Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
tamaramt schreef:ik gewoon de knhs even mailen(niet bellen maar mailen zodat je bewijs zwart op wit hebt wat je kunt tonen) met deze vraag.
Ik vind het een interessant onderwerp.
Ik heb zelf ook een hele grote rillerige snel gespannen merrie en tot nu toe ben ik altijd en overal te paard de ring ingegaan terwijl ik toch diverse keren met knikkende knieen langs of onder rare dingen doorgegaan ben.
Dus mocht het zo zijn dat het niet verplicht is dan is dat heel fijn om te weten voor de toekomst
friendly schreef:Sowieso een foto maken lijkt mij verstandig. Dit kan je dan naar de knhs sturen want het lijkt mij ook niet ok dat je door een smalle doorgang heen moet waarbij je bij de minste beweging de zijkant al raakt. Dit is gewoon gevaarlijk. Niet om de locatie dwars te zitten maar veiligheid gaat voor. Dus ondanks dat zij het niet appreciëren zou ik te voet binnen treden en als de jury daar reglementair commentaar op levert kun jij, vind ik en denk ik, aanvoeren dat jij de toegang route te gevaarlijk vind om te paard af te leggen ivm beschikbare ruimte. Kan me haast niet voorstellen dat een jury verwacht verwondingen of erger te riskeren omdat het officieel niet zou mogen. Maar dat zeg ik, als mens.

femiaans schreef:Maar eerlijk gezegd zou ik dus op deze locatie niet eens willen starten, je bent ruim van te voren al in de stress en ik vraag me oprecht af of je dan wel zo ontspannen je proef kan rijden. Paard voelt jouw spanning ook en dat lijkt me in dit geval geen goede combinatie.
femiaans schreef:friendly schreef:Sowieso een foto maken lijkt mij verstandig. Dit kan je dan naar de knhs sturen want het lijkt mij ook niet ok dat je door een smalle doorgang heen moet waarbij je bij de minste beweging de zijkant al raakt. Dit is gewoon gevaarlijk. Niet om de locatie dwars te zitten maar veiligheid gaat voor. Dus ondanks dat zij het niet appreciëren zou ik te voet binnen treden en als de jury daar reglementair commentaar op levert kun jij, vind ik en denk ik, aanvoeren dat jij de toegang route te gevaarlijk vind om te paard af te leggen ivm beschikbare ruimte. Kan me haast niet voorstellen dat een jury verwacht verwondingen of erger te riskeren omdat het officieel niet zou mogen. Maar dat zeg ik, als mens.
Een jury is geen mens?
Het risico van te voet de ring betreden is wel dat de jury al een startsein kan geven. En je moet binnen 45 seconden starten, lukt dat niet krijg je een -2. Lukt het dan nog niet om binnen 45 seconden te starten een -4. Mocht je zo`n riebelig paard hebben wat helemaal niet stil staat en je bent nog eens 45 seconden bezig mag je weer naar de trailer.
Maar eerlijk gezegd zou ik dus op deze locatie niet eens willen starten, je bent ruim van te voren al in de stress en ik vraag me oprecht af of je dan wel zo ontspannen je proef kan rijden. Paard voelt jouw spanning ook en dat lijkt me in dit geval geen goede combinatie.
dus we gaan mooi aan de hand.