OP welke leeftijd begonnen jullie met concoursen??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Punz

Re: OP welke leeftijd begonnen jullie met concoursen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 11:35

Ik rijdt al zo'n beetje mijn hele leven, vroeger bij de pony's ook zo nu en dan een wedstrijdje gereden. Vervolgens tientallen jaren wel hier en daar gereden, maar geen wedstrijden.

Vorig jaar, op mijn 45ste weer begonnen met wedstrijden rijden ( dressuur)
Dus nee..... volgens mij ben je ( nog lang) niet te oud :) :)

Tip: wordt lid van een vereniging die ook verenigingslessen geeft. Dan leer je snel genoeg gewoon mensen kennen die je wegwijs kunnen maken!

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 18:22

Neeeee niemand is ooit te oud om te gaan starten! Ik ben 27 en ook pas op mun 21 begonnen met af en toe een wedstrijd en sinds een jaar pas fanatiek met mijn eigen paard.

Zoals al gezegd is, instructie meenemen en alles rustig op je af laten komen :-)

Gewoon doen en genieten!!!!

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 18:24

Ik ben net 25 geworden en mijn plannen zijn om in Juni voor het eerst te starten :) !

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 13:17

Nee joh, leeftijd maakt toch niets uit?

Ik ben op m'n 22e voor het eerst gestart & rijd in de B tussen meiden en vrouwen van 15 t/m 60 jaar.

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 13:25

Ik ben 19, over een maand 20, en heb sinds vorig jaar juni les. (reed daar voor heel af en toe, kon net galloperen) en heb gister mijn eerste f proefje gereden, f3a met mn lieve verzorgfjord :) en mijn moeder viel het op dat er zoveel diversiteit in leeftijd is! Het hangt van je ambities af. Als je de olympische spelen Wil rijden denk ik dat je wel wat laat bent maar ach, je bent nooit te laat om iets nieuws te proberen en lekker te gaan genieten

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 13:26

Ik rijd vanaf mijn 4e en ben een jaar of anderhalf terug begonnen toen ik 13was, heb in een half haar punten voor l dresuur en l springen gescoord en heb torn mn pony jammergenoeg moeten verkopen. Okal heb je geen ervaring op het gebied van wedstrijden het maakt niet uit. Als jij er zin en lol in hebt waarom niet?okal ben je 80 ik vind dat je nooit te oud bent voor wedstrijden

IngeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 13:33

Ha TS, ik ben 26 en ik moet ook mijn eerste KNHS wedstrijd nog starten. Als ponypaard (ook niet echt het typische dressuurkanon :D ) en ik er klaar voor zijn, dan sleuren we een paar ervaren vriendinnen mee om ons te helpen en dan gaan we gewoon lekker lol maken op een wedstrijdterrein. Misschien dit jaar nog, anders volgend jaar. We zullen vast ontzettend uit de toon vallen, maar zowel Axel als ik zijn veel te trots om ons daar iets van aan te trekken.

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 11:22

Leeftijd maakt helemaal niets uit! Ik ken mensen die pas met hun 30e voor het eerst starten! Mijn moeder is pas begonnen met paardrijden toen ze 40 was.
Dus ik zou zeggen.....gewoon lekker starten als jij dat leuk vind! Je moet gewoon doen wat je leuk vind en niet kijken wat andere ervan vinden, daar is het leven te kort voor :D

Heel veel succes!