Animo voor I-phone voorlees-app dressuurproefjes?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Is er animo voor dit idee

Nee, lijkt me helemaal niets en overbodig
21 (5%)
Nee, ik heb geen Iphone
80 (21%)
Ja, lijkt mij een leuk idee maar ik zou er niet voor betalen
109 (28%)
Ja, lijkt mij een leuk idee en ik zou er 0,50€-1,50€ voor betalen
65 (17%)
Ja, lijkt mij een leuk idee en ik zou er 1,50€-3,00 voor betalen.
65 (17%)
Ja, lijkt mij een leuk idee, en ik zou er €3,00-5,00 voor betalen.
39 (10%)

Totaal aantal stemmen: 379

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 15:43

Waarom zou GPS niet haalbaar zijn? Ik heb ook GPS op mijn Iphone voor de auto op de weg, dus dit moet toch kunnen?

Ik zou er ook max. 5 euro voor overhebben, lijkt me een goede oplossing.

Ik denk dat als GPS niet mogelijk is, dat je dan de voorlezer alles moet laten herhalen, tenminste, mijn ma leest ook altijd alles 2 keer op, zodat ik altijd op tijd ben en het beter onthoud, mocht ik nog in een andere oefening zitten tijdens de proef.
Laatst bijgewerkt door Wiwabalia op 14-03-13 15:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Reformer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-13 15:45

GPS kan een paar meter afwijken dus in een 20x40 bak moet deze wel heel nauwkeurig zijn, dus ik begrijp de reacties wel. Toch zijn er zeker mogelijkheden, maar dat zullen we moeten bewijzen!

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 15:46

Lijkt me een goed idee mits deze voor android verkrijgbaar is. Heb geen Iphone heb daarom nu op nee gestemd. Zou er max 5 euro voor uit willen geven.

MoOtJuHh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 15:48

Misschien een idee om ipv GPS gebruik te maken van 3(?) stereotype paarden. Dus een shetlander, pony en paard. Ik weet namelijk niet zeker in hoeverre GPS binnen in huis werkt.

Eigenlijk zou de KNHS een intelligent systeem moeten maken, met camera's die detecteren waar je bent en zo het juiste onderdeel voorlezen. Denk alleen dat het erg kostbaar wordt.

Succes met de app, persoonlijk zou ik het niet kopen. Ik laat ze inspreken tijdens de wedstrijd door mijn voorlezer.

Edit: Wat ik trouwens hoor is dat Apple veel strenger is met apps dan Android. Wellicht iets om rekening mee te houden? Nogmaal succes!
Laatst bijgewerkt door MoOtJuHh op 14-03-13 15:51, in het totaal 1 keer bewerkt

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 15:48

Wauw super idee!!! :)
Alleen inderdaad erg jammer als die alleen voor Iphone gaat zijn, hier ook een android gebruiker namelijk.

Danique07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 15:49

Ik zou de app zeker willen downloaden/gebruiken.
Ik zou om te proberen er niet meer als 3 euro aan uit willen geven, mochten de recensies zo goed zijn, zou ik er max 5 euro aan uit willen geven..

Leuk en goed idee!

Reformer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-13 15:53

MoOtJuHh schreef:
Misschien een idee om ipv GPS gebruik te maken van 3(?) stereotype paarden. Dus een shetlander, pony en paard. Ik weet namelijk niet zeker in hoeverre GPS binnen in huis werkt.

Eigenlijk zou de KNHS een intelligent systeem moeten maken, met camera's die detecteren waar je bent en zo het juiste onderdeel voorlezen. Denk alleen dat het erg kostbaar wordt.

Succes met de app, persoonlijk zou ik het niet kopen. Ik laat ze inspreken tijdens de wedstrijd door mijn voorlezer.

Edit: Wat ik trouwens hoor is dat Apple veel strenger is met apps dan Android. Wellicht iets om rekening mee te houden? Nogmaal succes!

Bedankt voor de tip! Ja, als de Knhs dat zou doen zou dat top zijn.
Wij moeten natuurlijk ook aan hun toestemming vragen omdat op alle proeven natuurlijk hun copyright ligt.
Wie weet vinden ze het zo een briljant idee en een gat in de markt dat ze er aan mee willen helpen :')

Maar zoals gezegd, we proberen het nu met de B proef 3, mocht het echt goed werken, moet er toestemming gevraagd worden bij de KNHS, krijgen we die moeten alle proeven ingesproken worden, etcetera etcetera, en dan komt ie uiteindelijk in de appstore of android store. Een lange weg te gaan dus.

SteffiiY

Re: Animo voor I-phone voorlees-app dressuurproefjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 15:57

Wauw hier zou ik echt gebruik van gaan maken.
Nu moet ik steeds iemand vinden om het voor te lezen, en dan kan ik zelf oefenen.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 16:00

Lijkt mij helemaal een geslaagd idee!!
Mits het voor android is, want ik heb geen iphone en ik denk dat merendeel ook op android zit!

Vind het echt een heel slim idee en ik denk dat het best wel een hit zou kunnen worden!

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 16:00

je zou contact op kunnen nemen met deze site: http://www.mygpstracker.nl
Hun hebben wel manieren om tot de meter nauwkeuring te meten..

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 16:09

Ik heb er best 5 euro voor over, maar heb Android :)

xanax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 16:13

Anne_mieke88 schreef:
je zou contact op kunnen nemen met deze site: http://www.mygpstracker.nl
Hun hebben wel manieren om tot de meter nauwkeuring te meten..

Dat zal ook wel op 3meter zijn.

wikipedia naar GPS en lees dat even na :)

Andere mogelijke oplossing: voice control, kan je eventueel zelfs in het midden van je proefje een onderdeel dat fout ging herhalen :)

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 16:14

Reformer schreef:
Lianne86 schreef:
Vraag me af op GPS zo nauwkeurig is, goed idee hoor, daar niet van ;)

Maar probleem: GPS, als je in een binnenbak rijdt --> vaak is binnen dat bereik toch minder.

Verder wat als je in een bak met een ander formaat rijdt? Kun je een app zo slim maken dat hij dat ook ziet? Of alleen ziet hoe je het in een 20 x 40 bak? GPS zou dan ook nog eens ingesteld moeten zijn op bochten :S Vraag me echt af of dit haalbaar is!

Dat is denk ik ook niet haalbaar. De app zal worden voor de proeven die verreden worden in een 20x40 baan, anders zouden we alle baanafmetingen moeten programmeren en dat is inderdaad niet haalbaar. Het zal gaan werken ( als het gaat werken ) op een 20x40 baan, dus als je een vierkant weiland hebt heeft het weinig zin, of de proef word te snel of te traag voorgelezen.

En zoals eerder beschreven hierboven, er word nu gekeken of de GPS nauwkeurig kan werken. Zo niet dan word het inderdaad op een bepaald tempo. Dan nog denk ik zelf, dat ieder zijn proef kan rijden, zo veel verschil zit er niet in alle paarden mits er in een normaal tempo word gereden ( Dus geen traag bijna in stap vallend paard vergelijken met een paard die alleen maar kei keihard door die baan knalt.. )

Normaal tempo is denk ik gewoon goed te doen hoor, en anders pak je op een lange zijde maar even een middendrafje om bij te trekken of iets dergelijks ;) Maar dan is het even handig om het met je telefoon zelf op te nemen als je aan het rijden bent (met voorlezer die het inspreekt) dan heb je het ook precies op je eigen tempo + eigen bakafmetingen etc.)

Dniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 16:22

Zou een leuke app kunnen zijn! heb er dan ook zeker interesse in, mocht dit in android verkrijgbaar zijn (ooit!) :)

Reformer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-13 16:23

Lianne86 schreef:
Normaal tempo is denk ik gewoon goed te doen hoor, en anders pak je op een lange zijde maar even een middendrafje om bij te trekken of iets dergelijks ;) Maar dan is het even handig om het met je telefoon zelf op te nemen als je aan het rijden bent (met voorlezer die het inspreekt) dan heb je het ook precies op je eigen tempo + eigen bakafmetingen etc.)

Ja daarom, daar dacht ik ook aan. Mocht GPS niet te doen zijn dan is een normaal tempo voor elk gemiddeld paard toch prima?

Niekje51

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 16:29

Ja, super idee! Ik sta op een stal waar ik vaak alleen ben met rijden in de bak en proef oefenen is alleen mogelijk als ik dan de proef uit mijn hoofd leer. Maar dit is nog veel beter! Maarreh, ook voor Android...?

Marleen74

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 16:31

Ondanks dat ik geen Iphone heb,toch vòòr gestemd.Ga er van uit dat ie dan vanzelf voor android komt :D
Ik heb ook wel eens wat ingesproken op een mp3 omdat ik meestal alleen ben tijdens de training.En aangezien dàt kan,wil ik er natuurlijk niks voor betalen :o

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 16:34

Handig!

Wellicht kan je ook instellen hoe de gangen van je paard (of pony) zijn ivm snelheid van de proef. Dan zou het wat nauwkeuriger kunnen qua voorleessnelheid wanneer de GPS niet werkt.

(of schofthoogte oid) Of wellicht een soort van afstelknop snel/langzaam zodat je zelf een goed tempo kan kiezen voor de specifieke combinatie. Is misschien even zoeken, maar eenmaal ingesteld zou dat goed moeten zijn.

Reformer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-13 16:36

Bedankt voor de tips, deze nemen we natuurlijk allemaal mee :)

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 16:37

Lijkt me ideaal. :) Die mag er van mij komen!
Technisch ben ik niet, aan tips en ideeën kan ik je helaas niet helpen.

Niekje51

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 16:38

even Offtopic... @Marleen74, dat is ook goed bedacht, die ga ik onthouden!

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 16:38

Wat dimple zegt ben ik het wel mee eens, dat je misschien wel onderscheid kan maken in kleinere pony's en de paarden.

ellissofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 16:41

ik vind dit echt een super idee! misschien kan je een soort volumeknopje maken, maar dan voor de snelheid waarop de proef wordt voorgelezen. dan kan iedereen hem instellen naar de snelheid van zijn of haar paard. ik zou er ongeveer 3 euro voor over hebben.

19marjo90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 16:42

Lijkt me echt een super plan! klein bedragje wil ik er dan ook best voor betalen.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 16:44

Super idee. Zou het zeker willen hebben en als het echt werkt heb ik er ook wel 5 euro voor over!