Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Daar blijven dus ook aan werken.
amigo is ook m'n eerste wedstrijdpony waar ik actief mee op wedstrijd ga.
tamaramt schreef:@mypegasuss: heel herkenbaar stukje mbt heet/dribbelig worden bij stap/galop.
Daar loop ik ook nog wel eens tegenaan.
Bij mijne ook! Het probleem bij mijn merrie is dat ze behoorlijk sensibel is en omdat de oefeningen vrij kort achter elkaar komen, ze erg heet wordt. Ze is snel geirriteerd als ik er "teveel" aan zit. Maar dat moet nu juist wel in de M2.
moet leren aanvoelen wanneer mijn hulpen veel beter gedoseerd moeten worden, maar ik vind het erg moeilijk hoor. tamaramt schreef:@[***]: ja, moeilijk is dat he!
Ontspanning staat bij mij bovenaan in mijn basistraining natuurlijk.
Maar het is iets waar ik niet op kan trainen...
Zo loopt ze mega relaxed om vervolgens 5 min later helemaal gestresst en gespannen te zijn.
In zo n geval kan ik haar vaak ook de ring niet meer rond krijgen, laat staan de gevraagde oefeningen rijden.
Afgelopen zomer hebben we zelfs een primeur behaald door een 1 te krijgen v binnenkomst.
Steigerend, stuiterend en vervolgens plankgas aw word niet zo gewaardeerd door de jurys
.
Een 1 voor het binnen komen, dat is ook knap
. Ik heb met mijn andere paard wel eens een 0 gehad voor een volte 10 mtr in galop. Mijn paard sprong nl contra aan en ik heb gewoon een volte gegaloppeerd zonder dat ik het in de gaten had
. Kon er wel om lachen. Later sprak ik de jury (die ik al een tijdje ken) en ik vroeg hem of hij me niet een 1 voor de moeite had kunnen geven
? Toen zei hij dat verkeerd aanspringen nog niet eens zo erg was, maar het niet in de gaten hebben en gewoon een volte 10 meter in de verkeerde galop rijden, toch wel heeeeeel fout was
. Dit is al ruim 10 jaar geleden hoor....
. Vind het wel leuke proeven in de zin van leuke uitdaging alleen soms wat onlogisch en voor de paarden zeer voorspellend.

) maar rechtsom gaat het beenwerk goed alleen de lengtebuiging nog niet altijd.
. Ik ben 1x M2 gestart, 176 punten. Ik vind het een hele moeilijke klasse, ook tussen mn oren
. Zowel voor mij als mijn paard is het nieuw en het is de 1e klasse waarvan ik me afvraag of we dat wel gaan redden. Ik heb nu even een wedstrijdstop om alles te bevestigen. De puntjes die wij moeilijk vinden:
.