L1 proef zonder lezer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 15:38

Tuurlijk is het toegestaan, Lezer is geheugensteuntje (imo).
Ik rijd regelmatig zonder lezer. Betekend niet dat ik alleen ben. Mijn vriend of groom heeft de papieren bij zich voor de jury.

Ik start overigens L1

Oja, ik rijd altijd even naar de jury toe, zeg dat ik zonder lezer rijd en vraag of ik gelijk mag beginnen. Als ze nog even bezig zijn zegt ze dit wel en vaak steken ze of een hand uit t raam of ze zeggen dat je na 2 voltes mag beginnen.

Overigens, als ik gelijk mág beginnen, rijd ik eerst een grote volte op de andere hand dan die ik moet beginnen om even zelf mn concentratie op peil te krijgen zogezegd. En dan begin ik. Ik zeg dit er altijd gewoon bij.

bulck

Re: L1 proef zonder lezer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 15:41

Ze zouden het eigenlijk moeten verplicht maken om na de B de proeven uit het hoofd te rijden. Ik word zot van dat gekeel in de basisproeven.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 15:43

ik lees dat veel mensen zeggen dat melden met papieren bij de jury niet nodig is. Nou ik heb het bijna altijd hoor, paspoort van paard en je startpas.
Misschien dat t hier in het noorden/oosten meer is.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 15:45

jipje_niekje schreef:
Ik rij mijn proeven regelmatig uit het hoofd :)
Gewoon even netjes melden bij de jury en inderdaad even goed in de gaten houden voor het seintje. Ik rij meestal 1 keer de hele baan rond en blij dan wat bij A weg, zodat het duidelijk is wanneer ik begin :+
Nog nooit problemen mee gehad[ [url=overigens en ik moet eerlijk bekennen dat ik geconcentreerder rijdt wanneer ik ze uit mijn hoofd doe, dan wanneer ik een lezer heb]Afbeelding[/url] ]:o

Dat is precies de reden dat ik uit mijn hoofd rijd :j Ik wordt zo afgeleid met een lezer, ondanks dat ik mijn proef wel ken let je er toch op. Ik vind het veel relaxter uit mijn hoofd.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 16:03

44Myrthe44 schreef:
tamaramt schreef:

volgens mij is toch echt een minuut

Dan moet je beter in de reglementen kijken, het is toch echt 45 seconden ;).
Toch kan je in 45 sec makkelijk een heel rondje of 2 voltes rijden hoor!

misschien veranderd dan?
waar staat het in de regelementen dan?

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 16:06

Art. 115
5. Beginsignaal:
Nadat het (bel)signaal tot starten door de (voorzitter van de) jury is gegeven, dient de combinatie binnen 45 seconden bij A de proef te beginnen.

Google is your friend...

Marleen74

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 16:40

cp112 schreef:
ik lees dat veel mensen zeggen dat melden met papieren bij de jury niet nodig is. Nou ik heb het bijna altijd hoor, paspoort van paard en je startpas.
Misschien dat t hier in het noorden/oosten meer is.

Dank je....begon al aan mezelf te twijfelen _/-\o_ _O-

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 17:11

in al die jaren dat ik wedstrijd al rijd(ik rijd inmiddels al meer dan 25 jaar) heb ik nog nooit controle gehad!
Ik heb de papieren wel altijd bij me; in de auto dan dus...

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 20:44

Hee Laura :)
Ik rijd ook altijd alles uit mn hoofd, meestal geven ze het teken gewoon aan degene die bij me in de buurt staat, of ze zeggen gewoon tegen mij dat ik mag beginnen. Gaat prima :)
Wordt inderdaad heel weinig gedaan, op het NK in het M1 was ik de enige :')

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 21:05

Ik heb het nog maar 1x meegemaakt, dat was op het RK, ons nummer was uitgeloot om de papieren te laten zien. Ik heb wel het idee dat het in het noorden veel meer gebeurt.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 21:09

Ik rijd praktisch altijd de proeven uit mijn hoofd tegenwoordig. Ik ben er destijds in het ZZ-L mee begonnen omdat het daar verplicht was, maar toen ik daarna met een jong paard opnieuw begon in de wedstrijden heb ik dat vastgehouden. Het helpt mij wat tegen wedstrijdstress, omdat je toch wel jezelf verplicht om je hoofd bij de proef te houden en niet bij allerlei onzin zoals zenuwen haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 21:15

Ik rijd regelmatig uit mijn hoofd en bevalt prima.

Rijd de ring binnen. Rijd richting de jury. Wanneer hij/zij klaar is met het beoordelen van laatste onderdelen van vorige proef meld ik me aan.
Geef aan dat ik uit mijn hoofd rijd en of ik nog eenmaal rond mag.
Wanneer ik de jury voorbij rijd kijk ik diegene aan. Wanneer hij/zij een teken geeft knik ik en begin ik mijn proef.

Als ik jureer vind ik het ook wel prettig als een ruiter de proef uit het hoofd rijd. Geeft vaak veel rust.

anniekb94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 09:24

Het is idd gewoon toegestaan! Ik deed het ook altijd. Gaf mij veel meer rust omdat ik doof ben aan een oor. Heb wel eens naar de voorlezer moeten schreeuwen omdat ik niet hoorde wat hij/zij zei. In beide seizoenen meldde ik me gewoon zelf aan, omdat ik wist dat de jury mij gewoon kon horen als hij boven in het hokje zat (heb er zelf vaak genoeg gezeten) met het binnenseizoen. Bij ons hadden ze ook altijd een bel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 12:51

Het mag gewoon! Ik doe het altijd. Hier moet ik wel sowieso iemand mee die het paspoort laat zien wat dat moet hier in de regio als je outdoor start áltijd!

DaraBariton

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 19:47

wat raar ik hoefde nog nooit het paspoort van mijn paard aan de jury te laten zien. dat controleren ze toch altijd al bij het wedstrijdsecretariaat als je je moet melden en moet betalen...

Floortje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 19:57

Ik zag een paar keer staan vanaf de klasse B. Moet je in de B dan wel een voorlezer hebben?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 19:58

Dat doet hier altijd de jury.

Zosamaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 20:03

Volgens mij is het geen probleem. Ik heb het al een keer iemand zien doen, het ziet er ook wat professioneler uit naar mijn idee, je hebt inderdaad op de proef geoefend als je het uit je hoofd doet :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 20:22

Floortje88 schreef:
Ik zag een paar keer staan vanaf de klasse B. Moet je in de B dan wel een voorlezer hebben?

Nee

Floortje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 08:13

Yvank_ schreef:
Floortje88 schreef:

Nee

Ok, duidelijk :Y)

eriemens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 10:06

Ik rij zelf B em rij de proef altijd uit mijn hoofd. Wat ik altijd doe is eerst de ring verkennen zolang de vorige deelnemer nog commentaar krijgt, daarna rij ik de bak bij A uit en rij ik om de ring heen en meld ik me bij de jury. Daar zeg ik wie ik ben en leg ik uit dat ik de proef uit mijn hoofd rij. Daarna rij ik bij a de ring weer in en ga ik bij de B of E stil gaan staan, steek ik mijn hand op en dan beginnen met de proef.