Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
nadja15 schreef:Zolang het paard niet wordt gehinderd of het niet gezond zou zijn voor het paard om met dat gewicht rond te lopen, mag er van mij niks worden gezegd
Je lichaam is je eigen keuze, net als je conditie en gezondheid. Het is niet aan een wedstrijdjury om hier een opmerking over te maken, vind ik!
suikermeisje schreef:Ik zag laatst een foto van iemand op een fries. Die rug was ernstig doorgezakt en vrouw paste niet in het zadel. Echt vreselijk om te zien en kan gewoon echt niet. Ik vind dat zoiets niet kan, en dat iemand niet minder punten moet krijgen maar gewoon helemaal geen.
En dan nog, iemand die veel te zwaar is door een ziekte, paard kan daar niks aan doen, moet die daar de dupe van zijn? Lijkt mij niet.
Ik vind(!) dat juryleden er soms best op zouden mogen letten. Maar alleen in het geval dat iemand echt te zwaar is, want dat niet iedereen maatje 36 heeft maakt niks uit, en zal er nooit toe doen.
Sachet schreef:Hoi mensen,
Ik vraag me af of het gewicht van een ruiter of amazone bepalend is in een proef ik had hier over een discussie met een stal genoot.
De dochter van een vrouw bij ons op stal en is rijkelijk bedeeld niet echt heel dik maar toch zeker wel een flinke dame.
De dochter wilde heel graag wedstrijden rijden maar moest eerst van haar moeder tien kilo afvallen omdat ze anders voor spek en bonen mee zou doen.
Ik gaf gelijk aan het hier niet mee eens te zijn je kunt een goede proef rijden of niet hooguit dat de jury je een puntje minder geeft op de houding.
En nu jullie meningen en ervaringen....
daantjuhhh schreef:Minimelona..
Ze zegt iemand die veel te zwaar is..
Jou paard kan jou gewicht blijkbaar aan, dan ben je toch niet veel te zwaar voor je paard?
daantjuhhh schreef:Minimelona..
Jou paard kan jou gewicht blijkbaar aan, dan ben je toch niet veel te zwaar voor je paard?
suikermeisje schreef:Minimelona, ik weet niet eens hoe het eruit ziet, jij op je paard... Mij gaat het erom dat mensen die eigenlijk te zwaar zijn er toch op gaan zitten omdat ze zo graag willen rijden, paard vraagt er niet om.
En hoezo moet je je paard verkopen als je er niet op kunt?
En geloof nooit zoals ik jou hoor dat het er zo uitziet als op die foto. Het was echt, echt verschrikkelijk om te zien.. Ik krijg dan gewoon pijn van wat dat paard moet dragen.
, Maar merk nog niet dat mijn houding balans en zit verbeterd zijn Dit heeft ook tijd nodig en je moet 1 worden met je paard.. minimelona schreef:daantjuhhh schreef:Minimelona..
Lief dat je het prbeert te vergoeilijken, maar dit zei ze letterlijk;Citaat:En dan nog, iemand die veel te zwaar is door een ziekte, paard kan daar niks aan doen, moet die daar de dupe van zijn? Lijkt mij niet.
Ik geloof toch werkelijk dat bovenstaande zin, op mijn reactie sloeg...
En het maakt mij niet uit hoor, want ik doe toch wel wat mezelf de juiste of in ieder geval de minst slechte oplossing lijkt voor mijn dieren.
En dressuur is nu eenmaal een jurysport; kan je het mee eens zijn of niet, ben je dat niet ga dan ook geen dressuurwedstrijden rijden, voorkomt
een hoop frustraties, maar dat is mijn mening...
En eigenlijk vind ik ook dat ieder mens de gelegenheid moet krijgen om te sporten, want sommige reacties insinueren dus mooi wel dat dikke mensen, maar beter helemaal niet meer buiten moeten komen omdat die mensen het een walgelijk gezicht vinden, prima hoor, maar ik weet zeker dat hooguit die ene persoon op deze hele aarbol die zonder zonde is, die 1e steen niet eens wilt werpen...
Het is toch altijd maar weer; vooral een ander zo vreselijk hard afzeiken, dat je je eigen tekortkomingen even niet meer hoeft te zien, dat zijn dan toch juist de mensen met de meeste issue's en onzekerheden?
Want nogmaals; het is een jurysport, dus take it or leave it en dat heeft uiteindelijk niet eens alleen maar met dikke mensen te maken, ook de ruiters met bv een bochel of rugproblemen (en dus werkelijk als een houten klaas zitten) of gewoon zelfs de goed uitziende ruiter die voor geen meter rijden kan, krijgen hiermee te maken...
Het tekent wel weer helemaal het paardenwereldje ansich; vooral veel en luid commentaar over anderen verkondigen in de kantine van de manege en na uren weer weggaan, zonder ook maar bij je paard te hebben gekeken... Wees vooral hard voor jezelf en niet alleen maar voor anderen, maar hee wie ben ik...
Ashley5760 schreef:shirleyp snap je punt hier is ook al ooit heel discussie topic over geweest en toen werd ook aangehaald van ja wat als ruiter ziekte heeft en daardoor dik is (en zeg je dan ook van iemand die anorexia figuur heeft...)
Ik denk dat knhs er wel meer in promoot nu met ruiterfitheid en oceral in ruitershops zijn boeken en benodigdheden verkrijgbaar enz.
Dus je ziet wel dat er meer aan gedaan word vind ik

Citaat:En dan nog, iemand die veel te zwaar is door een ziekte, paard kan daar niks aan doen, moet die daar de dupe van zijn? Lijkt mij niet.
Ashley5760 schreef:shirleyp snap je punt hier is ook al ooit heel discussie topic over geweest en toen werd ook aangehaald van ja wat als ruiter ziekte heeft en daardoor dik is (en zeg je dan ook van iemand die anorexia figuur heeft...)
Ik denk dat knhs er wel meer in promoot nu met ruiterfitheid en oceral in ruitershops zijn boeken en benodigdheden verkrijgbaar enz.
Dus je ziet wel dat er meer aan gedaan word vind ik