Wedstrijden rijden, hoe duur?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 17:15

Citaat:
Met een FNRS manegestartpas mag een ruiter deelnemen op een manegepaard of -pony aan KNHS dressuur- en springwedstrijden.

Of snap ik het nou echt niet? :o

RedRoses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-14 17:16

kan iemand voor me uitrekenen hoeveel ik kwijt ben voor 1 jaar? Gewoon starpas etc. Trailer zie ik dan wel. :)

Dan weet ik het, ik weet zelf namelijk niet hoeveel ik kwijt ben xD

RedRoses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-14 17:16

noorhermans1 schreef:
Citaat:
Met een FNRS manegestartpas mag een ruiter deelnemen op een manegepaard of -pony aan KNHS dressuur- en springwedstrijden.

Anders ik wel xD :+

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 17:19

RedRoses schreef:
kan iemand voor me uitrekenen hoeveel ik kwijt ben voor 1 jaar? Gewoon starpas etc. Trailer zie ik dan wel. :)

eenmalige kosten:
Registratie van pony: € 17,25
Registratie van persoon: € 3,50
jaarlijkse kosten:
startpas Pony’s € 55,50
Abonnement PaardenSport € 30,65
en dan de contributie voor de club maar die weet ik niet

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 17:20

noorhermans1 schreef:
Citaat:

Vroeger was het in ieder geval zo dat je met een eigen paard of verzorgpaard mocht deelnemen, mits je wel voldeed aan de niveau-regeling van F proeven. De F proeven zijn ook voornamelijk bedoeld voor manegepaarden, en ik denk ook dat ze het met die insteek bedoelen op de site (als in, je kunt hieraan deelnemen ook als je geen eigen paard hebt). Het kan zijn dat de regels veranderd zijn (is al zeker 6 jaar terug dat ik me daar mee bezig heb gehouden), maar misschien zou je daar even over kunnen informeren bij de KNHS of op je manege.

RedRoses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-14 17:22

noorhermans1 schreef:
RedRoses schreef:

eenmalige kosten:
jaarlijkse kosten:
startpas Pony’s € 55,50

ahh, oké.
De manege's hier in de buurt zijn ong. 50,-
Is er wel een manege met een springwei waar je 1 maal per week heen mag met je paard, dus misschien gaan we dat wel doen, tevens mag je 1 maal per week er springlessen nemen.
Als we dat doen kan ik er 50,- maandelijks bij op tellen.
Denk dat ik het toch maar bij onderlinge ga houden, haha!

RedRoses

Re: Wedstrijden rijden, hoe duur?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-14 17:23

Ik ga even eten, ik check zo de antwoorden wel.

RedRoses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-14 17:42

Is een kaart voor 4 wedstrijden per jaar goedkoper?

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 17:44

Ja. die is 35,50 maar let op! 4 wedstrijden is echt weinig..

RedRoses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-14 17:46

noorhermans1 schreef:
Ja. die is 35,50 maar let op! 4 wedstrijden is echt weinig..

Ja maar het is natuurlijk ook het eerste jaa voor mij, ben ook niet van plan elke maand.
Het jaar erop kan ik nog zeggen van ik vond het leuk, ik neem nu een voor 'onbeperkt.'
En als het niet leuk was, dan stop ik ermee. :)
maar wel een stuk goedkoper. (;

GittekeZ1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 18:03

Een startkaart voor 4 wedstrijden schild je maar 20 euro alle andere kosten blijven gelijk

RedRoses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-14 18:06

GittekeZ1 schreef:
Een startkaart voor 4 wedstrijden schild je maar 20 euro alle andere kosten blijven gelijk

Ja, kijk als ik nou echt veel wedstrijden zou doen, maar het is nog maar het 1e jaar, en wie weet vind ik er gewoon helemaal niks aan. dus handiger om dan zo te beginnen. :)

RedRoses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-14 19:01

Dus rond de 100 euro voor een jaar kan ik starten?

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 19:07

Ik betaal 35€ contributie aan mijn vereniging en dan ben ik lid van de knhs en krijg ik de paard en sport thuis gestuurd.
Startpas voor een E pony kost zo'n 60€ en dan moet je per wedstrijd 7-10€ betalen per proef, meestal zijn het 2 proeven dus kun je best 20€ kwijt zijn. Als je pony niet in het systeem staat bij de KNHS kost dat dacht ik 35€ maar kan ook 15€, weet ik niet meer precies :)
Je pony moet ook gemeten worden door een erkend pony meter, kost ook vanaf 15€.
Vergeet de kosten voor het vervoer niet :)

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 19:09

Let op met de beperkte startkaart. Het zijn 4 proeven die je mag rijden . Rijd je per wedstrijd 2 proeven dan kan je Max. 2 wedstrijden rijden. Rijd je per wedstrijd 1 proef dan kan je er 4 rijden.

RedRoses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-14 09:26

hesterve schreef:
Let op met de beperkte startkaart. Het zijn 4 proeven die je mag rijden . Rijd je per wedstrijd 2 proeven dan kan je Max. 2 wedstrijden rijden. Rijd je per wedstrijd 1 proef dan kan je er 4 rijden.

Oh is dat zo?
Dan doe ik het niet, als ik er toch ben, dan liever de hele dag. :)

RedRoses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-14 09:26

Amiigo schreef:
Ik betaal 35€ contributie aan mijn vereniging en dan ben ik lid van de knhs en krijg ik de paard en sport thuis gestuurd.
Startpas voor een E pony kost zo'n 60€ en dan moet je per wedstrijd 7-10€ betalen per proef, meestal zijn het 2 proeven dus kun je best 20€ kwijt zijn. Als je pony niet in het systeem staat bij de KNHS kost dat dacht ik 35€ maar kan ook 15€, weet ik niet meer precies :)
Je pony moet ook gemeten worden door een erkend pony meter, kost ook vanaf 15€.
Vergeet de kosten voor het vervoer niet :)

Hoeveel betaal jij voor trailerhuur?

Liess__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 09:41

noorhermans1 schreef:
RedRoses schreef:

eenmalige kosten:
jaarlijkse kosten:
startpas Pony’s € 55,50

Heb even snel voor je gekeken; een rijvereniging in Utrecht kost 25 euro per jaar. Dat is dat alleen niet-rijdend lid. Je mag dus geen lessen ed volgen. Je bent dan alleen lid voor je startkaart.

Daarnaast moet je er rekening mee houden dat je pony gemeten moet worden door een officiële pony meter. Dat moet geloof ik ieder jaar totdat de pony 8 jaar is

RedRoses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-14 09:52

Citaat:
eenmalige kosten:
jaarlijkse kosten:
startpas Pony’s € 55,50

Heb even snel voor je gekeken; een rijvereniging in Utrecht kost 25 euro per jaar. Dat is dat alleen niet-rijdend lid. Je mag dus geen lessen ed volgen. Je bent dan alleen lid voor je startkaart.

Daarnaast moet je er rekening mee houden dat je pony gemeten moet worden door een officiële pony meter. Dat moet geloof ik ieder jaar totdat de pony 8 jaar is[/quote]
Oh, oke! Een niet rijdend lid voor 25 eurootjes per jaar is niet zo veel.
En dat meten moet ook geen probleem zijn. Red ik het ong. Met 150 euro per jaar?

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 10:01

Als je een startpas aanvraag voor 5 wedstrijden per jaarkaart je rijd er toch 6 of 7 krijg je gewoon automatisch een rekening en word het omgezet.
Maar bij sommige clubs hoef je niks extra te betalen als je maandelijks al contributie betaald aan de club

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 10:02

Stel, je rijd per maand 1x wedstrijd van 2 proeven, gemiddeld 7 euro per proef is dus14 euro pper wedstrijd
14 x 12 = 168 euro :)

Startpas 55, 50+ abbo p&s 30, 65 + contributie club gaan we uit van 25 euro is 111.15

En dan nog de eenmalige kosten van 20.75 euro

RedRoses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-14 10:12

Oef. Met 150 euro red ik het dus niet. Dan spaar ik nog maar even door.
Ik wil ook na de zomervakantie starten, maar is dat dan niet zonde? Dan betaal je voor een jaar en rijd je maar een halfjaar?

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 10:19

Hangt er vanaf wat je wensen zijn. Als je voor 150 euro al moet puffen en steunen om aan de bak te gaan raad ik het je af :=
Wedstrijden rijden is erg duur, je hebt vaak best hoge benzine kosten om ergens te komen, wil toch ook vaak op concours een hapje en een drankje tussendoor, en idd de reguliere kosten die hier al genoemd worden.
Ikzelf zou never nooit niet aan wedstrijden beginnen als ik er überhaupt al financieel zo over moet dubben, het kost hoe dan ook flink wat geld.
Willen je ouders niet eventueel bijleggem?

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 10:21

Je kan er ook voor kiezen om later in het jaar een startkaart te kopen. Moet je even op de KNHS site kijken vanaf wanneer dat kan: je kan dan namelijk een startkaart aanvragen voor een lagere prijs.

Paardrijden is een prijzige sport en ook wedstrijden rijden is gewoon erg duur! Heb je al bij je in de buurt rondgekeken voor verenigingen? Dat verscheelt ook heel erg per manege/ponyclub of regio. Dus ik zou zeggen: zoek eerst dat eens uit en dan kan je voor jou een passende berekening maken met de gegevens hierboven.

RedRoses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-14 10:22

Lowara schreef:
Hangt er vanaf wat je wensen zijn. Als je voor 150 euro al moet puffen en steunen om aan de bak te gaan raad ik het je af :=
Wedstrijden rijden is erg duur, je hebt vaak best hoge benzine kosten om ergens te komen, wil toch ook vaak op concours een hapje en een drankje tussendoor, en idd de reguliere kosten die hier al genoemd worden.
Ikzelf zou never nooit niet aan wedstrijden beginnen als ik er überhaupt al financieel zo over moet dubben, het kost hoe dan ook flink wat geld.
Willen je ouders niet eventueel bijleggem?

Ja mijn ouders leggen sowieso wat bij, maar ik heb wel veel geld gespaard om het zelf te kopen. Ik heb zo'n 200 euro om te betalen, wat ik toch een hele hoop vind.
Ik kan het natuurlijk ook bij onderling houden, maar daar ga ik niet op voorruit. :(