Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Anoeska schreef:Mag ik het een beetje gezeur vinden. Wat maakt het nou uit als er betere ruiters ook in de B starten. Een beetje ruiter is in 3 maanden het B uit. Hoe lang heb je er nou helemaal last van. Ik vind dat er ergere dingen zijn.
Maar als het belangrijk is voor jou, dan moet je het zeker aankaarten bij de knhs.
Aranel schreef:Relaxed: ik merkte dat in de L1 kleine foutjes toch eerder afgestraft worden, en dat zijn bij mij en mijn paard juist vaak die foutjes die ontstaan door onervarenheid en spanning.
Ik zou inderdaad HC L1 kunnen starten, maar ik wilde zelf graag ook positieve ervaring opdoen en juist niet met die punten in de 150 thuiskomen van de eerste paar concoursen. Ik heb er dus voor gekozen om dispensatie aan te vragen en dit dus gelukkig ook gekregen
CaPrIoLe`79 schreef:Lante schreef:Ach, het maakt mij niet zo veel uit; ik vind dat ik mijn paard in zo'n lage klasse wel zo goed voor elkaar moet krijgen dat ik alsnog prijzen kan rijden. Gebeurt dat niet, dan moet ik beter mijn best doen.
Goede instelling!
Ik rij de wedstrijden ook puur voor mijn plezier en om mezelf steeds weer te verbeteren. En als ik dan maar weer mooi weet te winnen met mijn arabiertje geeft me dat toch wel een extra boost
)CaPrIoLe`79 schreef:Een serieuze prof zal weinig eer halen uit een B-kampioenschap, het zullen dan ook niet de allerbesten zijn die een L1-proef niet aan durven. De groep waar het over gaat zal die dispensatie best wel eens nodig hebben, omdat ze al op hoger nivo hebben gereden als wat hun werkelijke nivo in de praktijk is. Het zou jammer zijn als ze daardoor vastlopen in de wedstrijdsport.
Voor de overstap van recreatie naar knhs zou het voor veel ruiters leuker worden om net als in de LRV een B1 en B2 groep te hebben, waarbij de B1 voor de recreanten is, die wel dezelfde proef rijden als de B2-groep, maar soepeler gejureerd worden.
lienbono schreef:CaPrIoLe`79 schreef:Een serieuze prof zal weinig eer halen uit een B-kampioenschap, het zullen dan ook niet de allerbesten zijn die een L1-proef niet aan durven. De groep waar het over gaat zal die dispensatie best wel eens nodig hebben, omdat ze al op hoger nivo hebben gereden als wat hun werkelijke nivo in de praktijk is. Het zou jammer zijn als ze daardoor vastlopen in de wedstrijdsport.
Voor de overstap van recreatie naar knhs zou het voor veel ruiters leuker worden om net als in de LRV een B1 en B2 groep te hebben, waarbij de B1 voor de recreanten is, die wel dezelfde proef rijden als de B2-groep, maar soepeler gejureerd worden.
Dat klopt toch niet hoor.. B1 en B2 zijn niet dezelfde proeven (wel van niveau, maar uiteindelijk zijn het andere proeven). Over de jurering zullen we hier maar zwijgen want ik denk dat iedereen weet dat dit niet altijd even correct is op de LRV.
Daarnaast mag je geen B1 of B2 meer starten als je één keer M1 hebt gereden(of was het Z1?).
Bij ons zijn ze daar wel streng in, je start L1 of je start niet. Dispensatie ed. doen ze bij ons niet aan mee.
demo_love schreef:Ik ben het wel met je brief eens! Van sommigen snap ik echt niet dat ze dispensatie krijgen voor de B. Ik heb het ook bij een stalgenoot gezien. Zij had een ander paard tegelijkertijd actief in de Z2 en haar nieuwe paard startte ze doodleuk in de B. Toen reed ik daar als ex-manege ruitertje 'tegen' een Z-ruiter (natuurlijk rijd je wel voor jezelf, maar toch...) En dan dus idd wel elke proef de eerste plaats. Tja, waarom moet je dan zonodig nog die B door?
Relaxed schreef:demo_love schreef:Ik ben het wel met je brief eens! Van sommigen snap ik echt niet dat ze dispensatie krijgen voor de B. Ik heb het ook bij een stalgenoot gezien. Zij had een ander paard tegelijkertijd actief in de Z2 en haar nieuwe paard startte ze doodleuk in de B. Toen reed ik daar als ex-manege ruitertje 'tegen' een Z-ruiter (natuurlijk rijd je wel voor jezelf, maar toch...) En dan dus idd wel elke proef de eerste plaats. Tja, waarom moet je dan zonodig nog die B door?
Maar als dat haar enige keer Z2 was en ze heeft niet eerder Z gereden, dan mag ze gewoon B starten hoor

demo_love schreef:Relaxed schreef:
Maar als dat haar enige keer Z2 was en ze heeft niet eerder Z gereden, dan mag ze gewoon B starten hoor
Vergeten te melden, maar ze had al eerder een paard naar de Z gereden en vervolgens dat paard verkocht. Daartussen had ze nog een paard in de L gereden. Eén paard heeft ze dus al die tijd gehad en daarmee start ze nu Z2. Dus dan mag ze nooit meer in de B starten.
Conny_ schreef:Zo hoorde ik ook dat als jij met 10 pony's Z (of hoger) bent gestart en dan met je eerste paard op concour gaat wat al internationaal gestart hebt jij gewoon in de B mag beginnen. Ben jij echter met 1 pony en 1 paard Z gestart dan heb jij al ervaring bij de paarden in het Z en dan moet jij, wanneer jouw paard Z is, in het Z beginnen. (Dit heb ik van de KNHS zelf)
Ik vind het dus een regel die ze dan wel gelijk moeten trekken..
Ilse_123 schreef:Conny_ schreef:Zo hoorde ik ook dat als jij met 10 pony's Z (of hoger) bent gestart en dan met je eerste paard op concour gaat wat al internationaal gestart hebt jij gewoon in de B mag beginnen. Ben jij echter met 1 pony en 1 paard Z gestart dan heb jij al ervaring bij de paarden in het Z en dan moet jij, wanneer jouw paard Z is, in het Z beginnen. (Dit heb ik van de KNHS zelf)
Ik vind het dus een regel die ze dan wel gelijk moeten trekken..
Wow, dat is scheef.
Voor je eigen 'probleem' , je kunt toch gewoon HC B starten?
Relaxed schreef:demo_love schreef:
Vergeten te melden, maar ze had al eerder een paard naar de Z gereden en vervolgens dat paard verkocht. Daartussen had ze nog een paard in de L gereden. Eén paard heeft ze dus al die tijd gehad en daarmee start ze nu Z2. Dus dan mag ze nooit meer in de B starten.
Maar weet je ook om welke reden ze dispensatie kreeg?