Hulp/advies nodig L+2 en B+2 halen voor de zomervakantie?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

HTM

Re: Hulp/advies nodig L+2 en B+2 halen voor de zomervakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 21:29

Wat heb je er zelf voor over vraag ik me een beetje af?
Misschien dat je bij iemand in de buurt een paard kan lenen die al wat gelopen heeft.
Op zich zou ik persoonlijk er ook geen probleem mee hebben als die van mij als ik toch op wedstrijd ben nog een keer gestart wordt.
Aan die van mij heb je alleen weinig, geen makkelijk paard, op wedstrijd al helemaal niet, en springen is voor hem geen optie.

Daarnaast zeg je dat jou paard L loopt, wees je er van bewust dat L trainen geen L proeven rijden is.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-14 21:30

ssandyy schreef:
Dani199764 schreef:
Hallo allemaal ik ben Danielle en ben 16 jaar, ik zit inmiddels in mijn examenjaar van vmbo/tl.
Volgendjaar wil ik graag de opleiding hippisch ondernemer paardensport gaan doen niveau 4
Nu is het probleem dat een van de toelatingseisen is dat je L+2 dressuur hebt en B+2 springen. Zelf heb ik vroeger wel F proefjes gereden en heb inmiddels mijn eigen paard die op L niveau dressuur kan lopen, en opzicht wel een sprongetje kan maken. Maar ben nog niet echt begonnen met wedstrijden, ik wil dit wel erg graag maar weet allemaal nog niet zo goed hoe, en met mijn eigen paard gaat niet omdat we geen trailer hebben en geen auto die een trailer kan trekken.
Nu is mijn vraag dus.. Is er op de een of andere manier een mogelijkheid om L+2 dressuur en B+2 springen te halen voor de zomervakantie? Of moet ik deze droom maar opgeven?

Mag ik vragen welke opleiding je precies gaat doen (precieze naam) en op welke school?
Ik ben namelijk ook aan het rond kijken mr heb hier vgm nog niet van gehoord.
Of bedoel je de opleiding aam groenhorst Barneveld, paardensport, die eerst werd gegeven in Deurne? Dan ken ik m :)
Sucses ermee! :)

Haha ja is de opleiding in Barneveld ;)

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 21:36

Het ligt er vooral aan hoe goed je kunt rijden.. je kunt in principe makkelijk in 3 wedstrijden de B door en in 3 de L1 door. 1 wedstrijdje in de L2 starten en je bent er :D

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-14 21:36

HTM schreef:
Wat heb je er zelf voor over vraag ik me een beetje af?
Misschien dat je bij iemand in de buurt een paard kan lenen die al wat gelopen heeft.
Op zich zou ik persoonlijk er ook geen probleem mee hebben als die van mij als ik toch op wedstrijd ben nog een keer gestart wordt.
Aan die van mij heb je alleen weinig, geen makkelijk paard, op wedstrijd al helemaal niet, en springen is voor hem geen optie.

Daarnaast zeg je dat jou paard L loopt, wees je er van bewust dat L trainen geen L proeven rijden is.

Nee dit besef ik me, ze kan het wel lopen maar dat is ook gewoon thuis. Op de wedstrijd zal ze ook zeker anders reageren en ik natuurlijk ook aangezien je altijd wel een beetje spanning hebt.

Een paard lenen weet ik niet, ik ken namelijk niet echt iemand waarbij dat zou kunnen.

Mijn moeder heeft nu de school gemaild of je echt zelf L+2 en B+2 moet kunnen of dat ik dat ook echt helemaal door moet met mijn paard zegmaar. Op dat antwoord wachten we nu een beetje en als ik er zelf helmaal doorheen moet met mijn eigen paard word het heel hard trainen en een schema maken voor wedstrijden

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-14 21:37

Dorine92 schreef:
Het ligt er vooral aan hoe goed je kunt rijden.. je kunt in principe makkelijk in 3 wedstrijden de B door en in 3 de L1 door. 1 wedstrijdje in de L2 starten en je bent er :D

Denk niet dat dat me gaat lukken haha

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 21:57

Misschien kun je een Z paard regelen die je er in een paar wedstrijdjes doorheen helpt?

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-14 22:25

Dorine92 schreef:
Misschien kun je een Z paard regelen die je er in een paar wedstrijdjes doorheen helpt?

T idee is wel leuk maar waal haal ik zo ineens een Z paard vandaan?

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 22:58

Dani199764 schreef:
Dorine92 schreef:

T idee is wel leuk maar waal haal ik zo ineens een Z paard vandaan?

Stalgenoot ofzo misschien?

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-14 23:12

[/quote]
Stalgenoot ofzo misschien?[/quote]

Hebben we geen Z paarden, helemaal geen mensen die echt wedstrijd rijden zelfs

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 10:42

Los daarvan wil dat niet zeggen dat een beginnende ruiter met een Z paard zo gemakkelijk de punten gaat halen.

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 13:27

Scum schreef:
Los daarvan wil dat niet zeggen dat een beginnende ruiter met een Z paard zo gemakkelijk de punten gaat halen.

Een gemiddelde ruiter met les moet dat volgens mij makkelijk kunnen. Een z-paard heeft al zoveel balans en ervaring.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 13:32

Het kan wel, maar dan moet je je wedstrijden goed plannen.

Almelose ruiterdagen elke dag 2 proeven starten, 5-daagse Nieuwe Wetering kun je ook elke dag 2 proeven starten.
Zoek de concoursen op waar je meer dagen achter elkaar kunt starten en je stalling kunt regelen. Dat scheelt je moeder weer rijden en dat scheelt je paard weer stress (want minder in de trailer en gewoon daar op stal). Ander voordeel is ook dat je paard misschien op dag 1 nog wat gespannen is in die bak, maar op dag 5 er echt wel aan gewend is :D.
Springen, als je thuis je springen goed voor elkaar hebt een paar keer op oefenparcours gaan. Kijk dan of je misschien een keer een rondje BB kunt doen met aansluitend een B-parcours. Als je bij wijze van spreken een beetje netjes een foutloos B-parcours kunt springen dan heb je gelijk je punten binnen :-)
(dan kun je dus ook nog kijken of je een keer je dressuur en je springen kunt combineren).

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-14 13:58

Apple schreef:
Het kan wel, maar dan moet je je wedstrijden goed plannen.

Almelose ruiterdagen elke dag 2 proeven starten, 5-daagse Nieuwe Wetering kun je ook elke dag 2 proeven starten.
Zoek de concoursen op waar je meer dagen achter elkaar kunt starten en je stalling kunt regelen. Dat scheelt je moeder weer rijden en dat scheelt je paard weer stress (want minder in de trailer en gewoon daar op stal). Ander voordeel is ook dat je paard misschien op dag 1 nog wat gespannen is in die bak, maar op dag 5 er echt wel aan gewend is :D.
Springen, als je thuis je springen goed voor elkaar hebt een paar keer op oefenparcours gaan. Kijk dan of je misschien een keer een rondje BB kunt doen met aansluitend een B-parcours. Als je bij wijze van spreken een beetje netjes een foutloos B-parcours kunt springen dan heb je gelijk je punten binnen :-)
(dan kun je dus ook nog kijken of je een keer je dressuur en je springen kunt combineren).

Zijn er nog meer van die dagen? dan ga ik daar namelijk even naar kijken.
Springen moeten we nog wel heel veel op oefenen hoor! Mijn paard kan heel goed springen maar rij eigenlijk alleen dressuur dus onder het zadel springen hebben we pas 2 keer gedaan. Vrij doen we wel veel

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-14 18:09

Bedenk me nu ineens een hele rare vraag eigenlijk..
L+2 dressuur is dat dat je de L1 rijd en 2 winstpunten ofzo moet hebben of bedoelen ze daar mee in de L2 rijden?
Want bij springen is het ook B+2 en er is geen B2 toch?
Ben even in de war haha

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 19:21

demo_love schreef:
Scum schreef:

Een gemiddelde ruiter met les moet dat volgens mij makkelijk kunnen. Een z-paard heeft al zoveel balans en ervaring.

Die ervaring heb ik juist niet. Er zitten zoveel knopjes op een Z paard dat een B/L ruiter die vaak niet op de goede manier raakt. Paard snapt de ruiter niet, en dan kun je vreemde proeven krijgen.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-14 16:50

Heb inmiddels met de school en mijn trainer gesproken en we gaan er voor! Heb waarschijnlijk over een week of 3 mijn eerste wedstrijd! :)

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 17:19

Scum schreef:
demo_love schreef:

Die ervaring heb ik juist niet. Er zitten zoveel knopjes op een Z paard dat een B/L ruiter die vaak niet op de goede manier raakt. Paard snapt de ruiter niet, en dan kun je vreemde proeven krijgen.

Ik heb op een bekende dressuurstal ook hengsten gereden die in de subtop liepen. En inderdaad: je moet even wennen aan de gevoeligheid van die paarden, maar ik kon ze uitstekend rijden vanwege hun goede opvoeding. Zeker als je begeleiding hebt (en dat is imo wel noozakelijk) kom je dan best in enkele maanden door de B heen.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 17:29

Ik denk eerder dat het de vraag is of jij genoeg km's gereden heb in de wedstrijdring om onder alle omstandigheden je paard naar winstpunten te rijden op een wedstrijd. Een F7 wedstrijd is toch wel iets anders dan L2 rijden met winstpunten.

Het is mooi dat je er voor wil gaan met je instructeur, maar ik zou toch zeker een plan B in je hoofd houden, mochten de winstpunten niet lukken. En een andere opleiding achter de hand houden.

Citaat:
L+2 dressuur is dat dat je de L1 rijd en 2 winstpunten ofzo moet hebben of bedoelen ze daar mee in de L2 rijden?

Je moet namelijk B rijden met 10 winstpunten, dan naar de L1 met 10 winstpunten en dan de L2 met 2 winstpunten.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-14 18:36

janouk schreef:
Ik denk eerder dat het de vraag is of jij genoeg km's gereden heb in de wedstrijdring om onder alle omstandigheden je paard naar winstpunten te rijden op een wedstrijd. Een F7 wedstrijd is toch wel iets anders dan L2 rijden met winstpunten.

Het is mooi dat je er voor wil gaan met je instructeur, maar ik zou toch zeker een plan B in je hoofd houden, mochten de winstpunten niet lukken. En een andere opleiding achter de hand houden.

Citaat:

Je moet namelijk B rijden met 10 winstpunten, dan naar de L1 met 10 winstpunten en dan de L2 met 2 winstpunten.

Plan B is een ander paard
en moet niet L2 hebben maar L1 met 2 winstpunten

ChevalNoir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 20:59

TS, petje af dat je het gaat doen! Ik wens je heel veel succes en hoop dat het gaat lukken! Als je wedstrijden wilt rijden is het altijd handig om wat extra mensen achter de hand te hebben (voorlezen, chauffeuren, groomen). Zet 'm op!

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-14 21:41

ChevalNoir schreef:
TS, petje af dat je het gaat doen! Ik wens je heel veel succes en hoop dat het gaat lukken! Als je wedstrijden wilt rijden is het altijd handig om wat extra mensen achter de hand te hebben (voorlezen, chauffeuren, groomen). Zet 'm op!

Super bedankt! :j

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-14 11:19

Beetje oud topic inmiddels, maar wou jullie toch even op de hoogte houden.
Na al het gedoe van een startpas aanvragen etc is het me inmiddels toch gelukt, en heb ik me alvast in kunnen schrijven bij 3 wedstrijden (23 februari, 1 maart en 15 Maart )
Bij de wedstrijden van 23 Feb en 15 Maart ga ik samen met een vriendin en haar eigen paard. Zij heeft een 2paards trailer dus mogen we mee liften. Bij de wedstrijd van 1 Maart gaan we met onze eigen trailer (we hebben vorigeweek een Ifor Williams aangeschaft) en mijn trainer die rijd.
Vanaf April/Mei hebben we als het goed is zelf een nieuwe auto die wel een trailer kan trekken, en we hebben dus inmiddels ook onze eigen trailer. Hopelijk ga ik het dan redden :j

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 11:51

Dani199764 schreef:
Beetje oud topic inmiddels, maar wou jullie toch even op de hoogte houden.
Na al het gedoe van een startpas aanvragen etc is het me inmiddels toch gelukt, en heb ik me alvast in kunnen schrijven bij 3 wedstrijden (23 februari, 1 maart en 15 Maart )
Bij de wedstrijden van 23 Feb en 15 Maart ga ik samen met een vriendin en haar eigen paard. Zij heeft een 2paards trailer dus mogen we mee liften. Bij de wedstrijd van 1 Maart gaan we met onze eigen trailer (we hebben vorigeweek een Ifor Williams aangeschaft) en mijn trainer die rijd.
Vanaf April/Mei hebben we als het goed is zelf een nieuwe auto die wel een trailer kan trekken, en we hebben dus inmiddels ook onze eigen trailer. Hopelijk ga ik het dan redden :j

Heel veel succes en plezier! En nu hard gaan trainen hè! ;)
Komt vast goed!

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 13:35

Heel veel succes

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-14 19:32

Dankjewel!
@demo_love hard trainen ga ik zeker doen! Heb volgendeweek ook al een les/oefenwedstrijd in Maarsbergen gepland zodat we even kunnen oefenen op onbekend terrein en mag bij n stal naast ons ook af en toe komen oefenen :)