5 meter wijken in de L1

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Equi_Assist

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 22:43

Priscilla_90 schreef:
dankjewel voor de reactie zelf snap ik ook wel dat je idd beter 5 goede meters kan laten zien als 10 hele fout en tevens over de midden galop. Helaas was dat echter me vraag niet . Vroeg me alleen af of je er op werd afgekeurd als je ze beide goed laat zien maar wel in 10 m en meer passen midden galop

Dat ligt dus aan de kwaliteit van de oefening ;-) Er staat minimaal 5 meter wijken dus als je 10 meter goed laat zien dan mag dat ook. Er staat niet maximaal. Over de middengalop: daar staat wel enkele passen. Ik weet dat sommige jury's daar op hameren. Maar als jij een hele goede middengalop laat zien is de kans dat je er op afgerekend wordt wel weer klein. Dus ik heb toch echt antwoord proberen te geven op je vraag, excuses als dit anders over kwam.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 22:38

Priscilla_90 schreef:
had eigenlijk nog eeen vraag
mag je tijdens de gehele proef ook je zweep in de rechterhand houden of moet het perse in je linkerhand ?

Je moet hem daar houden waar je hem nodig hebt, je binnenhand dus ;) Kwestie van netjes overpakken oefenen en de plaats bepalen waar je dat het minst storend kunt doen.

Verder gewoon rijden wat gevraagd wordt, welk niveau je thuis traint doet niet terzake.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 22:42

Vippie schreef:
Priscilla_90 schreef:
had eigenlijk nog eeen vraag
mag je tijdens de gehele proef ook je zweep in de rechterhand houden of moet het perse in je linkerhand ?

Je moet hem daar houden waar je hem nodig hebt, je binnenhand dus ;) Kwestie van netjes overpakken oefenen en de plaats bepalen waar je dat het minst storend kunt doen.

Verder gewoon rijden wat gevraagd wordt, welk niveau je thuis traint doet niet terzake.

wisselen in de proef van hand? dacht dat je die gewoon in de zelfde hand hield...

Vippie

Re: 5 meter wijken in de L1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 22:51

Nee hoor, anders kun je hem net zo goed niet mee je proef in nemen. Je wisselt met gewoon rijden toch ook van zweephand neem ik aan (voor zover je hem al gebruikt)? Maargoed dat is een leuke andere discussie :D

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 23:01

Ik heb werkelijk nog nooit iemand gezien de zn/dr zweep elke keer omwisselde. Storing in de aanleuning is dan ook niet te voorkomen en maakt het geheel erg rommelig. De eerste wedstrijden in t B pakte ik hem alleen voor de galop over, daarna reed ik zonder als ik er aan dacht om hem na het losrijden aan de kant te leggen. Als ik dat vergeet pak ik hem bij het wijken wel om, slimme pony maakt er anders travers van waar ik dan met heel veel moeite iets wat een klein beetje op wijken lijkt uit krijg. Met de zweep aan de goede kant of zonder zweep gaat het gewoon goed.

Volgens mij ken ik sowieso niemand die echt elke keer de zweep overpakt :n Heb hem eigenlijk altijd in dezelfde hand, alleen met wijken en een heel enkele andere keer pak ik hem over. Met andere zijgangen heb ik daar ook echt geen last van.

tamaramt

Re: 5 meter wijken in de L1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 10:59

zweep wisselen in de proef doet niemand.
Ziet er niet uit; storingen en rommelig verschijnen als gevolg.
Tevens is het volgens mij niet eens toegestaan om te wisselen in de proef..

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 11:32

Daar zijn volgens mij geen regels voor, ik heb er in ieder geval nog nooit van gehoord, maar die storingen werken natuurlijk wel je punten naar beneden.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 12:24

tamaramt schreef:
zweep wisselen in de proef doet niemand.
Ziet er niet uit; storingen en rommelig verschijnen als gevolg.
Tevens is het volgens mij niet eens toegestaan om te wisselen in de proef..

Het is volgens mij wel toegestaan. Maar ik doe het niet, is veel te rommelig om steeds de zweep in de andere hand te doen.

fokpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 13:41

je mag inderdaad meer, maar hoef niet.

Het is vaak mooier om het niet helemaal te doen, omdat de paarden die het nog leren vallen het laatste stukje om of zijn niet meer recht.