Eerste B wedstrijd.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 00:37

Ja 10 winstpunten is 10 winstpunten dacht ik, maar het heeft er mee te maken dat je dat dus met verschillende paarden kan doen ofzoiets.
En met een manege startkaart kan je geloof ik maximaal L2 rijden, dan moet je toch een paard gebonden startkaart aanvragen. Maar zo ver is het nog laaaaang niet!
Wil ook maar een paar keer per jaar starten. Jureer ook nog vrij veel FNRS en familie wil me ook nog wel eens zien!

HarmanyL

Re: Eerste B wedstrijd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 00:39

Ow alleen L1 dus. Maar t klopt niet helemaal. Want je moet echt de klasses uitrijden. En t paard hoeft geen L1 te zijn geweest. Zijn maar weinig manege paarden die dat zkjn dus dan gaat dat L1 starten ook lastig!

Maik79

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 00:42

Dat is toch echt wat er in de reglementen van de KNHS staat. Waar heb je gevonden dat je paard geen L1 geweest hoeft te zijn en dat je de klasses uit moet rijden?

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 00:45

Wij hebben afgelopen maand een bijeenkomst gehad over wedstrijd rijden met een manege paard ism de FNRS en daar werd dat gezegd, maar als ik het zo nog eens na lees.. staat er toch duidelijk voor wat betreft overgang van B naar L dat t mag met 10. Vraag het op de terugkomdag nog wel een keer na. Maar dat maakt het wel aantrekkelijker om to h gewoon bij B te beginnen. Dan is het tenminste nog ooit te halen de L! :-)

Maik79

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 01:09

Dat zou wel lekker zijn ja :))

Qwerty1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-14 08:02

Punz schreef:
TS: op veel plaatsen houden rijverenigingen oefendressuur wedstrijden, die exact zo verlopen als een "echte" KNHS wedstrijd. Misschien een idee om daar aan mee te doen? Dat ervaar je de verschillen in het jureren zelf, en weet je ook waar je eventueel nog aan moet werken.

En maak je niet te druk hoor. De meeste juryleden zijn gewoon áárdige mensen, die er niet zitten om negatief over jou te doen, en gewoon respectvol op je reageren, ook als het een keer misschien wat minder goed gaat!

Ik heb me nu ook ingeschreven voor een oefenwedstrijd, dus ik ben benieuwd haha.

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 08:21

Doe jij het ook met een manege paard of een eigen paard?
Succes alvast!

Qwerty1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-14 08:32

lotteElb schreef:
Doe jij het ook met een manege paard of een eigen paard?
Succes alvast!

Nee ik doe het op mijn verzorgpaard. :)

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 09:02

Ok dus jij hebt geen manege startkaart maar een paard gebonden schat ik?
Nou wel leuk. Ik heb nog s nagedacht vannacht (ja je moet wat als je niet kan slapen) en ga toch maar gewoon B starten of ik nu wel of geen L mag. T is toch iets anders als FNRS.

Qwerty1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-14 18:13

lotteElb schreef:
Ok dus jij hebt geen manege startkaart maar een paard gebonden schat ik?
Nou wel leuk. Ik heb nog s nagedacht vannacht (ja je moet wat als je niet kan slapen) en ga toch maar gewoon B starten of ik nu wel of geen L mag. T is toch iets anders als FNRS.
Nee klopt, geen startkaart met een paard gebonden. :)

Qwerty1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-14 18:13

Trouwens nog ff een vraagje. Moet je zelf iemand meenemen die je proef voorleest? En moet je zelf je proef meenemen? Of hebben ze daar iemand staan die de proeven voorleest?

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 18:29

Je mag inderdaad met een FNRS startkaart starten, en je hoeft niet helemaal tot de 30 winst voordat je promoveert. Dus zit je op 10 winstpunten, dan mag je over. Let er wel op dat een KNHS wedstrijd heel anders beoordeeld wordt als een FNRS wedstrijd, het zou nog eens tegen kunnen vallen.

Maar wat ik me afvraag: j wilt met je leasepaard gaan starten. Waarom dan niet gewoon een paardgebonden startpas aanvragen?

Je moet zelf voor een voorlezer zorgen, en de te lezen proeven meenemen. Kun je uitdraaien vanaf dressuurproeven.nl of een proevenboekje aanschaffen. Welke proeven je in welke maanden moet rijden staat daar ook in.

MissHollandx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 18:33

Ik heb ook die overstap gemaakt :)
Ik was op niveau F4B en ben toen overgegaan op wedstrijden met manegepaard (was verzorgpaardje). Ik werd 5de en had een winstpunt *\o/*

Ik vond het weinig verschil maar wel heel leuk ik eindigde achter mijn instructeurs en twee mensen met privé paarden ^^. Ik mis het nu wel nou dat het niet meer kan

Qwerty1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-14 18:51

kleinvosje schreef:
Je mag inderdaad met een FNRS startkaart starten, en je hoeft niet helemaal tot de 30 winst voordat je promoveert. Dus zit je op 10 winstpunten, dan mag je over. Let er wel op dat een KNHS wedstrijd heel anders beoordeeld wordt als een FNRS wedstrijd, het zou nog eens tegen kunnen vallen.

Maar wat ik me afvraag: j wilt met je leasepaard gaan starten. Waarom dan niet gewoon een paardgebonden startpas aanvragen?

Je moet zelf voor een voorlezer zorgen, en de te lezen proeven meenemen. Kun je uitdraaien vanaf dressuurproeven.nl of een proevenboekje aanschaffen. Welke proeven je in welke maanden moet rijden staat daar ook in.

Nou omdat ik eerst wil kijken of ik het wat vindt (waarschijnlijk wel hoor)

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 18:52

Maar de startpas moet je toch aanvragen, dus dat geld ben je al kwijt. Dan kun je toch gewoon een paardgebonden pas aanvragen??

Qwerty1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-14 18:54

kleinvosje schreef:
Maar de startpas moet je toch aanvragen, dus dat geld ben je al kwijt. Dan kun je toch gewoon een paardgebonden pas aanvragen??

Ja dat klopt, ik weet zelf eigenlijk ook nog niet waarom ik niet meteen een startpas aanvraag, haha.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 18:54

Doen dus!

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 19:15

Ik vraag een manege startkaart aan omdat je op een manege nooit zeker weet of dat paard blijft (en of die over een half jaar nog zo fijn aan de hulpen is als nu). Ik lease deze pas sinds afgelopen maandag, en dan voor 2 dagen niet exclusief. Dus deze loopt ook nog gewoon in de lessen. Mocht het paard kreupel worden of weg gaan kan ik wel altijd nog op een ander starten.
En ik ben me zeker bewust van het verschil FNRS/KNHS dus ga ook niet met de verwachting starten boven aan te eindigen. Ik hoop natuurlijk wel winstpunten te halen omdat dan bevestigd wordt dat we samen op dat niveau rijden.

Qwerty1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-14 19:36

Nog een vraagje trouwens. Mag ik gewoon een zweepje tijdens de proef? En zijn er nog andere belangrijke regels die ik echt moet weten? :D

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 19:40

Qwerty1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-14 20:00

Qwerty1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-14 21:02

Ik kan nergens iets lezen over een zweep? Of ik lees er over heen?

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 21:02

Daar lees je dan overheen, die is toegestaan t/m L2

Qwerty1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-14 21:12

kleinvosje schreef:
Daar lees je dan overheen, die is toegestaan t/m L2

Oke heel erg bedankt! :)

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 23:58

Nou mijn debuut is geslaagd! Gelijk een dikke winstpunt 189! En 7e van de 20. Erg tevreden!