Is dat niet stom?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 19:16

Volgens mij mag je niet als nog niet 18-jarige met een pony tussen de paarden starten. Dan ben je volgens mij verplicht om tussen de pony's te starten.
HC starten heeft niks met leeftijd te maken, dit mag je altijd starten, maar dan krijg je geen punten of prijzen.

Ik zou lekker gaan starten met je haflinger tussen de pony's. Ik zou willen dat ik nog wat langer bij de pony's had mogen rijden haha, was een top tijd! :
Jij hebt een enorm vervormd beeld van de wewerkelijkheid. De klasses zijn niet leeftijdsgebonden, dus de B wil niet zeggen dat je jonger bent dan mensen in de M. Iedereen die zelf geen wedstrijdervaring heeft of met een pony/paard zonder erervaring start in de B. Ervan uitgaande dat jij een D of E-pony hebt, zul je ook in die categorie concurrentie hebben. Vaak zijn dit de mensen van 15-18 jaar omdat die vaak wat langer zijn en dus een grotere pony hebben. Geniet nog lekker van je ponytijd, je kunt nog lang genoeg tussen de paarden rijden!

Kyarahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 19:56

Ik ben ook 17 en start met een E-pony. Je rijdt echt niet allemaal tussen de kleine kinderen hoor, juist niet! Moet altijd tegen meer leeftijdsgenootjes dan tegen echte 'jonkies' :). Lekker doen dus!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 21:16

Ik zou me er vooral niet druk om maken wat anderen ervan denken en of het stom is of niet. Daar moet je je helemaal niks van aantrekken,
Je moet nu eenmaal in de klasse B beginnen. En er zijn mensen die hun hele leven B blijven rijden en nooit promoveren. Dat maakt toch helemaal niks uit?

Er zijn ook genoeg oudere ponyruiters die weer met een jonge pony beginnen, ook in de klasse B. Gewoon lekker gaan starten ;)

annaaube

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 08:12

Ik ben ook 17 en start met een D pony bij de ponys (; samen met degene met wie ik hem doe, zij is ook 17. We zijn soms wel een van de oudere deelnemers, maar het is gewoon gezellig en wil liever niet met een pony tussen de paarden!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 15:26

lisannee93 schreef:
Volgens mij mag je niet als nog niet 18-jarige met een pony tussen de paarden starten. Dan ben je volgens mij verplicht om tussen de pony's te starten.

hardnekkig misverstand hier op bokt, dit mag gewoon, mits de ruiter/amazone > 12 is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 15:37

Toen ik mijn haflinger net had heb ik een keer een groentjes proef (zonder galop) gestart op een haflingerwedstrijd, om te wennen :') paard was 3 heeft de hele proef gehinnikt. Werd 1e van de 2 en kreeg als prijs een set kleurpotloodjes :)) ik was toen 18... Hahaha

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 16:19

Lielle schreef:
lisannee93 schreef:

hardnekkig misverstand hier op bokt, dit mag gewoon, mits de ruiter/amazone > 12 is.

Oh, dat is gek. Dit is mij namelijk eens verteld door een jurylid. Maar ik geloof je meteen, je zult het nagezocht hebben. Excuses dan. Ik heb niks gezegd. :)

Lielle

Re: Is dat niet stom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 22:39

het lastige is dat dit niet expliciet in het reglement staat. Maar er staat nergens een eis voor een minimumstokmaat in de paarden (basis)sport, alleen een minimumleeftijd voor de ruiter/amazone. Alleen impliciet dus.

wel dank voor je vertrouwen, leuk!

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 14:05

De indeling bij de pony's gaat inderdaad op stokmaat dus met je Haflinger zit je bijna vanzelf bij de oudere/langere jeugd.
Daar komt bij dat er tegenwoordig in de B zat 17 jarige rijden die jonge, kanonnen van pony's uitbrengen. Dus maak je daar maar geen zorgen over, cru gezegd, je zult minder opvallen dan je denkt ;)

Zoals Lielle zegt mag je gewoon tussen de paarden gaan rijden alleen ligt het niveau daar wel een stuk hoger. KWPN of niet (ik krijg altijd kippenvel van opmerkingen mbt rasdiscriminatie), je rijdt vaak tegen mensen met meer ervaring.

Zelf heb ik als 16 jarige een Haflinger in de B-paarden gestart. Dat was niet makkelijk maar we reden onze punten wel. Als 17 jarige toch maar tussen de pony's gaan starten, ook in de B en toen reden we altijd in de prijzen met dikkere punten.
(ter verduidelijking: ik ging samen met iemand in de trailer mee die 18+ was, dus ik moest wel tussen de paarden. Later kon ik zelf gaan dus kon ik naar de pony's).
Daarna t/m het L2/18 jaar tussen de pony's gereden en voelde me nooit te oud :n

Zeker als je nog moet wennen aan wedstrijden zou ik gewoon lekker tussen de pony's rijden. Niveau is een stukje lager en je kan later gewoon doorstromen naar de paarden.

marieke1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 09:55

Wat leuk dat je wedstrijden gaat starten!
Ik heb ook altijd tot en met mijn 18 (toevallig ook met haflingers) bij de pony's gereden. op mijn 16de heb ik een merrie ingereden en die ben ik dus ook gaat starten in de B. Maar heb nog nooit commentaar gehad van andere mensen. en er doen er genoeg mee die ook jou leeftijd zijn. vaak was ik niet eens de oudste.
Sucses in de wedstrijden!

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 10:04

En vergis je niet hoor sommige meiden (en jongens) van rond jou leeftijd en lager kunnen ook bloed fanatiek zijn en je moet jezelf niet vergelijken in leeftijd maar in ervaring!

Blitz22

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 21:52

helemaal niet raar.... Lekker genieten en veel dingen leren...

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 13:26

Ga anders een keer kijken op een wedstrijd. Ga maar een tijdje bij een ring staan voor D en/of E-ponies die B starten. Dan zie je gauw genoeg wat er rond rijdt.
En inderdaad, je zal zeker de enige niet zijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 16:08

Dat kijken is een goed idee, ik ga morgen met [naam] zijn eigenaar mee naar de wedstrijd dan kan ik kijken!

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 20:12

Veel plezier dan!

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 20:14

Bij de B pony's rijden echt niet alleen kinderen hoor :D

Nikki_Haya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 13:33

Edit: Dubbele reactie :+
Laatst bijgewerkt door Nikki_Haya op 02-06-13 13:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Nikki_Haya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 13:34

Geryon schreef:

+1

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 13:35

Geryon schreef:

Sinds wanneer is <18 volwassen dan?

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 17:09

0000 schreef:
Geryon schreef:

Sinds wanneer is <18 volwassen dan?

Wat een mierenneukreactie. Bedoelde natuurlijk 'kleine' kinderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 17:25

Basisschoolkinders van rond de 8/9/10 ja :j

Ik heb nog geen B wedstrijd gezien omdat we gelijk paardlief naar huis zijn gaan brengen na de wedstrijd. _O-