Misschien ben ik gek hoor, maar ik doe aan sport omdat ik het leuk vind, niet omdat ik zo snel mogelijk op de Olympische Spelen wil zijn. Toegankelijke basissport maakt het gewoon voor meer mensen leuker
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Tammy_ schreef:Ik zou het leuk vinden als in de paarden de BB (90) officieel zou worden, maakt het wedstrijd rijden met mijn E pony toch een stukje makkelijker! Nu rijd ik wel netjes mijn rondje, maar als het gejureerd wordt als een B parcours op fouten en stijl zou ik het nog leuker vinden!
Maar tegen de tijd dat zoiets er door is zijn wij al in de gewone B gestart denk ik
marissa161 schreef:Ik zou het juist jammer vinden. Ik vind de B op deze hoogte een uitdaging en daardoor is het leuk. Maar dat is mijn mening
IngeK schreef:Een gemiddeld paard en een beetje ruiter kunnen ook wel een L2 dressuurproef rijden, maar ik ben toch blij dat mijn jonkie en ik daar niet hoeven te beginnen![]()
Misschien ben ik gek hoor, maar ik doe aan sport omdat ik het leuk vind, niet omdat ik zo snel mogelijk op de Olympische Spelen wil zijn. Toegankelijke basissport maakt het gewoon voor meer mensen leuker
Nies_ schreef:Dat is natuurlijk niet waar. In het B dressuur wordt ook al het eea gevraagd, je dient je paard toch wel in zeker mate recht, ontspannen en in de aanleuning te hebben. Daarnaast kun je imo van die L2 wel Z maken, maar daar ging het hier niet over![]()
Het lijkt mij normaal dat je naar een wedstrijd toe traint en de huidige B hoogtes vind ik daar heel geschikt voor. Ik denk toch echt dat het tussen de oren van de ruiter zit, want dat a-pony's met 50cm moeten beginnen hoor je niemand over, terwijl dat in verhouding toch echt hoger is.

) overigens wel een idee om de hoogte aan te passen op het individuele paard ja.
Dirkjohannes schreef:Je hebt paarden en springpaarden, elk paard heeft zijn eigen goede capaciteiten. Maar doe mij een lol door in de springsport niet te starten met een tinker, fries, trekpaard enz. Als een heeeel simpele amateur en paard combinatie als ik, in minder dan 1 jaar met het nieuwe systeem al op ruim 40 winstpunten in de B zit dan vraag ik mij af wat het nut van het nieuwe systeem is. Toen ik begon dacht ik ook Oh wat is die B hoog en wat is die jury streng, maar na training en veel filmopnames (eigen training en wedstrijden) kijken is de conclusie, correct trainen en dan is de B een peulenschil en is die jury echt soepel. Het streelt de KNHS dat ze luisteren naar de wensen van leden maar dat ze nu het reglement hebben aangepast voor een paar klagers, die m.i. misschien wel onvoldoende kunnen paardrijden, daar zitten gevaren aan zowel voor paard als de deelnemer aan de springsport.
WP of geen WP, gestart is gestart
Percy schreef:Eigenlijk snap ik niet zo goed wat er nu de toegevoegde waarde is van officieel starten als je nooit de 1 meter kan halen. Je rijdt wedstrijden om verder te komen, het heeft toch geen zin om aan wedstrijden te beginnen als je voor altijd in die lage klasse blijft rijden?
marissa161 schreef:Maar ik zie het nut er niet van in om van BB een officiële klasse te maken. BB springen doe je toch voor jezelf? Waarom moet de BB dan officieel worden?
) Ik heb daar weleens een parcours mee gelopen van 1 meter, 1.10 en die deed dat gemakkelijk. Hoger durft ondergetekende zelf niet.