Let een jury op het gewicht van ruiter/amazone?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 07:32

Ik heb een vrouwtje gezien op een wedstrijdje van de manege hier, waarvan ik echt zoiets heb .. och arm paard!!! Borsten van die vrouw klapperde enorm bij het draven (werkt vreselijk tegen) en het zadel zag je niet. Ik vind dat je dan de ring uitgestuurd mag worden. Als je niet zelf het verstand heb dat je te zwaard bent.. dan moet een ander ingrijpen. Mennen is ook leuk. Deze dame zat op een jonge tinker en het was echt zielig. Dier is straks geheel kapot. Ik vind dat een onafhankelijke jury wel zijn mening mag geven. Het gaat dan namenlijk om dierenwelzijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 07:33

Ik ben wel dik; lang ook trouwens... 1.80 en 110 kg op moment en ik ben mijn hele leven al een grote tante met een ijzersterke conditie en astma totdat ik het door een virus (en dus niet omdat ik te zwaar was, want mijn aderen zijn brandschoon, voordat de domme mensen direct weer verder gaan met hun voor oordelen) het aan mijn hart kreeg. Ja mijn conditie is mijlenver te zoeken op moment, maar daar ben ik druk mee bezig en nee ik rij geen wedstrijden meer en ga er ook niet meer aan beginnen, maar ik weet wel dat er idd juryleden zijn die hier op punten en er zijn er ook zat die hier doorheen kijken, daar is het jurysport voor...

Zo zijn er namelijk zat slanke mensen die bv een bochel hebben of als een houten klaas op hun paard zitten door bv rugproblemen bij hunzelf en dus ook dikkerds die op het gemak hun paard naar het Z rijden omdat ze simpelweg een paard geweldig laten lopen en meebewegen met het paard...

Ik heb een Kanon van een paard en tuurlijk ga ik niet op een paard stappen waarvan ik denk; mij te fragiel voor mij, maar mijn paard heeft zelf rugproblemen gehad en ik ben haar zelf altijd blijven rijden, want eerlijk gezegd had ik liever mijn zware meebewegende zelf erop als 1ntje van 50kg die niet rijden kan maar het wel denkt van zichzelf, die wegen pas als dieplood voor je paard als ze niet meebewegen...

Mij zou het geweld bij wijze van eigenlijk 0,0% interesseren, dat gewicht op de paardenrug wél [quote]
Deze opmerking slaat kant nog wal, want zoals het er staat mag een slank iemand dus volgens jou een paard mishandelen en een dik iemand er niet eens op gaan zitten?
8)7

OdiEtAmo

Re: Let een jury op het gewicht van ruiter/amazone?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 16:36

Naar mijn mening heeft de jury er het recht toe een opmerking over gewicht te maken wanneer de ruiter of amazone te zwaar is voor het dier.

Ik ken slanke dennen die nog geen sprintje kunnen trekken.
Stevig zijn wil niet perse zeggen 'niet fit', maar zoek wel een paard waar je goed op past.

ClaudiaHop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 20:21

Ik ben het totaal eens met de meeste mensen die hierop antwoorden,
Het zou niet moeten lijden tot puntenaftrek tenzij duidelijk te zien is dat het ook daadwerkelijk in de weg zit en dat het het paard uit zijn ritme van bewegen haalt.
Zelf ben ik ook wel iets te zwaar en ik heb nog nooit aftrek gekregen hierdoor, en wat betreft zielig? nee zeker niet, tenminste als je een paard vindt die hierbij past qua bouw en kracht.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 22:24

Ik zag laatst een foto van iemand op een fries. Die rug was ernstig doorgezakt en vrouw paste niet in het zadel. Echt vreselijk om te zien en kan gewoon echt niet. Ik vind dat zoiets niet kan, en dat iemand niet minder punten moet krijgen maar gewoon helemaal geen.

En dan nog, iemand die veel te zwaar is door een ziekte, paard kan daar niks aan doen, moet die daar de dupe van zijn? Lijkt mij niet.

Ik vind(!) dat juryleden er soms best op zouden mogen letten. Maar alleen in het geval dat iemand echt te zwaar is, want dat niet iedereen maatje 36 heeft maakt niks uit, en zal er nooit toe doen.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 23:00

nadja15 schreef:
Zolang het paard niet wordt gehinderd of het niet gezond zou zijn voor het paard om met dat gewicht rond te lopen, mag er van mij niks worden gezegd :)

Je lichaam is je eigen keuze, net als je conditie en gezondheid. Het is niet aan een wedstrijdjury om hier een opmerking over te maken, vind ik!

??? Pardon?
Hahaha... Was het maar zo..

Dan had ik nu een andere neus, een grotere cup..

Nee, maar ik snap je wel.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik een propje op een paard een ander beeld vindt geven dan een slanke meid op een paard.
En kan mij voorstellen dat je door het beeld (totaal plaatje) toch wel iets lager uit komt.

En ik zeg niet dat die persoon slechter rijd.
Ik heb een stal genootje die een stukkie forser is dan mij, maar die kan toch echt een betere proef neer zetten.
Maar ik denk als zij slank zou zijn het totaal plaatje nog mooier is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 23:06

suikermeisje schreef:
Ik zag laatst een foto van iemand op een fries. Die rug was ernstig doorgezakt en vrouw paste niet in het zadel. Echt vreselijk om te zien en kan gewoon echt niet. Ik vind dat zoiets niet kan, en dat iemand niet minder punten moet krijgen maar gewoon helemaal geen.

En dan nog, iemand die veel te zwaar is door een ziekte, paard kan daar niks aan doen, moet die daar de dupe van zijn? Lijkt mij niet.

Ik vind(!) dat juryleden er soms best op zouden mogen letten. Maar alleen in het geval dat iemand echt te zwaar is, want dat niet iedereen maatje 36 heeft maakt niks uit, en zal er nooit toe doen.

sorry hoor maar die van mij heeft echt er helemaal niets van als ik op haar rug zit; is ook een paard van minstens 1.76 schoft en zon 700 kg schoon aan de haak en haar rug is nog altijd kaarsrecht, maar goed, volgens jou moet ik dan maar direct afstand doen van haar, wat hoogstwaarschijnlijk uitmond in naar de slager? Want dat is toch de enige weg nog tegenwoordig in crisistijd... maar inderdaad er zijn maar heel weinig paarden waar ik zelf op zou stappen ja , dat klopt helemaal hoor...

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 23:09

Sachet schreef:
Hoi mensen,

Ik vraag me af of het gewicht van een ruiter of amazone bepalend is in een proef ik had hier over een discussie met een stal genoot.

De dochter van een vrouw bij ons op stal en is rijkelijk bedeeld niet echt heel dik maar toch zeker wel een flinke dame.
De dochter wilde heel graag wedstrijden rijden maar moest eerst van haar moeder tien kilo afvallen omdat ze anders voor spek en bonen mee zou doen.

Ik gaf gelijk aan het hier niet mee eens te zijn je kunt een goede proef rijden of niet hooguit dat de jury je een puntje minder geeft op de houding.

En nu jullie meningen en ervaringen....

Zou het niet iets van de moeder zijn om te kijken hoe graag ze dit wilt.
Ik ben zelf ook niet de lichtste, toen ik een nieuw zadel nodig had, maar niet genoeg geld, hebben mijn ouders gezegd dat zij het voor mij wilde kopen, als ik 10 kilo zou afvallen. Dit heb ik gedaan, zadel gekregen. Helaas omdat ik vorig jaar mei een tijd met krukken heb gelopen is er weer zeker 5 bij gekomen :-(. Maar dit was voor mij wel echt een motivatie om dit gewicht kwijt te raken!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 23:10

Minimelona..

Ze zegt iemand die veel te zwaar is..

Jou paard kan jou gewicht blijkbaar aan, dan ben je toch niet veel te zwaar voor je paard?

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 23:14

Ik vind dit typisch weer een topic worden van " wie de schoen past........"

Ik vind dat er best iets van gezegd mag worden. Zo niet dan moet je maar geen wedstrijden starten. Er worden ook andere op en aanmerkingen gemaakt over paarden, tuig, houding waarom niet over het gewicht? Zo kreeg ik eens te horen dat ik mn paard beter moest poetsen en voor verzorging een 5. Terwijl mijn paard bruin roan is en ik me rot gepoetst had!

Zag op FB iets over een paardrijdieet zat zou het best goed doen hier op bokt.

calippo1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 23:23

Als de ruiter/amazone het paard laat lopen zoals in de proef gevraagd wordt mogen zij je er niet op 'afstraffen' dat je te zwaar bent. Al zal dit best wel eens gebeuren, een jury is ook gewoon een mens die dus niet altijd via het boekje denkt. Wel vind ik dat ze er een opmerking over mogen plaatsen. Overigens ben ik er wel eens op 'afgestraft' dat ik te klein was voor het paard. Daar kreeg ik toen ik met dat paard startte wel vaker commentaar over. (Paard was 1,76 half tuiger dus een flinke, ik was toen 13/14 denk wel rond de 1,65 en woog 40 kg dus daardoor leek ik ook kleiner.)

Ik denk dat jurysport ook wel een beetje (heus niet altijd) op smaak beoordeeld wordt. Al kom je met een mooi paard binnen kost het denk ik ook minder moeite om bij wijze van dezelfde punten te rijden als iemand met een haflinger die zijn stinkende best moet doen. Dus dit zal ook met te zware ruiters zijn? Ik zelf vind het er ook absoluut niet mooi uitzien als iemand te zwaar is en op een paard zit.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 23:37

daantjuhhh schreef:
Minimelona..

Jou paard kan jou gewicht blijkbaar aan, dan ben je toch niet veel te zwaar voor je paard?

Inderdaad, waarom voel je je aangesproken, heeft je paard een doorgezakte rug door jou gewicht? Past jou lichaam niet in je zadel? Uit je tekst is af te leiden dat het nog prima gaat bij jou, snap dan ook niet waarom JIJ je zo aangevallen voelt.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 23:47

Minimelona, ik weet niet eens hoe het eruit ziet, jij op je paard... Mij gaat het erom dat mensen die eigenlijk te zwaar zijn er toch op gaan zitten omdat ze zo graag willen rijden, paard vraagt er niet om.
En hoezo moet je je paard verkopen als je er niet op kunt?

En geloof nooit zoals ik jou hoor dat het er zo uitziet als op die foto. Het was echt, echt verschrikkelijk om te zien.. Ik krijg dan gewoon pijn van wat dat paard moet dragen.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 23:50

het is, en blijft een jurysport.
kom ik met de mooie schatige poony de ring in heb ik 20 punten hoger dan met me draver ( zelfde dag ) terwijl draver sterren van de hemel liep, en schattige poony de hele bak door bokte....

zo zal het ook wel (kunnen) zijn met te! dikke mensen.

en stevig is niet erg, maar echt dik, billen komen 10 cm over zadel heen , alles flubbert en flapt en je ziet bij iedere stap het ( vaak fragiele, kleine paardjes ) paardje last / hinder er van hebben
deze mensen vind ik wel dat het afgestraft mag worden.

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 23:59

Ik vind dat jury's meer zouden moeten letten op ruiterfitheid. Hoe is de conditie, coördinatie, balans, het uithoudingsvermogen, het vermogen van de ruiter om mee te gaan met de beweging en (over)gewicht is daar ook een aspect van. Wat mij betreft zou het zelfs een apart punt mogen zijn. En een slanke ruiter kan net zo goed een slechte conditie hebben en dat is ook fout. Maar 100 kg ruitergewicht wat niet meegaat in de beweging is nog altijd schadelijker dan 60 kg wat niet meegaat de beweging. Het is toch krom dat we van paarden allerlei prestaties verwachten maar aan de ruiter geen eisen zouden mogen stellen als het gaat om de fysieke gesteldheid van de ruiter? Een ruiter zou ook een happy athlete moeten zijn. Een ruiter die zijn sport serieus neemt zorgt er dan ook voor dat die een gezond gewicht en een goede conditie heeft voordat die opstapt. Wat mij betreft is het verder ook geen discussie over wat een paard wel/niet aan zou moeten kunnen. Het is een kwestie van mentaliteit. Sportersmentaliteit. Zie je een paard als een trainingsapparaat/vervoermiddel met een hoge aaibaarheidsfactor? Of zie je hem als je partner, je maatje waarmee je samen wilt trainen en een goede prestatie neer wil zetten?

Ik vind zwaar overgewicht en paardensport niet samengaan (behalve mennen). Als je echt zwaar overgewicht hebt (en dan heb ik het niet over een maatje meer, maar echt categorie morbide obesitas) dan is het natuurkundig gezien vrijwel onmogelijk om je paard NIET in de weg te zitten. Dat dat voor sommige niet is wat ze willen horen, tsja... Ik snap dat het heel frustrerend is als je de strijd met overgewicht steeds moet voeren. Maar het welzijn van paarden vind ik wel belangrijker. In het algemeen bewegen mensen steeds minder, en het percentage mensen met obesitas neemt erg toe. Ik heb verder niets tegen dikkere mensen, en als je je zelf happy voelt met je gewicht moet je dat vooral zou laten. Maar ik vind niet dat we onze paarden er mee mogen opzadelen. Zwaar overgewicht van de ruiter is heel belastend voor de rug en de benen van het paard. Ik vind dat hele zware mensen in de wedstrijdsport ook geen geaccepteerd beeld mag worden. PaardenSPORT vereist discipline, ook voor jezelf.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 00:08

Gewicht blijft voor vele toch nog een erg gevoelig puntje te zijn.
Ik vind dat een jury daar op mag letten. Absoluut niet banketstaaf bedoelt maar je verwacht van je paard toch dat deze in goede conditie is en goed getraind dus waarom dat niet van jezelf verwachten en dat wil niet zeggen dat je alleen maar met maatje 36 op wedstrijd kan maar het is vrij apart als je van paard heel wat verwacht maar van jezelf niet. Elke extra belasting is gewoon een onnodige belasting voor het paard. Zeker verder op in de sport worden de trainingen voor het paard zwaarder.
En tuurlijk zijn er stevigere mensen die toch een goede conditie hebben of lenig zijn. Maar punt is gewoon dat extra belasting is en het dus ook in de weg zit, zeker als je veel vet hebt dat beweegt na de beweging en dus zeker niet prettig voor een paard. Daarnaast die vergelijking van beter een zwaarder iemand die meezit dan een lichte ruiter die tegen zit. Ik vraag me toch echt af of dat voor een paard echt verschil maakt. Het is niet of, of.
Puntenaftrek zou op zich niet verkeerd zijn als het echt gewoon te zwaar is of een combinatie van een erg "storende" en zware ruiter.
En of het nu eerlijk is of niet, een slanke ruiter vind ik toch vaak mooier op het paard zitten en tja het is een jury sport dus onbewust kan het zeker wel positief werken als je slank bent of het echt negatief effect heeft als je wat zwaarder denk ik niet. Maar als je echt aan de te zware kant zit mag ik toch ergens hopen dat er mensen zijn die je erop wijze. Het is voor niemand makkelijk om iemand aan te spreken dat je vind dat ze te zwaar zijn voor een paard. Zeker bij een bekende is het gewoon lastig omdat het zo gevoelig ligt bij vele. Dan kan er misschien maar beter iets over gezegd worden door een vreemde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 03:43

daantjuhhh schreef:
Minimelona..

Lief dat je het prbeert te vergoeilijken, maar dit zei ze letterlijk;

En dan nog, iemand die veel te zwaar is door een ziekte, paard kan daar niks aan doen, moet die daar de dupe van zijn? Lijkt mij niet. [quote]
Ik geloof toch werkelijk dat bovenstaande zin, op mijn reactie sloeg...

En het maakt mij niet uit hoor, want ik doe toch wel wat mezelf de juiste of in ieder geval de minst slechte oplossing lijkt voor mijn dieren.
En dressuur is nu eenmaal een jurysport; kan je het mee eens zijn of niet, ben je dat niet ga dan ook geen dressuurwedstrijden rijden, voorkomt
een hoop frustraties, maar dat is mijn mening...

En eigenlijk vind ik ook dat ieder mens de gelegenheid moet krijgen om te sporten, want sommige reacties insinueren dus mooi wel dat dikke mensen, maar beter helemaal niet meer buiten moeten komen omdat die mensen het een walgelijk gezicht vinden, prima hoor, maar ik weet zeker dat hooguit die ene persoon op deze hele aarbol die zonder zonde is, die 1e steen niet eens wilt werpen...

Het is toch altijd maar weer; vooral een ander zo vreselijk hard afzeiken, dat je je eigen tekortkomingen even niet meer hoeft te zien, dat zijn dan toch juist de mensen met de meeste issue's en onzekerheden?

Want nogmaals; het is een jurysport, dus take it or leave it en dat heeft uiteindelijk niet eens alleen maar met dikke mensen te maken, ook de ruiters met bv een bochel of rugproblemen (en dus werkelijk als een houten klaas zitten) of gewoon zelfs de goed uitziende ruiter die voor geen meter rijden kan, krijgen hiermee te maken...
Het tekent wel weer helemaal het paardenwereldje ansich; vooral veel en luid commentaar over anderen verkondigen in de kantine van de manege en na uren weer weggaan, zonder ook maar bij je paard te hebben gekeken... Wees vooral hard voor jezelf en niet alleen maar voor anderen, maar hee wie ben ik...
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 03-05-13 03:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 03:51

suikermeisje schreef:
Minimelona, ik weet niet eens hoe het eruit ziet, jij op je paard... Mij gaat het erom dat mensen die eigenlijk te zwaar zijn er toch op gaan zitten omdat ze zo graag willen rijden, paard vraagt er niet om.
En hoezo moet je je paard verkopen als je er niet op kunt?

En geloof nooit zoals ik jou hoor dat het er zo uitziet als op die foto. Het was echt, echt verschrikkelijk om te zien.. Ik krijg dan gewoon pijn van wat dat paard moet dragen.

kun je die foto ook aan ons laten zien? je maakt me nieuwsgierig eigenlijk? Oh ja, je kan mij trouwens in mijn profiel op mijn paard zien zitten, haha koekeloer eens met zijn allen en vel je oordeel, mag van mij hoor, maar ik ga dus inderdaad geen wedstrijden rijden en niet zo zeer omsdat ik zwaar ben, maar omdat idd mijn conditie totaal naar de fillistijnen is, na mijn hartakkefietje, maakt het afvallen ook niet echt gemakkelijker erop, maar dat komt ook wel weer goed, een slanke den word ik toch nooit, ben ik te lomp en onbehouden voor, maar ik moet wel eerlijk toegeven;

Sinds ik dus zo vreselijk ziek en zwak ben geweest , met mijn ernstige hartfalen, mis ik echt de kracht en balans om mijn merrie nog netjes te kunnen rijden als ze heet word en zo vreselijk gaat lopen heffen etc. en daar baal ik behoorlijk van, want ik weet heel goed dat ik nu dus vaak niet meer meebeweeg en achterblijf in de beweging, maar ik weet ook dat als ik helemaal stop met rijden, het echt nooit meer goed komt... geef mezelf dus een jaar om te kijken of ik sterker kan worden en mijn balans en evenwicht weer terug kan vinden, nu ik mijn hart het dus zoveel beter weer doet, lukt het niet, kap ik ermee...

Ik persoonlijk verkoop mijn paard ook niet , zelfs al kan ik nooit meer rijden, maakt het niet eens uit of het door blessure van paard of mijzelf komt eigenlijk... maar ik kan me wel voorstellen dat het dan een wel heel erg dure hobby word voor velen, vooral als het dan ook geen sport meer kan zijn...

newt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 05:10

Zoals een voorganger schreef krijg je echt wel punten aftrek als je misschien te zwaar/zwaarder bent.
Door dat er inderdaad staat, amazone zit scheef, takt, balans, amazone moet aan zit werken enz enz.
Zelf ben ik ook niet de lichtste, en ook ik krijg dit op mijn coupons terug.
Er word subtiel wel aangegeven dat een amazone te zwaar is.
Maar niet alleen de amazones met 'over'gewicht krijgt deze punten verminder, ook de ruiters die gewoon niet met het paard mee zitten.
Niet elk paard zit bijvoorbeeld makkelijk of zit makkelijk door, dan maakt het niet uit hoe zwaar of licht je bent beide keren zit je er als een zoutzak op.

Ik ben inmiddels 7kg afgevallen, jeej *\o/* , Maar merk nog niet dat mijn houding balans en zit verbeterd zijn Dit heeft ook tijd nodig en je moet 1 worden met je paard..
de subtile hints op de coupons is een boost voor je, je voelt je even ellendig maar pakt je zelf op en gaat er voor want let wel paarden zijn voor velen van ons een passie. En als je wedstrijden wilt rijden moet de conditie niet alleen van je paard goed zijn.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 09:14

Om terug te komen op de oorspronkelijke vraag;

Ik ben absoluut niet de slankste, maar krijg regelmatig een 7 voor houding en zit, ik ben er iig nog nooit op afgestraft. Maar ik pas qua combinatie wel goed op mijn paard.
Ik zie ook wel eens mensen met mijn formaat op een slank arabiertje voorbij hobbelen en dan denk ik ook wel van oeps, ga op een paard rijden dat past bij jouw gewicht. Bij de aankoop van mijn paard heb ik daar destijds wel rekening mee gehouden.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 09:22

Gewoon dik zijn moet voor een jury geen probleem zijn. Je kan het beeld niet mooi vinden, maar als alles technisch goed uitgevoerd wordt hoor je gewoon je punten te krijgen.

Alleen kan ik me niet voorstellen dat iemand met echt overgewicht (dus niet gewoon 'gezellig mollig') technisch alle onderdelen perfect kan uitvoeren. Met overgewicht zal je je paard zo veel in de weg zitten, je krijgt moeite met buiging, tact en impuls. En als dat zo is, dan kan de jury je daar natuurlijk op afrekenen.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 09:39

minimelona schreef:
daantjuhhh schreef:
Minimelona..

Citaat:

En het maakt mij niet uit hoor, want ik doe toch wel wat mezelf de juiste of in ieder geval de minst slechte oplossing lijkt voor mijn dieren.
En dressuur is nu eenmaal een jurysport; kan je het mee eens zijn of niet, ben je dat niet ga dan ook geen dressuurwedstrijden rijden, voorkomt

En eigenlijk vind ik ook dat ieder mens de gelegenheid moet krijgen om te sporten, want sommige reacties insinueren dus mooi wel dat dikke mensen, maar beter helemaal niet meer buiten moeten komen omdat die mensen het een walgelijk gezicht vinden, prima hoor, maar ik weet zeker dat hooguit die ene persoon op deze hele aarbol die zonder zonde is, die 1e steen niet eens wilt werpen...

Het is toch altijd maar weer; vooral een ander zo vreselijk hard afzeiken, dat je je eigen tekortkomingen even niet meer hoeft te zien, dat zijn dan toch juist de mensen met de meeste issue's en onzekerheden?

Want nogmaals; het is een jurysport, dus take it or leave it en dat heeft uiteindelijk niet eens alleen maar met dikke mensen te maken, ook de ruiters met bv een bochel of rugproblemen (en dus werkelijk als een houten klaas zitten) of gewoon zelfs de goed uitziende ruiter die voor geen meter rijden kan, krijgen hiermee te maken...
Het tekent wel weer helemaal het paardenwereldje ansich; vooral veel en luid commentaar over anderen verkondigen in de kantine van de manege en na uren weer weggaan, zonder ook maar bij je paard te hebben gekeken... Wees vooral hard voor jezelf en niet alleen maar voor anderen, maar hee wie ben ik...

Jeetje wat doe jij aangevallen.

En wat jij quote slaat niet op jou dat slaat op de volgende quote van pagina 1!
Ashley5760 schreef:
shirleyp snap je punt hier is ook al ooit heel discussie topic over geweest en toen werd ook aangehaald van ja wat als ruiter ziekte heeft en daardoor dik is (en zeg je dan ook van iemand die anorexia figuur heeft...)
Ik denk dat knhs er wel meer in promoot nu met ruiterfitheid en oceral in ruitershops zijn boeken en benodigdheden verkrijgbaar enz.
Dus je ziet wel dat er meer aan gedaan word vind ik

Maar nu iets anders, jij voelt je zo aangevallen door mijn reactie(s). Vind jij jezelf toch wel te zwaar voor je paard maar kun je er niet vanaf blijven? Want wat al gezegd werd, wie de schoen past trekke hem aan, en jij trekt hem wel heel gretig aan zo :=
Wat kan mij het schelen hoe 'dik' jij bent, het kan me wel schelen dat er genoeg mensen (en geen idee of ik het over jou heb, zie jou niet op je paard zitten hier in de buurt... dus ik oordeel niet over jou) zijn die op een paard stappen waar ze te zwaar voor zijn.

Sachet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-13 21:19

Bij welk maatje vinden jullie de amazone dan te zwaar?
Kan maatje 44 bijvoorbeeld nog?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 23:05

[/quote]

Citaat:

Het tekent wel weer helemaal het paardenwereldje ansich; vooral veel en luid commentaar over anderen verkondigen in de kantine van de manege en na uren weer weggaan, zonder ook maar bij je paard te hebben gekeken... Wees vooral hard voor jezelf en niet alleen maar voor anderen, maar hee wie ben ik...[/quote]

Jeetje wat doe jij aangevallen.

En wat jij quote slaat niet op jou dat slaat op de volgende quote van pagina 1!
Ashley5760 schreef:
shirleyp snap je punt hier is ook al ooit heel discussie topic over geweest en toen werd ook aangehaald van ja wat als ruiter ziekte heeft en daardoor dik is (en zeg je dan ook van iemand die anorexia figuur heeft...)
Ik denk dat knhs er wel meer in promoot nu met ruiterfitheid en oceral in ruitershops zijn boeken en benodigdheden verkrijgbaar enz.
Dus je ziet wel dat er meer aan gedaan word vind ik

Maar nu iets anders, jij voelt je zo aangevallen door mijn reactie(s). Vind jij jezelf toch wel te zwaar voor je paard maar kun je er niet vanaf blijven? Want wat al gezegd werd, wie de schoen past trekke hem aan, en jij trekt hem wel heel gretig aan zo :=
Wat kan mij het schelen hoe 'dik' jij bent, het kan me wel schelen dat er genoeg mensen (en geen idee of ik het over jou heb, zie jou niet op je paard zitten hier in de buurt... dus ik oordeel niet over jou) zijn die op een paard stappen waar ze te zwaar voor zijn.[/quote]

hoho suikermeisje dat gaat niet eens om het te zwaar zijn hoor, want ik weet dondersgoed dat ik altijd een dikkerd zal zijn of ik nou ziek ben of niet, bij mij persoonlijk gaat het uiteindelijk meer om het krachtverlies en geen conditie meer hebben na 2 jaar heel erg ziek te zijn geweest; ik vind dat eigenlijk een groter probleem dan het gewicht ansich want dat maakt dat je iid je paard gaat tegenwerken in de beweging en dat vind ik pas erg...

Ik voelde me idd wel aangevallen hoor, maar dat kwam eigenlijk meer omdat ik eigenlijk nooit geloofd ben wat mijn ziek zijn betreft, ja toen ik al met 1 been in het graf stond... en ik heb zo vreselijk hard moeten knokken in mijn 1ntje om de verzorging van mijn 2 paarden te kunnen volbrengen, en heb mezelf letterlijk af gezonderd van mijn familie en omgeving zodat ik mijn paarden kon houden, want er werden serieus rare spelletjes gespeeld om toch maar vooral te zorgen dat ze zo snel mogelijk de deur uit waren, dat ik inderdaad moeite hebg met (trouwens niet eens de opmerking van jou hoor, maar de kortzichtigere opmerkingen die ik al weer voorbij zag vliegen over geweld mocht wel maar te dik absoluut niet) Dan denk ik bv wie bepaalt dat dan? Of dat dikke mensen niet mogen sporten en dat soort rare praat, daar word ik inderdaad nogal moe van ja want eigenlijk was mijn reactie daa4rvoor die betrekking had op jou opmerking, in deze reactie was ik eigenlijk grotendeels met die andere kortzichtige en domme reacties bezig en dt bedoel ik dus steeds, kijk eerst naar jezelf voordat je van alles begint te roepen over een ander, maakt niet uit of dit over dik zijn, leeftijd, ras of wat dan ook gaat, de wereld is al zo verziekt joh... en heb het wederopm weer niet over jou hoor suikertje\\meisje, jou opmerking was beetje kort door de bocht in mijn ogen, maar absoluut correct en netjes verwoord hoor, sorry als het zo overkwam eigenlijk..

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 23:12

misschien was die inderdaad te kort, maar volgens mij ben jij er wel bewust mee bezig, misschien daardoor ook het aangevallen gevoel. Maar ik bedoel mensen met overgewicht die het geen reet interesseert wat er op hun paard zit.

Snap jou nu ook wel, ik zou me ook aangevallen voelen, maar ik ging dus door op iets anders en niet op jou. Was misschien ook niet duidelijk, maar gelukkig nu wel :)
ik snap ook dat mensen die ziek zijn willen paardrijden en mensen met overgewicht vind ik juist goed als die sporten, maar als het dusdanig ernstig is liever niet op een paard. Snap je me nu misschien beter? En ik kan helemaal niet over jouw situatie oordelen want sta er niet zelf naast.