Sannnn schreef:Ik denk dat dit niet klopt... Het niveau ligt denk ik wel hoger als een jaar of 5 terug. Maar ik rij met mijn paard in het L2 ook goede punten terwijl dit paard echt geen dressuurpaard is. Sterker nog toen ik 2 jaar geleden met hem begon werd ik op dressuurwedstrijd 'uitgelachen'. En om het verhaal helemaal apart af te maken, ik rij met hem nu vaker lagere punten op eventing wedstrijden dan dat ik rij op dressuur wedstrijden. Terwijl dit dikwijls juist andersom is en was.
Het gaat in mijn ogen niet zo zeer om met wat voor type paard je de ring in komt, maar het gaat erom hoe jij hem rijd en of de oefeningen technisch correct uitgevoerd worden. Daarnaast is het netjes je proef af werken ook erg belangrijk. Al heb je je paard niet helemaal 100% voor elkaar als jij er zelf netjes op zit en de proef netjes rijd (dus goed op de bordjes etc.) kom je al een heel eind.
Ik zou idd eens prive les gaan nemen. Op clubles word er vaak niet voldoende stil gestaan bij de basis. De basis is alles... Is jouw paard goed aan het been? Heb jij een onafhankelijke houding? Etc.
Ik ben bij een goede dressuurtrainer gaan trainen met dit paard en door hem loopt dit paard nu zo. Helemaal terug naar het begin gegaan, leuk was het niet om 10 stappen terug te doen. Maar het heeft wel geholpen. We zijn er nog lang niet maar we zijn wel op de goede weg.
Ik ken je niet en weet ook niet hoe je rijd maar door een 'probleem' extern neer te leggen kom je niet verder. Zoek het bij jezelf hoe lastig dit misschien ook is, uiteindelijk kom je er sterker uit.Succes!
Ik heb zelf juist het idee dat ik dat al doe, juist netjes op bordjes rijden etc. Maar misschien heb ik een heel ander beeld van mezelf en moet ik dit gewoon bij gaan stellen. Bedankt voor jullie reacties. Ik ga proberen of iemand m'n proef kan filmen dit weekend, ben erg benieuw of jullie dan tips voor me hebben!
Succes!
), ideaal dus in de L!

) en mensen denken er vaak te makkelijk over. "Ik maakte toch geen fouten?" Maar dan niet nadenken dat er basisvoorwaarden ontbreken: paard moet wat actiever, houdt vast in de kaak, onvoldoende ruggebruik, etc. Dat kost punten.