WA-verzekering paard: welke?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

spoekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 17:27

valerie2012 schreef:
spoekie schreef:
Waarschijnlijk is het paard alleen voor bijv. de dood verzekerd. Dat heb ik ook. Alleen bij overlijden of afkeuring, maar dat is inderdaad geen WA-verzekering :) Dat valt onder de ziektekostenverzekering.

die van mij kennis niet hoor ze zeggen het zelf anders zou niet zeggen.

Laten we het zo zeggen: Een WA-verzekering voor je paard bestaat NIET.
De enige manier om echt je paard te verzekeren is dmv ziektekostenverzekering en dat varieert van alles wordt betaald als je paard ziek is tot je krijgt alleen uitgekeerd als het paard komt te overlijden. Aangezien zij het hebben over kliniek kosten die niet vergoedt worden, hebben zij hiervan een lichtere variant die bijvoorbeeld alleen maar vergoedt als het paard overlijdt of afgekeurd wordt voor de sport. Dan zijn de kliniekkosten niet vergoed, maar krijg je alleen de waarde van je paard vergoed.
Een paard kan zelf nooit aansprakelijk zijn voor iets, omdat het een dier is en dus kan je je daar niet voor verzekeren. Voor de wet is namelijk de eigenaar altijd aansprakelijk voor wat zijn dier kapot maakt.

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 17:36

valerie2012 schreef:
spoekie schreef:
Waarschijnlijk is het paard alleen voor bijv. de dood verzekerd. Dat heb ik ook. Alleen bij overlijden of afkeuring, maar dat is inderdaad geen WA-verzekering :) Dat valt onder de ziektekostenverzekering.

die van mij kennis niet hoor ze zeggen het zelf anders zou niet zeggen.

Zoek even op wat een WA verzekering precies is.

Wettelijk Aansprakkelijk.
Je kan een paard niet aansprakelijk stellen voor de gemaakte schade. ;)
De eigenaar is aansprakelijk voor de schade die het dier maakt. dus de eigenaar heeft een WA verzekering.

Ik snap waar jij op doelt. Die mensen hebben een verzekering op het paard, maar dit is echt GEEN WA verzekering want dat kan dus niet.
waarschijnlijk een basis verzekering bij overlijden want iets anders is niet mogelijk. Ik denk dat je kennissen het verkeerd benoemen.

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 20:12

spoekie schreef:

die van mij kennis niet hoor ze zeggen het zelf anders zou niet zeggen.[/quote]

Zoek even op wat een WA verzekering precies is.

Wettelijk Aansprakkelijk.
Je kan een paard niet aansprakelijk stellen voor de gemaakte schade. ;)
De eigenaar is aansprakelijk voor de schade die het dier maakt. dus de eigenaar heeft een WA verzekering.

Ik snap waar jij op doelt. Die mensen hebben een verzekering op het paard, maar dit is echt GEEN WA verzekering want dat kan dus niet.
waarschijnlijk een basis verzekering bij overlijden want iets anders is niet mogelijk. Ik denk dat je kennissen het verkeerd benoemen.[/quote]

ik weet wat een wa is ik ben niet dom maar zij zeggen het zelf

Don_Zhivago

Re: WA-verzekering paard: welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 20:14

Als je weet wat WA is dat weet je dat het dus niet kan.
Zoals ik al zei, ik denk dat je kennissen het verkeerd benoemen.

Hoe ze het ook zeggen, het kan niet. Dus het is geen WA verzekering van het paard.

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 20:14

spoekie schreef:

die van mij kennis niet hoor ze zeggen het zelf anders zou niet zeggen.[/quote]

Laten we het zo zeggen: Een WA-verzekering voor je paard bestaat NIET.
De enige manier om echt je paard te verzekeren is dmv ziektekostenverzekering en dat varieert van alles wordt betaald als je paard ziek is tot je krijgt alleen uitgekeerd als het paard komt te overlijden. Aangezien zij het hebben over kliniek kosten die niet vergoedt worden, hebben zij hiervan een lichtere variant die bijvoorbeeld alleen maar vergoedt als het paard overlijdt of afgekeurd wordt voor de sport. Dan zijn de kliniekkosten niet vergoed, maar krijg je alleen de waarde van je paard vergoed.
Een paard kan zelf nooit aansprakelijk zijn voor iets, omdat het een dier is en dus kan je je daar niet voor verzekeren. Voor de wet is namelijk de eigenaar altijd aansprakelijk voor wat zijn dier kapot maakt.[/quote]

dan geloof je met niet maar hun zeggen het zelf.

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 20:15

Don_Zhivago schreef:
Als je weet wat WA is dat weet je dat het dus niet kan.
Zoals ik al zei, ik denk dat je kennissen het verkeerd benoemen.

Hoe ze het ook zeggen, het kan niet. Dus het is geen WA verzekering van het paard.

dat hoef mijn niet uit leggen ik zeg alleen wat hun zeggen.

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 20:17

Je en wij zeggen dat het niet kan.
Jij bent degene die vol blijft houden dat het wel zo is ;)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 20:21

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 20:29

Don_Zhivago schreef:
Je en wij zeggen dat het niet kan.
Jij bent degene die vol blijft houden dat het wel zo is ;)

ik zeg wat hun zeggen

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 20:31

Maar waarom blijf je dat dan herhalen als inmiddels allang duidelijk is dat dat er niks mee te maken heeft? Gewoon om wat te zeggen te hebben? Je kan beter gewoon meelezen en leren van wat er geschreven wordt door mensen die wel weten waar ze het over hebben. Zomaar iedereen nablaten en dan ook nog doordrammen is nou niet echt heel verstandig en komt enorm drammerig en betweterig over.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 20:36

Valerie geeft aan een taalstoornis te hebben, misschien er maar niet over door blijven gaan.
Iedereen heeft haar best gedaan :)

Bij veel instanties, vast ook bij unive, wordt verkeerde info gegeven aan de telefoon.
Minstens 3 keer bellen, zeg ik altijd :+

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 20:55

Dat heeft volgens mij niks met een taalstoornis te maken.
Gewoon een beetje hardleers ben ik bang ;)

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 16:31

0000 schreef:
Maar waarom blijf je dat dan herhalen als inmiddels allang duidelijk is dat dat er niks mee te maken heeft? Gewoon om wat te zeggen te hebben? Je kan beter gewoon meelezen en leren van wat er geschreven wordt door mensen die wel weten waar ze het over hebben. Zomaar iedereen nablaten en dan ook nog doordrammen is nou niet echt heel verstandig en komt enorm drammerig en betweterig over.

Ik zeg alleen wat die mensen zelf zeggen ik weet zelf wel dat niet kan ik ben niet dom En ik heb zeker wel verstand van dus.

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 16:32

Don_Zhivago schreef:

Ik heb degelijk wel ene taalstoornis daar lieg echt niet om of zo maar dat heeft alleen met je taal te maken dus ook met typen.

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 16:54

Even de polisvoorwaarden voor de zekerheid lezen... vervolgens bel je nog een keer voor de zekerheid met de verzekering en laat je schriftelijk door je verzekering bevestigen dat je paard op wedstrijd via jouw verzekering verzekerd is ;) Ik vond het prettig dat dit schriftelijk vastgelegd was.

Over het algemeen is het zo: zolang het hobbymatig is, is je paard via jouw eigen wa-verzekering meeverzekerd omdat hij inderdaad onder de noemer huisdier valt. Ook wedstrijden kunnen hobbymatig gereden worden. Let er wel op dat indien jij betaald krijgt voor een dienst je dus NIET verzekert bent omdat het niet meer hobbymatig is. Een voorbeeld: je paard loopt aangespannen voor de koets, en je rijdt een bruiloft voor iemand en je krijgt betaald. Dit geldt ook indien je iemand anders zijn paard uitbrengt en daarvoor betaald krijgt. Betaling is in dit verhaal ook een relatief iets... indien jij een fles wijn krijgt omdat je die bruiloft voor kennissen rijdt, dan krijg je dus betaald en heb je dus een probleem kwa verzekering!

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 17:10

valerie2012 schreef:
Don_Zhivago schreef:

Ik heb degelijk wel ene taalstoornis daar lieg echt niet om of zo maar dat heeft alleen met je taal te maken dus ook met typen.

Maar je ziet mij ook nergens ontkennen dat je een taalstoornis heb.
Dingen blijven herhalen wat 0000 benoemde heeft niks met je taalstoornis te maken lijkt mij.
Dat was waar ik op doelde.

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 17:20

Don_Zhivago schreef:

Ik heb degelijk wel ene taalstoornis daar lieg echt niet om of zo maar dat heeft alleen met je taal te maken dus ook met typen.[/quote]

Maar je ziet mij ook nergens ontkennen dat je een taalstoornis heb.
Dingen blijven herhalen wat 0000 benoemde heeft niks met je taalstoornis te maken lijkt mij.
Dat was waar ik op doelde.[/quote]

daar gaat ok niet om ik zeg ook niet dat mee te maken heeft en ik zeg alleen we die mensen zeggen ik weet zelf dat niet kan maar dan hoef mijn niet uit leggen ik weet hoe dat zit hoor maar ik ga niet tegen die mensen zeggen dat niet kan en ik zie ook niet eens meer want ik sta niet meer daar maar als nog

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 17:26

Laat maar zitten. :o
(dit heb je namelijk al 20x gezegd.)

Ik ga er niet meer verder op in.

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 22:26

@valerie2012: dus je weet dat hetgeen die mensen zeggen niet klopt... en toch spam je een half topic vol met die incorrecte info... aik zie daar de toegevoegde waarde eerlijk gezegd niet van in...

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 22:28

Neon schreef:
@valerie2012: dus je weet dat hetgeen die mensen zeggen niet klopt... en toch spam je een half topic vol met die incorrecte info... aik zie daar de toegevoegde waarde eerlijk gezegd niet van in...

Hun hoeven mijn niet zeggen dat niet kan want dat weet zelf ook wel alleen die mensen van paard zeggen het. En hun hebben geen ziekte verzerking voor dat paard hoor.

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 22:32

|o |o

Maar je weet zelf ook dat het onzin is en niet kan.

Waarom blijf je dat dan 1,5 bladzijde herhalen??

Ik zie ook de Toegevoegde waarde niet.

" ik weet dat het niet kan, maar de mensen zeggen dat"

Dus....
Laatst bijgewerkt door Don_Zhivago op 06-09-13 22:34, in het totaal 1 keer bewerkt

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 22:33

Don_Zhivago schreef:
|o |o

Moet je niet boos op mijn worden.

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 22:34

Ik ben niet boos ;)

Je valt alleen in herhaling.

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 22:36

Don_Zhivago schreef:
|o |o

Ik zie ook de Toegevoegde waarde niet.

" ik weet dat het niet kan, maar de mensen zeggen dat"

Dus....

ja die mensen van dat paard zeggen dat die wa verzekert is ofzo dat die verzekert is voor als een ander paard wat aan doet ofzo.

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 22:41

Ja schat dat weten we nu inmiddels wel ;)

Dat staat er op de afgelopen pagina nou 7x

Waar zit die repeat knop om uit te zetten