[HK]M1 debuut; wie nog meer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 19:44

Haha klopt, ik noem het ook achterhand buitenwaarts :+
Op deze manier doet mijn paard m netjes, als ik schouderbinnenwaarts rij doet hij het een stuk minder.

_KellyAV

Re: M1 debuut; wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 20:32

@nienke
In mn eerste proef vaak ruim winst en in mn tweede proef geen winst.. varro heeft een nieuw geintje en dat is; laat ik in de tweede proef maar heel hard gaan rennen dan zijn we eerder klaar! :Y)
Dusja.. we zijn er mee bezig maargoed dat "probleem" kan je alleen verhelpen door veel op wedstrijd te gaan.

Schouder binnenwaarts rijd ik door vanuit de hoek of volte schouder voor te rijden en als hij dan op de hoefslag of rechte lijn komt, wat extra binnenbeen en buitenteugel begrenzen

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 20:40

Mijn debuut is eigenlijk al een hele tijd geleden, maar we hebben er 8 maanden uitgelegen. Dus mijn 'tweede debuut' was ruim een maand geleden. Voor onze blessurestop had ik al 2x M1 gestart maar zaten we elke keer in de regio 175 t/m 179... De eerste wedstrijd na de stop ook weer, en vervolgens nog 2 wedstrijden gedaan en daar hebben we in totaal 3 winst binnen weten te halen! Teller staat nu dus op M1+3.

Maar mijn probleem is, zoals ik bij andere hier ook al las, dat die van mij in de proef dood slaat voor m'n been. Met inrijden loopt ie top, maar in de proef is het drama. Nou heb ik het geluk dat hij wel oogt, waardoor het er, ondanks hij het tempo heeft van een shetlander, toch redelijk uitziet. :+ Maar als ik een jury heb die echt impuls en power wil zien heb je aan mij de verkeerde. Maar we werken er heel hard aan, want hij kan super lopen, en gooien met die voorbenen, maar in de proef komt het er nooit uit.

Schouderbinnenwaarts doet die van mij gelukkig wel goed. Maar wat mij in de M opvalt tot nu toe is dat ze toch echt een heel stuk meer impuls en die voorwaartse drang willen zien. In de voorgaande klasses had ik hier nauwelijks commentaar op, en sinds ik in de M rijd staat er altijd hetzelfde op m'n protocol.

Helaas nu weer problemen met het zadel, dus zal zien hoe lang dat nou weer gaat duren. :x

Juuuuul_Xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 01:43

@nynke_mandy gewoon de kringselecties van kring NOV, ij verwacht er niet te veel van, de concurrentie is ijzersterk. Al hoop ik wel stiekem dat ik nog een beetje kans maak hihi.

Nynke_Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 15:48

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 17:12

Juuuuul_Xx schreef:
@nynke_mandy gewoon de kringselecties van kring NOV, ij verwacht er niet te veel van, de concurrentie is ijzersterk. Al hoop ik wel stiekem dat ik nog een beetje kans maak hihi.

In die buurt rij ik ook wel eens! :) Ik zit bij kring NOP.

Ik heb geen idee hoe de concurrentie in de M1 is straks voor mij, ik kom niet heel vaak dezelfde namen tegen op wedstrijd de laatste tijd.

Heb denk ik een datum gepland voor mijn debuut O:) Fijne locatie, dichtbij, en weinig enge dingen waar mijn paard van kan schrikken :')

Nynke_Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 18:32

Super Aranel! Wanneer ga je je debuut maken? :)

Zonet heel lekker gereden. In het begin weer lui aan mijn been, maar toen hulp gekregen van mensen die ook op de manege staan. Hele fijne tips gekregen, en daarna ging het veel beter! :D

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 20:32

Fijn nynke! Ik heb vandaag maar niet gereden met die wind haha

Ik ben wel naar ooteman geweest :D mn portomonnee vond dat iets minder leuk haha
Mn moeder was ook mee en ze vond dat paardlief iets moest krijgen omdat het sinterklaas is :') hij kreeg daarom een nieuwe borstel en een zak snoep :)
Verder had ik nog thermolaarzen, een rode winterjas van anky en een anky dekje in dezelfde kleur :D

ArGieVai

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 20:52

Klinkt goed kellyav!

Hier ook maar alleen even gelongeerd... :+
Wat een wind, ongelovelijk!

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 09:31

Ik hoop dat het vandaag wat beter weer wordt..
Ik heb echt heel veel zin om naar stal te gaan haha en eigenlijk vooral omdat ik dan mn nieuwe jas aan kan :')
En mn paard is van dr week naar de tandarts geweest dus ik wil heel graag rijden, om te kijken of er echt verschil is! Als het goed is moet dat wel zo zijn

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 13:11

Mag ik me ook melden. Moet nog 1 puntje in de L2 en ben van plan dan wel gelijk over te gaan naar de M1, wellicht eerst wel wat oefen wedstrijdjes om er een beetje in te komen en er aan te wennen.

Ik rijd met mijn pony (E pony) tussen de paarden, heb het gevoel dat de oefeningen van het M1 haar gemakkelijker afgaan dan een proefje L2.

Debuut is nog niet gepland.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 13:13

Mijn paard loopt ook een betere schouderbinnenwaarts dan dat 'ie wijkt :)

Middendraf doorzitten vind ik zelf nog wel moeilijk, paard raakt er ook nog wat gespannen van merk ik. Maar ik had tot de helft van de L2 sowieso moeite met doorzitten :o

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 13:16

Mag ik me hier ook melden?
Start zondag M1 met paard van stalgenootje. De klasse M is me niet nieuw, met dit paard wel.

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 13:18

Anarel, heel herkenbaar, doet de mijne ook een perfecte schouderbinnenwaarts maar wijken is niet zijn ding, al gaat het al een heel stuk beter moet ik zeggen.

Doorzitten in middendraf moet ik ook nog veel aan doen, erg lastig op een pony. Verder geen moeite met doorzitten. Met middendraf wil ik dan mijn benen optrekken en raakt ponylief ook wat gespannen. Maar heb het nu in men hoofd zitten benen lang houden, benen lang houden en dat gaat nu wel goed.

Verona2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 13:19

Nynke_Mandy schreef:
Aranel schreef:
Oh dat zonder zweep herken ik, dat probleem had ik met mijn vorige pony ook heel erg!

Heb jij misschien dan ook nog tips, of dingen die jij hebt geprobeerd het te verbeteren? :)

Veel overgangen rijden, ik rijd momenteel L2 en begin nu ook al zonder zweep te rijden. met 5 mm spoortjes. Als je de bak in komt gelijk naar voren rijden inplaats van stappen. Bij mijn eerste proef had ik 178 en toen met die tip van mijn instructeur, 189 punten gereden! *\o/*
Succes! :)

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 13:25

Mag ik mijzelf ook melden.

Ben in okt eerste x M1 gestart gewoon maar om te kijken hoe het ging.
Ik was zo nerveus dat ik gewoon zat te shaken op mijn Blondje.
Mijn wens is altijd M1 startgerechtigd te worden. En dat moment was nu daar...
Ik ben vrij ziek geweest en had nooit gedacht tot daar te komen)

Ik deed alles fout wat fout kon gaan en daarna Gersloot gestart en daar heel netjes gereden
geen wp maar was erg tevreden.

Mijn wedstrijd seizoen is nu gestopt even omdat ik doordat ik chronisch moe ben in de wintermaanden te weinig energie heb om te starten.

Dus wij gaan weer verder ergens maart ofzo.

Met als doel.. einde buitenseizoen M2 startgerechtigd te mogen zijn.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 13:26

Vicky_88 schreef:
Start zondag M1 met paard van stalgenootje. De klasse M is me niet nieuw, met dit paard wel.

Hey Daphne :D

Rij je dat paard al langer?

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 13:29

Hoi! Mag ik me hier ook melden?

Ik ben al vanaf mei niet meer op wedstrijd geweest, maar de teller staat op L2 + 8. Winstpunten zijn altijd nog makkelijk binnengekomen, maar door gebrek aan vervoer nu al lange tijd niet op wedstrijd geweest. Half april komt er een nieuwe auto, en kan ik een trailer gaan zoeken, dus voor het buitenseizoen komend jaar heb ik goede hoop! Hoop voor die tijd nog met mensen mee te kunnen en zo de laatste L2 puntjes binnen te halen. Hij was redelijk M klaar, maar op dit moment absoluut niet, zit dus nog wel hoop trainingswerk in.
Middendraf is vooral een groot probleem voor mij, maar nu is de dierenarts er afgelopen woensdag achter gekomen dat Duncan waarschijnlijk een licht neurologisch probleem heeft, waardoor de coordinatie moeilijk is voor hem. Hij struikelt dan ook vaak, en altijd tactfouten. Nou ja, ik ga kijken hoe ver we kunnen komen :)
Heb van de zomer wel een onderlinge M proef gereden (met zweepje, ook Duncan wordt te traag zonder). Sowieso is impuls moeilijk, we gaan vaak hard, maar zelden actief ;)

Dit is filmpje van de onderlinge wedstrijd :) (en we hebben nog genoeg punten om aan te werken hoor, ben ik me bewust van)

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 13:35

Aranel schreef:
Vicky_88 schreef:

Hey Daphne :D

Rij je dat paard al langer?

Hey Fyen! :D

ik rijd hem als zijn vrouwtje op vakantie is of niet kan :)

Wat is Willem stoer geworden :D

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 14:26

Oké, leuk! Het is een officiële wedstrijd denk ik? Is het het plan om hem vaker te gaan starten? :)

Dank je! Hij is al echt een volwassen peerd aan het worden :)
Hoe is het met Doeke?

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 14:32

ja is officieel. Ik hoop mijn eigen (ruiter) M1-startgerechtigdheid te behalen :D
Startpas is voor het komende jaar dus is wel de bedoeling.

Fijn! ook fijn dat ie het goed oppakt allemaal.
Doek doet het super goed momenteel. Nog veel werk aan de winkel maar begint de wissel te snappen en te springen en steeds meer gedragenheid te tonen.

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 18:03

Mag ik mij hier ook melden? Als het allemaal een beetje mee zit. Start ik net voor het zomerseizoen begint M

MissMiekjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 18:49

Aranel schreef:
Hoe rijden jullie schouderbinnenwaarts?
Ik geef namelijk volgens het boekje de verkeerde hulp :+ met mijn binnenbeen duw ik de achterhand iets naar buiten door mijn been naar achter te leggen ipv mijn binnenbeen op de plaats te houden en mijn paard daar omheen te laten buigen. Op de één of andere manier doet mijn paard het dan beter dan wanneer ik de goede hulp geef..
Meer mensen die het zo doen? :P

Ik :') . Al zie je bij mij het verschil niet zo drastisch (geen een jury die het ooit gezien heeft, en ik heb me toch al wat SB's afgereden :') ) , dus houd het subtiel, dan gaat het vanzelf :+ .

Ik meld me ook trouwens, al ben ik een halve nepperd want ik ben al Z1 gestart met m'n andere pony.

Maargoed de nieuwe pony mag aan het M1 beginnen dus ons debuut staat gepland tijdens de laatste selectie voor kring West-Brabant. Tja, als je met 205 punten al 5e wordt dan heeft het weinig zin om nog even de selecties in het L2 te blijven rijden :+ .

Sterk aan het oefenen op achterwaarts, ponylief gaat scheef en te diep. Voor de rest gaat alles wel een beetje oké, aandachtspuntje is ook de uitgestrekte stap, mag wat meer door het lijf.

Ik zal even voor de formaliteit een fotootje wegzetten , altijd leuk :D

Afbeelding

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 20:27

Fyen, wat jij doet is wijken over de hoefslag ;)
Wat je dus in feite doet is ongebogen op 3 sporen laten lopen.

Ik doe mijn buitenbeent naar achteren en buig daarmee het lijf om mijn binnenbeen. Met de binnenteugel vraag ik stelling en met de buitenteugel zet ik de schouder van de kant af

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 01:29

Heel gek, maar als ik er over nadenk hoe ik schouderbinnenwaarts rijd weet ik het niet eens om uit te leggen, zo vanzelf gaat het. Maar volgens mij hetzelfde als diegene boven mij, als hoef ik met mijn binnenteugel bijna geen weerstand te bieden om stelling te krijgen, want dan krijgt ze teveel stelling.