Heel handig dat ik dit topic tegenkom! Volgend jaar wilde ik ook gaan beginnen met wedstrijden maar ponylief heet Evano, en ik zou er graag nog iets achter willen of de hele naam veranderen. Zo'n chique naam is ook leuk.
Als je het belangrijk vindt dat de fokker het paard kan blijven volgen kan je natuurlijk ook gewoon door geven wat zijn sportnaam is. En daarnaast zou je natuurlijk ook af en toe kunnen vertellen hoe het gaat. De meeste fokkers vinden dat wel leuk om te horen hoor.
Mijn paard heet officieel ( wat in zijn stamboek staat) D'artagnan, maar omdat ik dit geen mooie naam vindt en het niet kan uitspreken heb ik hem Dreamer genoemd en zo heet ie ook gewoon op concoursen! Dus het is wel mogelijk
Mijn paard heeft ook een stomme naam, dat je denkt; hoe heb je het kunnen bedenken?! Maar inmiddels heb ik haar al een paar jaar en om haar nu nog een andere naam te geven? Sportnaam aangepast maar was behoorlijk inspiratieloos, dus wederom niet tevreden. Wat een problemen hè?
ik heb ook de naam van mijn paard gewoon aangepast vond er niks aan. maar ik rij geen wedstrijden. he tkan wel gewoon maar dat had je vast al gelezen XD
We starten wel niet vaak, maar mijn paard heeft ook een sportnaam. Gewoon destijds opgegeven bij de KNHS bij aanvraag van de startkaart.
Conny_
Geplaatst: 13-12-13 21:27
Gezien dit topic niet heel oud is.. Heb sinds een half jaar een 3jarige, chique beestje en een echt dressuurpaard.. Echter heet hij; Flipper.. Nou dan vraag je je toch af; komt daar een dolfijn aan of een paard?! Iemand een idee voor een leuke sportnaam? Wil er denk ik toch wel Flipper in verwerken omdat het wel zijn naam is..
Voor het vragen van namen is er volgens mij een centraal topic. Dit topic ging over het feit of je een andere naam voor de wedstrijden kan gebruiken dan de stamboek naam.
Ik heb mijn 2 jarige als veulen gekocht. Hij was toen net gechipt en de paspoort-aanvraag heb ik zelf mee gekregen om op te sturen. Er werd toen aan mij nog gevraagd of ik zijn naam wilde veranderen. Nee hoor hoeft niet. Mijn paard heet nu dus officieel Willempie. Het was als veulen ook echt een Willempie. Inmiddels noemen we hem Willem. Dat is leuk als ik straks op wedstrijd ga. Willempie op de startlijst ergens vind ik het ook wel humor.
ninalovenina
Geplaatst: 31-12-13 02:10
Weten jullie nog een leuke wedstrijd naam voor een pony genaamd: nina ?
yakari123
Geplaatst: 31-12-13 10:43
ninalovenina schreef:
Weten jullie nog een leuke wedstrijd naam voor een pony genaamd: nina ?