Terugloop inschrijvingen wedstrijden??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 12:55

orion456 schreef:
Zouden jullie daar problemen mee hebben als je geen voorkeuren meer mag aangeven op een wedstrijd bij inschrijving??

Soms wel, meestal niet.
In principe hou ik een hele wedstrijddag vrij, maar omdat het inschrijven ook al lang op voorhand is (waar ik trouwens met ingang van dit jaar ook mee gestopt ben) komt het wel eens uit dat het achteraf kruist met iets anders.
Ook is het wel heel fijn als je met meer paarden gaat dat je kunt vragen dat er X tijd tussen zit om op en neer te kunnen rijden met de trailer en toch gewoon rustig kunnen zadelen en losrijden.

Ik kan me trouwens ook wel voorstellen dat mensen die voor hun vervoer of hulp van anderen afhankelijk zijn (bijv. kinderen of verzorgsters die door de eigenaren gereden worden) ook graag een richttijd aangeven.

Wat ik ook ooit heb gehad is dat een wedstrijd op zaterdag en zondag ivm heel veel starts ook op vrijdag werd verreden. Moest ik op vrijdag om half 5 starten. Ehm... probleempje, ik was pas om 5 uur afgewerkt :+ Toen heb ik ivm het afmelden ook nog mijn startgeld moeten betalen. Dat soort dingen kan dus echt niet in mijn ogen. Ik ben daar nooit meer gestart, gewoon uit principe.

Ik zat net trouwens nog te kijken, ik had vooraf genoteerd op de kalender dat ik naar de BRD wilde maar wist niet of ik al had ingeschreven. Gelukkig dus niet, want inschrijfgeld is 15 Euro per proef. Dan is de eerste prijs weliswaar 90 Euro ( +:)+ ) maar die win ik toch van zijn lang zal ze leven niet. Dat is dan een keuze die mensen maken natuurlijk, maar het geldt wel tevens als selectiewedstrijd, dus de mensen die zich willen selecteren kunnen hun portemonnee al wel trekken :oo
Dus maar even kijken wat er 6 en 7 juli in de buurt verder nog te doen valt O:)

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 12:55

Nou moet ik zeggen dat ik liever naar een wedstrijd ga waar ze prijzengeld geven inplaats van artikelen.
Mijn eigen vereniging doet ook aan artikelen.
Maar ik ben M1 dressuur.
Voor mij zijn dus alle klasses pony's al geweest, en de paarden B, L1 en L2.
Dus wat ligt er nog op de tafel sokken in de maat 35? hahaha.
Echt prut.
Als er nog iets ligt waar ik mijn groom blij mee kan maken is het ook prima.
Maar naar mijn eigen vereniging ga ik wel.
Omdat het lekker dichtbij is, zandbodem.

Ik heb ook al een keer gestart ergens waar je een waardebon kreeg, te besteden in de winkel die in de manege zat.
Krijg je een waardebon van 7,50.
Dus maar een voorraad elastiekjes ingeslagen.
Wat koop anders tegenwoordig nog voor 7,50 in een paardensport winkel.
Dan heb je 10 euro inschrijfgeld betaald, ben je 3de krijg je een waardebon van 7.50?

desi92

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 12:58

ik hoef niet perse prijzengeld of in de prijzen te vallen, bij mijn is het puur het inschrijfgeld waardoor ik zeg nou laat maar zitten. want inschrijfgeld zijn niet de enigste kosten die je op die dag maakt. Gebruikersvoorwerpen vind ik, zoals nibbit zegt beetje onzinnig,

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 12:59

Wat mij vooral opvalt is dat er heel veel wedstrijden zijn, maar de organisatie eigenlijk maar op weinig plekken echt in orde is. 'Vroeger' toen ik nog ponyreed, startte je gewoon op alle kringwedstrijden waar de hele club voor opgegeven werd en waren bijna alle wedstrijden CH's met veel ringen waar dan ook iedereen uit de omgeving startte.
Nu heb ik ieder weekende de keuze uit minimaal 2 locaties, vaak meer zelfs, en ga ik dus selecteren. Daarnaast ben ik wat bewuster bezig met plannen dus kan het inderdaad zo zijn dat ik af en toe minder start. Inschrijfgeld is voor mij niet een heel belangrijk criterium (duur is het toch wel) maar ik kijk wel naar bodem, losrijruimte, vriendelijkheid en snelheid van het secretariaat, afstand, tijd (start liever niet om 10 uur op vrijdagavond bv) en als er dan nog keuze is, inschrijf- en prijzengeld.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 12:59

orion456 schreef:
Zouden jullie daar problemen mee hebben als je geen voorkeuren meer mag aangeven op een wedstrijd bij inschrijving??

Ik wel, mijn paard kan niet wachten op de trailer (komt over de stang en breekt de trailer af).
Ik vraag dus altijd om vooraan in de rubriek te starten, dan breng ik hem direct naar huis en kom terug voor de prijsuitreiking.

Suprice

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 13:01

Over het aangeven van voorkeuren, normaal ben ik iemand die ook niet zeurt. Maar nu heeft mijn paard een veulen, dus is het voor mij fijn om achteraan (of bij een grote rubriek vooraan, maar dan moet ik op en neer) te starten, dan hoeven ze minder lang zonder elkaar.
Maar bij ons zie je ook dat er een aantal mensen zijn die altijd aangeven achteraan te kunnen starten.

Over gebruiksartikelen, ik vind het prima, maar dan wel iets waar je iets aan hebt en een beetje in verhouding. Alles is beter dan bekers, want wat moet je daar nu mee.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 13:03

Ik heb niks tegen gebruiksvoorwerpen als die in verhouding staan tot het inschrijfgeld. Een zak voer, een deken, een hoofdstel, een leren halster,... ik vind dat allemaal nette prijzen.
Maar als je 2 proeven rijdt a raison van 20 Euro, je bent twee keer 3e geworden en je komt thuis met een flesje badschuim van 200 ml. en een kaars,... eh, nee.
Bekers vind ik ook niet erg, heb in het verleden hele mooie bekers gehad. Maar als je het toegestane maximum startgeld hebt en je moet je beker met een vergrootglas komen zoeken op tafel heb je voor mij ook de plank mis geslagen.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 13:06

Momenteel niet ivm groen paard, maar locatie met bodems vind ik erg belangrijk.
Ik rij niet op gras. (klooien met kalkoenen en (met regenachtig weer) modder is niet mijn idee van een leuke dag :o )
Daarbij heb ik liever geen prijzengeld als daarvoor in de plaats het inschrijfgeld omlaag kan.
Heb ook eens een fruitmand gekregen met b fruit voor mijn paard, harstikke leuk!
Ik rij voor mijn punten en als ik eerste wordt is dat mooi mee genomen.
Daarbij ga ik niet op wedstrijd als ik niet toe ben aan de klasse waarin ik moet rijden (tenzij ik wel heb ingeschreven en door omstandigheden minder ben voorbereid) Maar dit komt niet echt door de prijs, al zal ik er nu nog meer op gaan letten.

superwoman

Re: Terugloop inschrijvingen wedstrijden??

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 13:07

Deken en halsters etc, vind ik ook onzin. Dat heb ik thuis echt voldoende.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 13:10

listiglistje schreef:
orion456 schreef:

Ik wel, mijn paard kan niet wachten op de trailer (komt over de stang en breekt de trailer af).
Ik vraag dus altijd om vooraan in de rubriek te starten, dan breng ik hem direct naar huis en kom terug voor de prijsuitreiking.

als iemand juist als eerste wil, vind ik dat geen probleem als mederuiter in de groep, maar altijd als laatste willen.....dat willen natuurlijk de meeste.
Een uitzondering prima, maar niet standaard :o

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 13:12

Ik ervaar ook weinig problemen/weerstand om als 1e te starten :D niemand wil dat....zouden jury's zogenaamd niet durven te punten :P

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 13:14

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 13:14

listiglistje schreef:
Ik ervaar ook weinig problemen/weerstand om als 1e te starten :D niemand wil dat....zouden jury's zogenaamd niet durven te punten :P

oh? nou ik wil liever als laatste om zo weer snel naar huis te kunnen, vooral ook voor mijn paard :o
Als het dicht bij huis is en ik hem tussendoor thuis kan brengen is het ook goed, maar dat heb ik hier niet hoor..

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 13:15

Ja als eerste kan ook fijn zijn, losrijterrein is rustig en je weer exact hoe laat je moet starten :D
En dan t paard wegbrengen en terug als het dichtbij is, en anders neemt een clubgenootje de buit wel mee

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 13:16

orion456 schreef:
Wij organiseren in de zomer onze wedstrijden bij Gert van den Hoorn (Kootwijk) en dat terrein is zo ingedeeld op onze wedstrijden dat je kunt losrijden op een gedraineerde goede zandbodem, maar de proeven zijn op (heel vlak, kort en nooit modderig, dat wel) gras. Ook voor springen.

Bij mij is de reden echt puur en alleen dat ik op dezelfde bodem wil losrijden als dat ik de proef rijd. Organisatie is bij jullie altijd goed in orde en jullie zitten op zo'n 3 km van mijn huis. Dus als de bodems hetzelfde zouden zijn, dan zou ik graag starten. Maar nu dit niet zo is ga ik liever iets verder weg.

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 13:20

Ik zie het hier ook veel.
In de tijd dat ik b reed (jaar of 4 geleden) hadden we vaak 2 ringen van 30 op grote(selectie) wedstrijden.... Nu ben je blij als je er 25 bij elkaar krijgt in de b.

Vooral pony's loopt erg terug, veel wedstrijden die alles dan samenvoegen onder 1 (z)jury die dan alle klasse doet om kosten te drukken en omdat het er toch niet zoveel zijn.

Ik heb zelf jaar geen wedstrijd gereden nu, niet door crisis overigens.

Tja aantrekkelijker maken door prijzengeld te geven en inschrijfgeld 8,- te maken (ipv 10-15). Maar of dat veel uithaalt.... Bovendien blijft voor de organisatie de knhs kosten hoog.

Mbt inschrijven, waarom doen ze niet zoiets (nationaal) invoeren als een soort startlijsten maar dat je dan ziet dat er bv 30plekken in de b zijn, ruiter kan dan kiezen welke plek(nog vrij is) inschrijven/betalen en aan het einde als je er bv 20 hebt en dus 10 gaten schuift alles tegen elkaar aan... (Er bestaat zo'n systeem maar is niet vanuit knhs en ben even naam kwijt).
Scheelt organisatie ook veel werk.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 13:24

Ashley5760 schreef:
Mbt inschrijven, waarom doen ze niet zoiets (nationaal) invoeren als een soort startlijsten maar dat je dan ziet dat er bv 30plekken in de b zijn, ruiter kan dan kiezen welke plek(nog vrij is) inschrijven/betalen en aan het einde als je er bv 20 hebt en dus 10 gaten schuift alles tegen elkaar aan... (Er bestaat zo'n systeem maar is niet vanuit knhs en ben even naam kwijt).
Scheelt organisatie ook veel werk.

www.inschrijfsysteem.nl

koeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 13:27

Ik ben een herintredende wedstrijdruiter ;-) en val zowat van mijn stoel dat je tegenwoordig voorkeuren door kunt geven. Wat een gedoe lijkt me dat voor het wedstrijdsecretariaat. Ik zou dat alleen in uiterste nood (merrie met veulen bijvoorbeeld) doen.

Ik was zelf meestal van 'starten is prijs', dus ik ging wel voor fatsoenlijk prijzengeld (geen bekers en gebruiksartikelen). Ik merk dat ik nu weer kritisch kijk naar de verhouding inschrijfgeld/prijzengeld. Bij TS is dat prima in orde vind ik.

Verder vind ik de afstand belangrijk en het aantal deelnemers per ring. Ik vind er niks aan om in een ring met maar 5 deelnemers te rijden, wat zegt het dan als je wint...

Qua bodem heb ik natuurlijk ook het liefst allweather, maar dat is nou een keer niet overal zo. Als de bodem, parkeren of organisatie slecht zijn krijgen ze het jaar erop meestal nog het voordeel van de twijfel. Maar dat is nu voor mij dus een beetje opnieuw verkennen.

Bij onze vereniging zijn dressuur en springen al jaren aparte wedstrijden en dat bevalt prima. Indertijd heeft dat voor veel meer deelnemers gezorgd. Ik weet niet of dat voor jullie ook een optie is?

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 13:30

Ja die bedoel ik listigje ;)

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 13:34

Ik merk het ook wel, rijd zelf wedstrijden en de ringen worden steeds kleiner. Ook kan je je vaak een paar dagen van te voren nog wel opgeven hoewel je er vorige jaren echt op tijd bij moest zijn om op de startlijst te staan. Nou zijn er hier denk ik wel iets meer wedstrijden bij gekomen waardoor ik dus ook iets meer keuze heb :j Bodem is voor mij geen reden, maar hier in de buurt is ook eigenlijk alles op gras. Ik probeer wel zo dicht mogelijk in de buurt te rijden. Inschrijfgeld is hier ook eigenlijk over hetzelfde (10,-) maar ik kies dan wel liever prijzengeld dan gebruiksartikelen (of het moet een mooie locatie zijn of erg dichtbij). Er zijn een aantal wedstrijden waar ik liever niet meer heen ga, maar dat is vooral door de slechte bodem en/of organisatie. Daarnaast vallen door de extra keuze de wedstrijden af die verder weg liggen.

Ik help nu dit jaar voor het eerst met de organisatie van een selectiewedstrijd voor Friezen, nu over 3 weken maar de meeste klasses zitten echt nog niet vol, hoewel ik de laatste tijd wel steeds meer aanmeldingen krijg dus hopelijk komt er nog wat bij :) Vorige jaren was dit toch altijd wel een populaire wedstrijd..

anne3000

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 13:35

Ik heb niet het idee dat bij ons in de regio (waar ik start/woon, niet waar ik lid ben) het aantal inschrijvingen is terug gelopen. Behalve dan laatst toen het laatste weekend van de Amelose ruiterdagen samen viel met een wat kleiner concours in De Lutte. De meeste wedstrijden zitten wel zo goed als vol. Een dressuurproef of springrondje is altijd tussen de 8 en 10 euro. Misschien een enkele keer in een hogere klasse wat meer. Misschien zijn er in de omgeving Twente ook wel heel veel ruiters! Dat kan er natuurlijk ook mee te maken hebben. Veel paarden aan huis en toch goedkopere stalling dan in de omgeving Kootwijkerbroek? Dan meer geld over om meerdere concoursen te starten?

Nog even: Ik rijd graag op een fijne bodem, vooral als het om springen gaat. Gras of zand maakt niet uit. Heb ook wel een op een hele slechte zware zandbodem (zuid-drente)moeten starten, dan rijd ik toch liever een wat natte grasbodem. Ook met een jong paard maakt het me niet uit, dan vindt ik een veilige omgeving belangrijker.
Laatst bijgewerkt door anne3000 op 27-06-13 13:41, in het totaal 2 keer bewerkt

Bonique

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 13:35

Ik rij ook alleen wedstrijden op zand, daar zoek ik de wedstrijden echt op uit. Ik rij liever een half uur langer naar een accommodatie met een goede zandbodem dan naar een accommodatie met een grasbodem om de hoek.

Mijn jonge, 4 jarige, merrie loopt namelijk veel stabieler op zand en ook al komt de regen die dag met bakken uit de lucht of heeft het de dagen er voor flink geregend, dan kan je op een goede zandbodem nog een fijne proef rijden terwijl een grasbodem vaak een modderpoel wordt, zeker als je als een van de laatsten start in die rubriek.

Momenteel rij ik 1 à 2 wedstrijden per maand. Het startgeld is bij sommige organisaties zo hoog, dat het niet meer leuk is om meer te starten. Bovendien vind ik het ook erg leuk om in het weekend een fijne bosrit te maken.

Wat de prijzen betreft, baal ik altijd wel als een stekker ik aan het eind een lintje en een beker krijg. Die laat ik ook altijd staan. Dat vind ik leuk voor de pony ruiters. Zelf vind ik prijzengeld en gebruiksartikelen wel fijn maar zoals zovelen, dan moet het wel prijstechnisch in verhouding staan met het startgeld.

Suprice

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 13:36

Aanmeldingen komen steeds later, dus het is heel normaal dat je wedstrijd nog niet vol zit. Dat begint echt pas een aantal weken vantevoren te lopen, tenzij je een selectiewedstrijd hebt.

Ons inschrijfgeld is trouwens 9 euro voor paarden t/m M2, 10 euro voor het Z.

Patty83

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 13:42

Hier ook wedstrijdsecretariaat. Vorig jaar liepen onze aanmeldingen ook behoorlijk terug, maar nu lijkt het juist weer wat aan te trekken.
Wel merken wij dat mensen in deze regio over het algemeen vanaf het L al niet meer op gras willen starten (wij hebben maar 1 wedstrijd per jaar op gras, met Z op zand). Wij vragen 10 euro per proef inschrijfgeld en hebben bekers als prijzen.

Wij zijn een vereniging die een locatie moeten afhuren en dan is aantrekkelijk prijzengeld financieel echt niet haalbaar.

Met voorkeuren proberen we zo veel mogelijk rekening te houden, al word dat soms door de vele voorkeuren wel wat lastig.

calippo1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 13:46

Ik start ook minder dan voorheen, doordat het inschrijfgeld zo achterlijk hoog is (€15,- per proef) en de benzinekosten zijn ook behoorlijk hoog. Ik ben op een wedstrijddag toch gauw €70,- kwijt.

Ook vermijd ik grasbodems, (stiftgaten kosten ook weer €20,- extra, en de grond in deze regio os niet optimaal met al die regen). Al is dat hier niet moeilijk, er zijn zo 10 stallen in een straal van 20km die zowel binnen als buiten Agterberg hebben waar veel wedstrijden zijn.

Het liefst doe ik mee aan wat grotere wedstrijden/competitie wedstrijden, de kleine wedstrijden waar weinig deelnemers op af komen schrijf ik me niet voor in. Dat is meer een gevoelskwestie, naar mijn idee wordt er toch wat strenger gekeken als er veel en goede concurrentie is. Zo weet ik wat mijn niveau is.