Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Fitzroy schreef:Sorry Leonoor, maar dat kan er bij mij gewoon niet in. Het zou nl. betekenen dat die mensen op normale wedstrijden ook 2 tot 3 wp per proef rijden? Klopt dat?
Ik jureer ook geen koudbloedwedstrijden omdat ik weet dat er verwacht wordt dat ik een oogje dicht knijp en dat ben ik dus niet van plan.
Remy schreef:Helemaal mee eens!Zolang je er zelf rekening mee houdt en realistisch naar je eigen rijden kijkt en vooral voor het plezier mee wilt doen aan de koudbloedenwedstrijden zie ik er geen probleem in.
En ik geloof er ook niet in dat koudbloeden op een normale wedstrijd achtergesteld worden, je moet gewoon je punten rijden en kritisch naar jezelf kijken. Die tijd is inderdaad wel geweest maar ik krijg het idee dat het tegenwoordig vaak als excuus gebruikt wordt.
Grit schreef:Wat is jouw ervaring met koudbloeden die je in je ring tussen de paarden hebt zitten? Is dat echt altijd zo belabberd?
Fitzroy schreef:Dat herken ik wel, vooral in de galop en ook de verruimingen blijven achter tov warmbloedpaarden. Ik vond dat ik op dat gebied vaak gematst werd als ze mij daar nog vijven voor gaven.Als mensen goed rijden kun je daar niet omheen en zeker tot het M kunnen ze uitstekend mee. Maar daarna mis je toch vaak een stuk oprichting en zie je een stuwend ipv een dragend achterbeen.
Grit schreef:Bij de wedstrijden die ik ken, zijn kruisingen welkom.
Maar het blijft een gevoelig punt voor sommige deelnemers, dus je moet wat eelt hebben.
Een vriendin die met haar kruising fries mee reed, werd ook elke keer eerste. En dat leverde toch ook de nodige kritiek op dat "het niet eerlijk was".
Maar het is wel eerlijk, ook tussen koudbloeden onderling zit veel verschil in bouw. En haar paard had ook echt wel beperkingen in de gangen en bouw. Ze liet de manen maar los hangen, dat scheelde al iets, dan leek het paard meer op een fries.
Fitzroy schreef:Leonoor, ik heb de lijst bekeken em daar zit iig 1 jurylid bij die bekend staat als Sinterklaas en die zit nog laag in verhouding tot de anderen. Dat zegt mij wel genoeg over de andere juryleden.
Ineke_Britt schreef:Waarop miepen heel veel mensen daar toch over.
We kopen zelf ons paard en we bedenken zelf of we wedstrijden willen rijden. Ik mag toch hopen allemaal voor ons plezier.
We hebben ook allemaal wel eens een meevaller qua jury. Wees gerust komt vanzelf wel weer een tegenvaller houd het mooi in balans.
Mijn ervaring is dat koudbloed wedstrijden vooral gezellig zijn, dat idee heb je ook wel op wedstrijden op een kleinere locatie en daar is iedereen welkom.. Prijzengeld is misschien wat minder interessant maar bij de koudbloedwedstrijden zijn de prijzen ook niet waar je het voor moet doen...
Heb ook een keer een verliespunt weg zien gaan bij een koudbloed wedstrijd. Hoe de proef was weet ik niet maar voor het idee, ook daar gebeurd zoiets.
Dat achterbeen gebruik herken ik ook, dat is gewoon zo. We hebben er wel plezier om.
Op de uitgestrekte draf ook altijd een 5 soms een 4. overleven we wel..
fokfanaat schreef:Zo houdt je wel het calimero effect in stand van koudbloed eigenaren, die op een "normale" wedstrijd minder punten krijgen dan op zon koudbloedenconcours, en zich erg achtergesteld voelen als er wel correct en realistisch beoordeeld wordt.