Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
ik vond het wel leuk om eens mee te maken .ik heb de stikkers met het formulier nog in het paspoort.
Uppojono schreef:Nu duidelijk is dat die €10.000 niet klopt, kijk ik er ook anders tegen aan. Ik vind een schorsing en een boeten van rond de €500,- wel op zijn plaats. En inderdaad is dit voor mij een reden om toch de dopinglijst eens na te kijken, qua zalfjes als Lotagen en mokzalf
Ik smeer dat op alle kleine plekjes en schrammetjes eigenlijk
schoentje schreef:Als je je al jaren bevind in de paardenwereld en verschillende takken van de paardensport op hoger niveau dan B/L beoefend hebt, kun je je niet echt vergelijken met een amateur dat met 1 paard af een toe een B of L wedstrijd rijdt.
Die maken die fouten nou eenmaal wat sneller en daarom ben ik een voorstander van alleen testen op belangrijke middelen in hoeveelheden die ook iets doen bij een paard.
Want dan kom ik weer terug bij de vraag waar ik mijn 2 posts terug mee afgesloten heb: "Kan iemand mij uitleggen wat het toevoegd een amateur te straffen en met zijn volledige naam aan de schandpaal te nagelen in de P&S, wanneer zijn paard positief test op een vaag middel wat in een creme of zalfje zat, waarvan de hoeveelheid dat in het bloed gevonden werd, bij een hamster nog niks zou doen?"

schoentje schreef:welke middelen bedoel je LaBull?
Ik vind het toch echt geen dierenmishandeling als iemand de mok van zijn paard verzorgd, hem een pijnstiller geeft wanneer hij ergens pijn heeft, hem antibiotica geeft wanneer er iets ontstoken is, een creme op een wondje smeert, etc. Dat alles valt onder doping als dat na een aantal dagen of weken in het bloed gevonden wordt, terwijl het al lang niks meer doet in het lichaam.
kleinvosje schreef:Niet helemaal hetzelfde, maar ik heb nu dit weekend op twee wedstrijden in de regio Utrecht meegemaakt dat er een Identificatie- en registratie controleur aanwezig was om te controleren of de entingen en papieren van de dieren in orde waren. Er zijn diverse combinaties gediskwalificeerd omdat de entingen verlopen waren. Zeker een punt van aandacht!!!
Ik vermoed dat de KNHS bezig is met een inhaalslag op alle controles. Wat goed is natuurlijk! Wellicht heeft het dopingschandaal in de wielersport er wat mee te maken, en wil de KNHS nu duidelijk maken dat het binnen de paardensport (ook) niet getolereerd wordt dat er doping gebruikt wordt...