Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Nikka schreef:Maar je bent niet verschenen. Maar een doktersverklaring kan soms net zoveel of meer kosten als je startgeld, dus of je dat wat oplevert?
Overigens vind ik dat enige coulantie in verband met overlijden (dier/familie) wel op zijn plaats. Dat vind ik wel erg hard.
Ashley5760 schreef:De brief vind ik beetje "zeurig", je kan beter stellen als het knmi code rood/oranje net wat afgeeft dat deelnemers zelf mogen kiezen of ze wel of niet komen en dat er geen kosten in rekening gebracht worden.
Reglementair moet het wel te bevatten zijn dus "kijk maar of jou weg te berijden is" dat kan niet lijkt me.
Als code oranje gegeven is denk ik dat dit een goed argument is om niet met een trailer de weg op te gaan en dat ze dan ook geen kosten berekenen of de ghele wedstrijd afzeggen.
Dit alleen mbt het weer dat je trailer kapot is enz enz vind ik eigen verantwoording en geen reden om af te melden en niet te hoeven betalen (oncontroleerbaar enz).
Chessie schreef:Als deelnemers is het zuur ja
Maar idd, ook ik organiseer wedstrijden en je moet bedenken dat de meeste kosten een week van te voren al zijn gemaakt
Jury's zijn uitgenodigd, prijzen zijn gekocht
Verenigingen mogen altijd startgeld rekenen, dierenarts verklaring of niet..
Wij komen overigens de legitieme afmelders vaak wel tegemoet door de kosten te delen of te laten vervallen als er een vervanger geregeld kan worden, maar dat kan niet altijd meer een paar dagen van te voren en je moet ook eens denken aan al het extra werk (reserves bellen, die vaak al wat anders hebben inmiddels, nieuwe lijsten etc etc)
Marcella_e schreef:Ashley5760 schreef:De brief vind ik beetje "zeurig", je kan beter stellen als het knmi code rood/oranje net wat afgeeft dat deelnemers zelf mogen kiezen of ze wel of niet komen en dat er geen kosten in rekening gebracht worden.
Reglementair moet het wel te bevatten zijn dus "kijk maar of jou weg te berijden is" dat kan niet lijkt me.
Als code oranje gegeven is denk ik dat dit een goed argument is om niet met een trailer de weg op te gaan en dat ze dan ook geen kosten berekenen of de ghele wedstrijd afzeggen.
Dit alleen mbt het weer dat je trailer kapot is enz enz vind ik eigen verantwoording en geen reden om af te melden en niet te hoeven betalen (oncontroleerbaar enz).
Van de toonzetting in de brief ben ik mij volledig bewust. Die is inderdaad op het verkeerde moment geschreven. Daarom gaf ik dat al aan.
Er was code hoog afgegeven toen. Is dat oranje? Er stonden beste rukwinden in ieder geval.
Geen vervoer is ons ook een keer gebeurt idd. Toen heb ik afgemeld voor de B en nog wel een wagen kunnen regelen zodat we het L wel konden starten. Dit was door de organisatie heel netjes opgepakt want we hoefde maar 1 B parcours te betalen. De andere namen hun voor hun rekening. Al had ik in deze prima gesnapt dat ik alles had moeten betalen. Dat mijn middelen op dat moment falen is niet hun probleem.
Hoe de regels dus opgepakt worden is ook per vereniging heel verschillend.
. (Snap het hoor maar denk dat als je met oplossingen komt je serieuzer genomen wordt). Ashley5760 schreef:Mbt weer is er voor zover ik weet geen vaste regel. Maar dit kun je dus voorstellen bij de knhs om hierover eens te denken. Dan kom je met concreet iets, ipv soort klaagzang maar geen oplossing. (Snap het hoor maar denk dat als je met oplossingen komt je serieuzer genomen wordt).
Gulpje schreef:ambre schreef:Ik vind het niet meer dan normaal dat je startgeld moet betalen na afmelding.
De jury en accommodatie moet immers ook beraald worden.
Als je een concertkaartje koopt en je wordt op het laatste moment ziek dan krijg je ook je geld niet terug.
ambre schreef:Ik vind het niet meer dan normaal dat je startgeld moet betalen na afmelding.
De jury en accommodatie moet immers ook beraald worden.
Als je een concertkaartje koopt en je wordt op het laatste moment ziek dan krijg je ook je geld niet terug.
gr_roos schreef:Citaat:Voor iedere wijziging tijdens de wedstrijd wordt een bedrag aan administratiekosten conform de Tarievenlijst in rekening gebracht.
8. Bij het niet verschijnen op een wedstrijd zonder schriftelijke afmelding voor de definitieve inschrijfdatum worden de op de Tarievenlijst vermelde kosten in rekening gebracht.
9. Indien het niet afmelden en/of het niet verschijnen wordt veroorzaakt door ziekte van deelnemer of paard, dient binnen een week na de dag waarop gestart zou zijn een doktersverklaring of een verklaring van een dierenarts te worden overgelegd; dan worden alleen de administratiekosten voor de definitief ingeschreven paarden in rekening gebracht, vermeerderd met de door de wedstrijdorganisatie in rekening gebrachte kosten.
10. Bij het niet afmelden en/of niet verschijnen op een wedstrijd kan een wedstrijdorganisatie te allen tijde de directe kosten zoals inschrijfkosten, stallingkosten, hotelkosten en dergelijke rechtstreeks bij de deelnemer in rekening brengen. Indien een deelnemer zich binnen een periode van 12 maanden voor een derde keer niet afmeldt, kan door het KNHS-bestuur opgave worden gedaan bij de Aanklager
Van de site van de KNHS, volgende keer misschien eerst de regelementen lezen voor je een brief opstelt.
je weet dat er regelementen zijn als je lid wordt van de KNHS. Als je daar niet van op de hoogte bent kan de KNHS er niets aan doen en had je je beter moeten inlezen voor je lid werd.