Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Aria_zz schreef:Haha sjolvir, mijn fjord is niet geschoren en gaat nu af en toe op wedstrijd, en idd geschoren was voor mij handiger geweest! Maar hij wordt niet ziek en gaat elke dag de wei op en staat in een buitenstal, dus voor hem is scheren minder handig.
Ik hoop dat de jury mij niet afrekent op mijn ongeschoren beer! Zou ik erg jammer vinden, ieder zijn keus hoe hij het doet met zijn paard lijkt me.
Sjolvir schreef:Joolien schreef:Scheren doe je niet voor de mooi maar voor de welzijn van je paard
En het gemak van de ruiter![]()
(Ik geef toe dat ik beide argumenten gebruik, laatste is wel niet de hoofdzaak, maar wel mooi meegenomen. Overigens zorgde mijn fjord zelf wel voor haar welzijn, als die er bij liep als wolbaal in de winter, ging ze echt niet hard voor je werken, dan stikte ze half de moord van de warmte, rondje scheren was dan de oplossing, paard weer fris en fruitig en baasje niet halve nacht wachten tot haarbal droog is.)
vonneke schreef:ze staan enkele uren per dag buiten en ik wil hem niet 24/7 van top tot teen inpakken omdat hij er niet mooi uitziet op concours
[/quote]
Relaxed schreef:Gooiske schreef:Jammer dat ik hier niet kan; vind ik leuk, want dan had je hem gehad KarinvdM!!
Onze pony staat ook 24uur buiten met schuilstal en deken op, en is dus ook ongeschoren, slechts 1 keer mee gemaakt dat iemand een 9 had gekregen omdat de pony was geschoren, wij hadden toen een 7 en weer een ander met een echt hele dikke vacht had een 6 gekregen, maar dat zag er ook niet uit, iedereen stond er een beetje om te gniffelen toen, omdat het een enorme beer was en ook nog met een vliegenmutsje op, het leek gewoon nergens naar.
Toch vonden wij het verschil in punten van 6 tm 9 voor verzorging wel een beetje abnormaal groot.
Vorige week is mijn dochter overigens 1 ste geworden met haar ongeschoren pony, de anderen hadden allemaal een geschoren pony, maakt dus niks uit over het algemeen.
Maar ook al is het geen gezicht, dan nog rechtvaardigd dat die 6 niet.. Er zijn regels over wat toegestaan is en wat niet. Als die lange vacht gewoon schoon is, dan mag dat niet het cijfer drukken.
Gooiske schreef:Relaxed schreef:Maar ook al is het geen gezicht, dan nog rechtvaardigd dat die 6 niet.. Er zijn regels over wat toegestaan is en wat niet. Als die lange vacht gewoon schoon is, dan mag dat niet het cijfer drukken.
die lange vacht was echt niet schoon, dus dat ze een punt minder kreeg was wel terecht, aan de andere kant wie gaat zijn pony wassen midden in de winter als het ijzig koud is??
maar dan nog had die pony wel wat netter gekund, met name de staart en manen.
Fiokir schreef:Ik vind het wel leuk om te lezen dat bijna iedereen zegt dat het niks uit maakt.
Nou klopt dit vaak ook als het gaat om de jury.
Maar als je kijkt/luistert naar de reacties om je heen die je krijgt van anderen.
Heb al verschillende keren wedstrijd gereden met ongeschoren teddybeer. Netjes knotjes in en gepoetst, maar 90% die zegt moet je dat zie of achter je rug gaat smoezen omdat je niet met een net geschoren paard rond rijdt.
Nou trek ik me er niet veel van aan, maar toch.
Ayasha schreef:Als een jury me minder zou punten omdat mijn paard niet geschoren is dan mag de bewuste jury in de dichtsbijzijnde boom kruipen van mij.