Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
SylviaIsabel schreef:Als je rijd bij een rij vereniging dan ben je toch ook lid?
Jeetje, wat een gedoe hahaha
Anna_Dani schreef:SylviaIsabel schreef:Als je rijd bij een rij vereniging dan ben je toch ook lid?
Jeetje, wat een gedoe hahaha
Een rijvereniging is iets anders dan een manege. Als het een rijvereniging is, zou je even moeten navragen of je lidmaatschap voldoende is voor KNHS wedstrijden. Ik kan uit je verhaal nog niet helemaal opmaken of je een eigen pony hebt of een pony mag lenen waarmee je mag starten. Als dat zo is, zou ik in jouw geval een gelimiteerde startpas aanvragen via de rijvereniging. Volgens mij mag je dan 4 keer per jaar starten. De kosten voor het rijden van 1 proef (je rijdt er altijd 2 op een wedstrijd) variëren tussen de 6 en 9 euro (voor pony's). Je betaalt dat ter plekke voordat je gaat starten.
Misschien handig om te weten:
De letters B, L, M en Z staan voor Basis/Beginner, Licht, Middel en Zwaar. In B heb je 1 "level" en vanaf L heb je steeds 2 "levels" binnen dat niveau. Dat ziet er zo uit: L1, L2, M1, M2, Z1, Z2. Daarna komen de volgende niveaus die nog zwaarder zijn. Zie je (zoals in mijn onderschrift bijvoorbeeld) staan L2+3, dan betekent dat dat er 3 winstpunten zijn behaald. Bij 10 winstpunten mag je door naar het volgende level. Hoe de puntentelling in elkaar zit, kun je op heel veel websites vinden.
Verder las ik dat je vanuit de FNRS kan doorstromen naar KNHS. Naar mijn weten is dat niet zo. Je hoeft niet eerst FNRS te starten voordat je KNHS wil starten. Je begint gewoon de in B. Je kan ook kijken naar onderlinge wedstrijden in de buurt, daar leer je heel veel van, en daar kun je vaak ook een aangepaste klasse (A of AB) starten, dat is zonder galop. Maar dan wordt je wel via de KNHS methode beoordeeld. Succes!