Parcours onthouden op wedstrijd

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 18:55

Carolaaxxxx schreef:
In de hogere klasses groette ik zelfs in galop :Y)
In de B voor misschien een extra nette indruk zou ik stil staan en groeten. Gwoon e naam zeggen ookal is het raampje dicht, ze zien je mond wel bewegen. Nette indruk. Doe ik altijd. Maar ik kan ook gewoon een mafkees zijn :+

In de b wordt je op stijl beoordeeld en daar hoort groeten bij. Vanaf L met een druk programma kunnje het zeker overslaan.

Maar even wat zeggen wat nergens op slaat doet het hem wel met groeten. Als ze je maar niet horen.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 18:57

Lithya schreef:
Carolaaxxxx schreef:
In de hogere klasses groette ik zelfs in galop :Y)
In de B voor misschien een extra nette indruk zou ik stil staan en groeten. Gwoon e naam zeggen ookal is het raampje dicht, ze zien je mond wel bewegen. Nette indruk. Doe ik altijd. Maar ik kan ook gewoon een mafkees zijn :+

In de b wordt je op stijl beoordeeld en daar hoort groeten bij. Vanaf L met een druk programma kunnje het zeker overslaan.

Maar even wat zeggen wat nergens op slaat doet het hem wel met groeten. Als ze je maar niet horen.

Hoort groeten er nog steeds bij? Haha ik doe het altijd en even mn naam noemen, en dan ga ik van start. Vind het altijd wel net zo netjes :j

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 18:59

Ja het hoort er nog steeds bij. Het staat niet meer specifiek genoemd, maar helaas

lisannevosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 19:08

ik rijdt meestal in galop naar de jury (ook nu in het M en straks in het Z), daar ga ik stilstaan en groet ik (zomers zoals hiervoor ook al is genoemd met naam enz.). voordat ik de startlijn passeer rijd ik ook nog even een volte, om mijn pony scherp te krijgen, dat hoeft bij die van jou niet nodig te zijn, maar anders gaat bij mij hindernis 1 eraf XD.

ook zou ik eerst even een keer gaan kijken op een springwedstrijd in de buurt, dan zie je hoe het gaat en kan je vragen stellen. en misschien leer je daar wel iemand kennen die de eerste keer met je mee wil naar je wedstrijd ;)

ik zou ook van te voren een keer een oefenparcours gaan rijden, dan kan je alvast oefenen met het onthouden van het parcours.

wij zijn sowieso een uur voordat ik moet starten op de wedstrijd. zo kan je alles nog even rustig bekijken en je parcours lopen

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 19:11

Paar keer lopen, paar keer 'aanwijzen', in je hoofd herhalen, gaan kijken bij je voorgangers en de nummertjes volgen. :D

Springs

Re: Parcours onthouden op wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-13 19:27

Bedankt voor alle reacties!

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 19:56

Het laatste punt is nu toch algemene indruk en niet meer expliciet groeten? Ik heb niet het idee dat ik lagere punten kreeg (ik ben nu al een tijdje niet in het b springen gestart) voor groeten uit stap. Maar goed als ik weer eens start zal ik het wel merken. Ik zet mijn paard bij voorkeur niet stil dus als het een punt verschil maakt, jammer dan

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 19:58

Waarom zet je hem niet graag stil? Met het groeten kan je juist laten zien dat je paard netjes naar je luistert (door de overgangen). Dat wordt uiteraard meegenomen in de algemene indruk.

Springs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-13 21:04

Ik denk dat het verwerkt word in de stijlpunten, net als de verzorging.

Knollboll

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 21:14

Ik schrijf veel bij springjurys en met die nieuwe stylbeoordeling is het groeten niet meer verplicht. Je krijgt er niet meer of minder stylpunten voor. (sommige jury's hebben er zelfs een hekel aan dat er nog mensen zijn die groeten, bij begin en eind van het parcours,)

lauxmautink

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 21:15

Voordat ik opstap zie ik t parcour weer voor me (geen idee hoe ik dit moet zeggen) maar iig ik denk aan het parcour en dan Teken ik de lijnen van het parcour met mn vinger op het dekje van mn paard

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 21:58

Knollboll schreef:
Ik schrijf veel bij springjurys en met die nieuwe stylbeoordeling is het groeten niet meer verplicht. Je krijgt er niet meer of minder stylpunten voor. (sommige jury's hebben er zelfs een hekel aan dat er nog mensen zijn die groeten, bij begin en eind van het parcours,)

Hier in het hoge noorden is de deelname niet altijd zo grandioos, dan is er tijd genoeg voor het groeten. Heb meerder jury's gevraagd en allen zeggen het groeten mee te nemen in de algemene indruk en vinden het best jammer dat het geen los punt meer is. Was ook wel erg simpel daar een 10 op te halen.

Knollboll

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 22:16

Lithya schreef:
Knollboll schreef:

Hier in het hoge noorden is de deelname niet altijd zo grandioos, dan is er tijd genoeg voor het groeten. Heb meerder jury's gevraagd en allen zeggen het groeten mee te nemen in de algemene indruk en vinden het best jammer dat het geen los punt meer is. Was ook wel erg simpel daar een 10 op te halen.

Zal idd verschil in regio zitten dan (hier helemaal in het zuiden;)) hier is juist erg veel deelname, categorieën van 70 man zijn normaal! Dus snap de "frustraties" van de jury met groeten ook wel..

Kameleon94

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 20:22

Zorg in ieder geval dat je ruim op tijd bent, dus dat je rustig parcours kunt verkennen etc. Dit scheelt al een heleboel stress. Verder 'herhaalde' ik het parcours altijd heel vaak in mijn hoofd (tijdens het opzadelen, inrijden etc.)

lisannevosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 20:38

ik weet het parcours als ik het zien, denk er ook nooit bij na of ik het nog weet, zit altijd in mn hoofd. maarja zoals al eerder is gezegt, niet iedereen lukt dat.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 10:21

Het meeste is hier in het topic wel gezegd.
Wellicht zou je hier nog neer kunnen zetten waar je ongeveer woont om te kijken of er bokkers in je omgeving zijn die springen om een keertje mee te gaan.

Springs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-14 12:41

Ik denk idd dat er genoeg antwoorden in dit topic te vinden zijn. Van mij mag er evt slotje op.

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 12:48

Probeer echt op tijd op je paard te zitten. Wij zijn altijd (op spring en dressuur concours) minimaal een uur van te voren aanwezig en minimaal 30 minuten van te voren te paard. Afgelopen wedstrijd was het weer bal, aantal combinaties die nog niet los gereden waren voor ze op geroepen werden.