op tornooi met een groot paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

hannah2312

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 18:15

poetssarah schreef:
omdat mijn pony te klein is..

Als je erg lang bent is het natuurlijk een ander verhaal, hoelang ben je?

MarliesV

Re: op tornooi met een groot paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 12:40

Mensen, rustig aan hier! De discussie is toch niet of ze een paard of een pony moet kopen.

De vraag is of ze met 12 jaar op een paard mag starten. Ja dat mag alleen tussen de paarden en niet tussen de pony's zoals al eerder geschreven.

Simpel lijstje:
Met een pony start je bij de pony's tot je 18e, daarna mag je met je pony bij de paarden starten
Met een paard start je bij de paarden vanaf je 12e, daarvoor mag je niet starten qua leeftijd bij de paarden.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 12:49

En wat gebeurt er met de pony die nu gekocht wordt en over 4 jaar weer verkocht.
Weer een pony die gedumpt wordt.Koop een paard en hou het dier de rest van zijn of haar leven.
Dit lees ik wel vaker en daar kan ik mij erg over opwinden. Sorry als ik iemand beledig hiermee
Maar dit is mijn mening.

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 13:08

Britta31 schreef:
En wat gebeurt er met de pony die nu gekocht wordt en over 4 jaar weer verkocht.
Weer een pony die gedumpt wordt.Koop een paard en hou het dier de rest van zijn of haar leven.
Dit lees ik wel vaker en daar kan ik mij erg over opwinden. Sorry als ik iemand beledig hiermee
Maar dit is mijn mening.

Wie zegt dat de pony dan over vier jaar verkocht zou moeten worden? Ik heb ook gewoon nog een pony en kan je vertellen dat ik niet heel klein ben

Ts: je kan gewoon bij de paarden starten met twaal. Veel succes met de zoektocht naar je nieuwe paard :D

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 13:15

TS hoelang ben je?

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 13:18

Hangt er misschien ook vanaf waar TS woont.
Want in België mag je maar tot je 16 bij de pony's.
Ik weet niet of jullie in Nederland het woord 'tornooi' ook vaak gebruiken, maar dat doet mij denken aan de Belgische LRV.

Ik zie het probleem niet van een 12 jarige met een paard.
Ik heb zelf op mijn 13e ook de overstap gemaakt, en ik heb meer geleerd van mijn paard dan dat ik bij de pony's was blijven rondhuppelen denk ik. In het begin is het wel wat moeilijker, dat is waar.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 14:20

Britta31 schreef:
Maar dit is mijn mening.

Je mag je mening natuurlijk hebben maar wat is er "dumpen" aan doorverkopen? Bij dumpen denk ik afdanken. Bij doorverkopen zie ik weer een ander een mooie tijd gaan beleven samen met de pony.

We hebben net de pony verkocht aan een jongen die er helemaal gek van was en daar gaat de pony het super krijgen. Pony went ook wel aan zijn nieuwe baasje en omgeving. Ik maak me echt de illusie niet dat wij de enigen zijn waar die pony het goed bij zou hebben.

Ik denk ook dat ts van België is want Toernooi is een typische lrv uitdrukking :D Ook in België mag je inderdaad met 12 bij de paarden maar dan start je wel echt tussen de volwassenen. Mijn dochter was de vorige wedstrijd echt zeker 10 jaar jonger dan jongsten en zij is 16

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 16:30

Wat maakt het uit hoe groot TS is en of ze nog op pony's past ja of nee? :\
Haar vraag is of ze met haar 12 jaar met een paard mag starten, en ja dat mag bij de de paarden..

En natuurlijk is het erg leuk om bij de pony's te starten, over het algemeen ook véél gezelliger! En daarbij, je ponytijd kun je maar 1 keer doen natuurlijk. Maar als TS om welke reden dan ook toch beter nu al de overstap kan maken naar de paarden, dan moet ze dat gewoon doen! Wie zijn wij daar om via een computerscherm, TS helemaal neit kennende daar over te oordelen?

Ze schrijft dat ze al een pony heeft en die te klein voor haar is geworden, weten wij bokkers veel of ze daar verder al mee gestart is bij de pony's of niet. Ik ken overigens ook genoeg meiden die op 12 of 13 jaar vaak nadat ze al een paar jaar bij de pony's mee reden, de overstap maakten naar de paarden, waren overigens vaak de meiden met erg lange stelten en die beter op een paard dan op een D of E pony pasten. Niks mis mee toch...

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 16:35

sannedeedee1 schreef:
Oké ik houd me er voorderest buiten.
Ik weet waar dit soort topics heen gaan, weer zo'n iemand die niks van anderen aan wilt nemen.....

Als je geen andere adviezen wilt aannemen, plaats dit dan niet op bokt.

Ze vraagt toch geen advies over wat zal ik doen? en vervolgens niks aannemen? ze heeft gewoon 1 specifieke vraag. de rest komt met ongevraagd advies. Daar hoeft TS niks mee te doen.
En toch geeft ze duidelijk aan dat ze nu een paard mag kopen (of pony) maar deze niet weer in kan of wil ruilen na een x aantal jaar.

Vandaar ook de vraag of dat ze nu al op 12 jarige leeftijd mee mag rijden met de paarden. zodat ze een paard kopen en daarmee kan groeien zonder in te ruilen.

Dus eigenlijk snap ik jouw reactie niet?

poetssarah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-13 12:17

ik ben 1 meter 60

poetssarah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-13 12:19

History_ schreef:
Hangt er misschien ook vanaf waar TS woont.
Want in België mag je maar tot je 16 bij de pony's.
Ik weet niet of jullie in Nederland het woord 'tornooi' ook vaak gebruiken, maar dat doet mij denken aan de Belgische LRV.

Ik zie het probleem niet van een 12 jarige met een paard.
Ik heb zelf op mijn 13e ook de overstap gemaakt, en ik heb meer geleerd van mijn paard dan dat ik bij de pony's was blijven rondhuppelen denk ik. In het begin is het wel wat moeilijker, dat is waar.

ik woon in belgie

tessaroos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 12:28

misschien is het duidelijker als TS verteld hoe groot en zwaar ze is en hoe groot haar pony is?
dan zouden we TS veel beter kunnen helpen aangezien alles nu onduidelijk is.

[/size]dit is niet gemeen bedoeld hoor![/size]

beaversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 12:36

Gewoon paard starten.
Het mag en het kan.
Sentimenteel prutsmuts over ponytijd...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 12:38

Op de manege waar mijn paard staat hebben ze ook meisjes van 11 of 12 jaar die echt niet meer op de pony's passen, zo raar of onmogelijk is dat niet. En in België hebben ze ook geen E-maat dus dan is een E-pony ook geen optie. Als TS te groot of te zwaar (of allebei) is voor pony's is het toch juist positief dat ze een paard wil en geen pony?

poetssarah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-13 18:03

Britta31 schreef:
Maar dit is mijn mening.
mee eens...