Onder het zadel naar de wedstrijd toe!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

desiree91

Re: Onder het zadel naar de wedstrijd toe!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-14 11:32

Ik rij tot nu toe altijd maar een proef.
Ik doe t ook echt voor mijn plezier. En wil niet vaker dan een keer per maand gaan. Liefs nog minder vaak. Maar als iets in de buurt is dan vind ik t ook weer zonde om niet mee te doen. Voor t zelfde geld komt er straks een hele tijd dat er niks in de buurt is.

Vraag me wel af of er ook mensen op locatie nog stollen draaien? Of hoe doen jullie dat als er weer wedstrijden op gras komen?

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 11:42

Mijn pony heeft geen ijzers, dus die loopt met blote voeten op het gras. Al start ik liever op zand, heb vervelende valpartijen gezien op gras dus dan ga ik te voorzichtig rijden.

desiree91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-14 11:46

Okee dan is t wel makkelijker ja.
Ik heb 4kant ijzers. Kan wel stolgaten laten plaatsen en die goed opstoppen voor vertrek. Maar zou dat niet toch eruit gaan.

Die wedstrijd de 13e is gelukkig ook op zand. Dus dan nog ff niet nodig gelukkig. 11 mei ook weer een wedstrijd opstaan die zo genaamd ook op zand is, maar ik ken de locatie. En dan zouden ze het al binnen moeten doen, wat ik me niet kan voorstellen. Overige wedstrijden buiten op die locatie waren altijd op gras. Dus hou er rekening mee dat ik ze nodig ga hebben.

j1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 11:47

Eigenlijk vind ik dit een mooiere manier van naar een wedstrijd gaan dan met de trailer. Ivm tijd snap ik wel dat mensen het doen en sommigen doen het ook met een andere reden, bijv. het juist de trailer in en uitgaan. Normaal ben je aan het trainen voor een wedstrijd, zeg dat je 5 dagen een uur rijdt. Sommigen komen aan op wedstrijd rijden 15 min los, proefje 5 min, 15 min voor de volgende 5 min. En dan zijn ze klaar. Moet je kijken wat een werk je erin steekt voor amper een uurtje rijden! Trailer heeft dan wel weer voordeel je kunt spullen opbergen of evt. extra meenemen.

Brinta12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 15:47

Ik heb altijd wedstrijden op thuislocatie gereden, dus voor mij was het al helemaal gemakkelijk! Ik ken wel iemand die stappend naar mijn thuislocatie kwam. Er werd niet raar van opgekeken. Sterker nog, vind het juist goed dat je het doet, dan heb je al gelijke en soort van ingereden.

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 16:54

Wij gaan ook altijd onder het zadel richting de wedstrijd. De afstand is afhankelijk van naar welke stal ik ga. We doen er minimaal een half uurtje over, een stal verder is drie kwartier en nog verder weg is wel een uurtje rijden. Zelf vind ik een half uur tot drie kwartier goed te doen. Uur heen en terug is toch best pittig, met nog twee dressuurproeven rijden. Ze is altijd wel heerlijk los na een half uurtje stappen.
De mijne is ook niet beslagen, doe altijd hoefschoenen om. Anders slijten haar hoeven te hard. Nemen jullie ook altijd je papieren van je paard mee? Ik vergeet ze wel eens en er wordt ook nooit naar gevraagd……Daarnaast ben ik als de dood dat ze misschien uit mijn tas gejat worden.

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 16:59

Wij gaan ook onder het zadel en als de route het toelaat ook lekker een drafje tussendoor. We proberen ongeveer 35min van te voren aanwezig te zijn wat wel het enige echte nadeel is...als het inloopt ben je de pineut :+ Maar als we veel meer tijd zouden nemen sta je er ook maar te wachten en bouwt de spanning alleen maar op.
Een paar jaar geleden met een ander paard gingen we meestal met de trailer maar naar 1 locatie onder het zadel en dat vond ik toch vaak prettiger. Even lekker met z'n 2tjes :)

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 17:00

Heb het vroeger ook wel gedaan maar toen gebeurde het veel vaker. Heb het nu wel over de tijd dat ik nog bij mijn ouders woonde, dat is dus even geleden :D
Vaak gingen we met een groepje en gingen er supporters mee met de auto of fiets (naargelang de leeftijd) met de benodigde spullen. Paardenpaspoort bestond nog niet dus dat probleem hadden wij niet.

Als ik ver weg moest reed mijn broer, mijn vader durfde niet met een trailer te rijden.

anneeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 17:01

ik ga ook altijd onder het zadel naar wedstrijd toe want het is maar ong 5 a 10 minuutjes lopen

desiree91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-14 11:06

Doen jullie nog iets speciaals om je schoon te houden??
Ik ga altijd in volledig tenue op pad. Alleen als t warm is neemt iemand mijn jasje mee in de auto, als er iemand mee gaat.

Hoe doen jullie dit?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 11:08

Ik ging ook altijd onder het zadel. Was 20-30min stappen.
Ik ging ook altijd in vol tenue, wel iemand op de fiets mee en eventueel jasje aan die persoon mee geven als het erg warm is.

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 13:36

Ik neem altijd een rugak mee, waar ik mijn jasje in heb. Mijn jasje kreuktelt gelukkig niet. :)

jacqueline_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 15:00

Bij mij gaat mijn zusje altijd mee naar wedstrijd, die fietst voor mij uit met idd mijn jasje en halster etc. alles wat ik nodig heb op het wedstrijdterrein. ik neem een halster mee zodat mijn paard even kan grazen als we wachten op ons protocol.

Famke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 18:38

Een vriendin van mij gaat ook al rijdend naar de wedstrijd toe. ik vind het heel normaal.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 18:51

Ja vroeger toen ik nog wedstrijden reed ging ik op het laatst ook iedere keer onder het zadel naar wedstrijd dat was ongeveer 7 km enkele reis. Ook wegens vervoersproblemen ik deed stappen, draven en galopperen heen en terug. En zorgde ook altijd ruim op tijd te zijn, maar was wel iedere keer bij dezelfde vereniging waar mijn paard al gauw een eigen fanclub had. Zodra ik op het terrein kwam werd er al een emmer water geregeld. In de tussentijd dat mijn paard in de watten gelegd werd door een paar penny meisjes ging ik naar het secretariaat. Om te betalen en zadeltassen met paspoort in bewaring te geven (en hoefschoenen zodat deze niet op het terrein zouden rondslingeren).

desiree91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-14 18:48

Ik heb eigenlijk altijd iemand op locatie die belangrijke dingen bij zich houd. Zoals papieren enzo.

Morgen gaan we weer!! Samen met een vriendin. Een rit van enkel 1.20 uur er naar toe. We rijden 1 proef. Net alle spullen klaar gelegd. Vanmorgen al goed getraind. We zijn er klaar voor :):)

Morgen vroeg pas knotten, want we hoeven pas om 13.00 te vertrekken.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 00:46

Wij deden vroeger ( 30 jaar geleden) niet anders! Echt niets mis mee!

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 00:55

Voor mij is t ongeveer 25 min, waarvan zeker 20 stappen. Vind 1.5u persoonlijk lang, dan zou mn paard er moe aankomen... T watje :z maar vind t prima kunnen en vind t ook heerlijk, geen gedoe met trailer etc!

Fitii

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 20:01

Heb ik ook al enkele keren gedaan, was wel niet meer dan 45 min maar was perfect te doen.

wumdydumpy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 14:20

Hoe lang doen jullie ongeveer over 5 km. Wil volgende week starten en waarschijnlijk geen vervoer.

Fitii

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 15:04

wumdydumpy schreef:
Hoe lang doen jullie ongeveer over 5 km. Wil volgende week starten en waarschijnlijk geen vervoer.

3 kwartier ongeveer, op een rustig tempo.

Ik ben vorige zondag ook weer onder het zadel naar wedstrijd geweest, deze zondag opnieuw. Jammer genoeg gaat het wel regenen dus ik hoop dat het wat te doen is...

desiree91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-14 17:27

Ja voor dit weekend is t treurig weer. Ik heb t geluk dat ik zondag met de vrachtwagen mee kan.
Al weet ik nog niet of ik wel kan gaan
Paardlief heeft zojuist haar mond opengetrokken met de ketting op de poetsplaats.. Hopelijk morgen dat ze geen reactie op t bit geeft. Bit zit namelijk hoger dan t wondje. Maar vandaag toch maar vrij gegeven voor de zekerheid

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 21:21

Met dit weer kom je als een verzopen kat aan :) Ik vond het altijd wel leuk om zo met mijn paard op de wedstrijd te verschijnen. Voor mijn dochter is het gewoonweg niet haalbaar. Allemaal te ver weg en wat in de buurt is duurt zo lang dat je het paard graag even zijn rust in de trailer gunt.