alles met respect te maken en als je een béétje opvoeding had genoten zou je dit weten. Dodenherdenking gaat niet alleen over 40/45 maar over al die mannen en vrouwen die in recentere oorlogen, zelfs 'as we speak', hun leven opofferen voor het onze en je krijgt er niks van om daar 1 x per jaar even 2 minuutjes bij stil te staan.
Ik heb dus absoluut geen respect voor dit soort respectloze personen/opmerkingen.
TS, gewoon een mailtje zonder boze toon om te vragen of men aan dodenherdening gedacht heeft, grote kans dat iemand daar al lang aan gedacht heeft en de wedstrijd gewoon even stil gelegd wordt en anders help jij ze er door je mailtje aan herinneren. Kan gebeuren, zo'n wedstrijd wordt maanden vantevoren gepland en georganiseerd en zal hoogstwaarschijnlijk echt niet met opzet zo gepland zijn.