Hoe/hoeveel make-up op tijdens wedstrijd

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SheeNegro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 18:15

Ik houd het puur natuur. Tandjes gepoetst, haren netjes achteruit en een big smile tijdens het groeten. Vanaf Midden geven ze toch geen punten meer op verzorging :+
ik heb zelfs geen bling bling aan paard/outfit. :=

Cheese

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-14 18:15

Nu al een paar keer gezegd dat ik geen makeuppop ben... geen zin in verdere discussies. Daar was dit topic niet voor ;)

Sprayt iemand wel eens haarlak over zijn gezicht? Deze tip kreeg ik laatst zodat het tijdens zweten zitten blijft? ? :P lijkt me wel vies...
En welke (natuurlijke)kleuren oogschaduw?

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 18:16

De tip voor foundation is gewoon de correcte kleur gebruiken waardoor je geen lijn ziet tussen wel en geen foundation :+

'Oranje hoofden', alsof iedereen te achterlijk is om een fatsoenlijke laag foundation op het gezicht te smeren.

Sentigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 18:18

Ik heb standaard poeder,blush, beetje oogpotlood en mascara. En ik ben echt geen barbiepop hoor.
Ik kan op de zondag naar de paarden zo makeup loos gaan, dat maakt me echt niet uit.
Op wedstrijd zou ik gewoon dezelfde make up doen als normaal naar school of dergelijke misschien me oogpotlood iets dikker maar verder niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 18:18

xSlvna schreef:
chelle_dora schreef:
En wat is er niet netjes aan gewoon je dagelijkse make-up vraag ik me dan af :+

Hier ging ik op in, wie weet is het wel haar dagelijkse make-up wat opgenoemd word en is het dus niks 'speciaals voor de wedstrijd'.

Tja, dat kan ik toch niet ruiken vanaf mijn computer, wat voor makeup ze op heeft? En ze vroeg in eerste instantie in de OP hoe anderen hun make-up doen. Daarop was mijn antwoord gewoon normaal, want je zweet het er toch vanaf en je hebt een cap op :+ Ik denk dat je dan beter kan oefenen op altijd blijven lachen, ongeacht hoe moeilijk je de proef vind, dan op je wedstrijdmake-up, ik denk dat als je met een big smile rijdt de hele proef, je veel meer bekijks hebt dan met 'speciale make-up'.

Arantes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 18:23

Lisaapee schreef:
Nu al een paar keer gezegd dat ik geen makeuppop ben... geen zin in verdere discussies. Daar was dit topic niet voor ;)

Sprayt iemand wel eens haarlak over zijn gezicht? Deze tip kreeg ik laatst zodat het tijdens zweten zitten blijft? ? :P lijkt me wel vies...
En welke (natuurlijke)kleuren oogschaduw?

Je hebt van die speciale spray die je over je make up kan spuiten, dat voelt een stuk prettiger aan dan haarlak (krijg van haarlak altijd het gevoel dat ik dan mijn gezicht niet meer kan bewegen :') ). Niet dat ik het vaak gebruik, maar kan inderdaad bij zweten erg handig zijn. Volgens mij heet het iets van setting spray.

Overigens houd ik mijn make up altijd gewoon zoals ik het elke dag draag, koper/licht-bruine oogschaduw, eyeliner en mascara.

Cheese

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-14 18:25

Daarom ging het vervolgens ook al over de Dyanne genoemde model in a bottle en over het haarlak om je makeup / mascara / foundation mooi te laten zitten.

Oh en thanks Arantes. Zal het eens opzoeken ;)

Tandpasta glimlach is al getraind tijdens het rijden :D

dresjoepie

Re: Hoe/hoeveel make-up op tijdens wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 18:59

ik gebruik de cc cream van l oreal deze is water afstotend krijg het alleen van mijn handen met sop Gebruik het altijd Krijg ook snel traanogen van de wind met rijden heb je van die witte strepen ziet er niet uit

Mirjam1202

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 19:07

Hee!
Ikzelf vind het mooi, om het simpel te houden :):
-Beetje foundation (goede kleur natuurlijk, en geen lijnen ;))
-Mascara (geen klontjes ofzo ;))
-Beetje oogpotlood/eyeliner

En klaar ben je :)
Maar zonder make-up ben je ook mooi :) Ik vind dat je mét make-up altijd net ietsjes extra's hebt (maar wel een klein beetje ;))

ytjesprietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 19:26

ik had altijd een dun lijntje eyeliner oog potlood en een laagje (waterproof) mascara

LucieDM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 20:03

Beetje foundation en mascara is altijd goed toch? :)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 20:07

Foundation, bronzing powder, eyeliner, mascara, lippenstift met lippenpotlood (anders hangt de lippenstift ineens op mijn kin hahaha) en oorbellen.
Ik ben al bleek van mezelf en zie er met dat zwart gelijk uit als een levend lijk anders.

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 20:09

Ik zou lochtbruin op de bewegend ooglid doen en donkerder in de grase met een mascara

Leukertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 20:11

zie je oogmake-up uberhaupt wel in de schaduw van je cap? of heb je een hoedje -:)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 20:12

chelle_dora schreef:
ik denk dat als je met een big smile rijdt de hele proef, je veel meer bekijks hebt dan met 'speciale make-up'.

Ja zeker bekijks, want dat ziet er ongelofelijk fake uit en niet alsof je aan het genieten bent van je rit ;)

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 20:16

Ik zou het gewoon simpel houden; gekleurde dagcreme/ foundation, een klein beetje blush en wat mascara. Maar dat is eigenlijk altijd mijn ritueel, voor welke gelegenheid dan ook.

josje12345

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 20:20

Lisaapee schreef:
Ik denk inderdaad dat ik het zwarte rond mijn ogen zoveel mogelijk moet vermijden en een lichte oogschaduw doe. Zat zelf aan beige + lichtbruin te denken ;)

Wat voor kleur lippen doe jij dan Aranel?
Iemand een plaatje/voorbeeld?

Tip foundation/plastron is een goeie!

En de overige reacties... ik ben écht geen make-up pop of model. Doe het voor mezelf. Binnen 10 minuten zit alles er altijd op. Ik vraag tips over kleuren e.d.
Je paard netjes, dan jij ook.

Iemand dan toevallig tips hoe je fandation niet zo gaat afgeven?
Moet ik dan een ander merk? ofzo? ik lees mee!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 20:26

Poederen, goed merk foundation en nog een laag poeder erover. De poeder fixeert.

Shanna7836

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 20:27

ik doe gewoon een foundation op tegen de pukkels hihi, en een eyeliner, mascara en oogpotlood en klaar is kees!

Cheese

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-14 20:31

Misschien die setting spray eens proberen? Ik ga hem iig wel kopen dus ik kan verslag doen ;)
Of anders inderdaad een bepaald merk foundation goed? En in welke vorm?

Mirjam1202

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 20:43

Ik heb de Fit me anti shine stick van maybeline :)
Super fijn!! Je ziet niet direct wanneer je een beetje glimt, dus ook minder wanneer je zweet :)
Heb hier ook de poeder van, ook super fijn! En ook de conseeler, ook heel fijn ;)

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 20:50

Alleen mascara. Foundation en cap? Gadverdamme :r wil niet weten hoe de binnenkant er uit ziet.

Ik had een meisje in de kring die echt vol in de make-up ging. Ze had ogen die scheef stonden (niet scheelkijken maar de vorm van de ogen zelf) dikke zwarte lijnen zowel boven als op de onderste waterlijn en dikke mascara. Verschrikkelijk :=

DiFa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 10:34

foundation doe ik echt nooit meer. Ik heb dat 1 keer gedaan, omdat ik toen niet helemaal fit was. Ik zag wat witjes en ik dacht een beetje foundation erop en gaan met die banaan. Heel de binnenkant van mijn cap zag eruit en had een witte kop van onder mijn cap en de rest zat er nog wel op. Ik zag er nu niet charmant uit. Ik doe wel masacra en een oogpotlood.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 10:48

Ik zou niet teveel uitpakken. Wat make-up is naar mijn mening ook beter dan niets. Maar het is wel afhankelijk van jezelf. Persoonlijk zou ik er wel rekening mee houden dat je tussen de paarden zit en dat je niet uit gaat. Lippenstift vind ik persoonlijk altijd een beetje te veel. Zeker voor een wedstrijd, verder zou ik je ogen vrij licht houden, met de schaduw van je cap kan het al donker worden in je gezicht laat staan als je jezelf ook nog donker opmaakt. Verder zou ik de kleuren ook heel basic houden. Geen opvallende kleurtjes. Je wil ook niet teveel afleiden.

rapunzelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 10:51

Ik doe alleen wat dagcreme op :+ Heb je toch een beetje fris gezicht tijdens het rijden. En jury gaat niet naar je gezicht kijken, maar naar het rijden. Dus nee voor mij is make-up tijden het rijden echt niet belangrijk.