Nieuwe vorm van dressuurwedstrijden !!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 22:57

Je les laten filmen

Maar daarom zeg ik ook, de 2e optie spreekt me dan aan, mits het geen wedstrijd verband is, maar puur om wat van op te steken.

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 23:06

runningkawa schreef:
Je les laten filmen

.

Heb jij dan meerdere juryleden in je les? Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 23:08

Haha, nee
Maar daar leer je wel al veel van.
Dan zie je wat je instructrice elke keer bedoeld en zie je dat ze zich nog elke keer heel netjes heeft gehouden ipv je de huid vol te schelden Tong uitsteken

Horsedances

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 23:40

Je kunt merken dat Tyrza aardig het klappen van de zweep kent. Jan Peeters heeft een aantal jaren naast het jureren, tevens de diverse proeven door zijn vrouw laten filmen en van commentaar voorzien. Iedereen was hem hier heel erg dankbaar voor, want hier kon je mee verder. Een groot gedeelte van dit materiaal is later weer voor diverse jurycursussen gebruikt. Als men wat wil leren lijkt mij dit absoluut en goed idee. Verder is het een verkeerd uitgangspunt om aan te nemen dat men een video-opname kan veranderen, zonder dat dit opvalt. Dus laat die argumenten maar achterwege, het geeft alleen maar jullie manier van denken aan. Misschien dat Nederland te klein is voor zulke ideen, maar als we straks weer (wat niet te hopen is) weer één of andere ziekte krijgen, waardoor je maanden op je thuisbasis moet blijven met je paard, zou het toch voor wat vertier kunnen zorgen.

Horsedances

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 23:49

Horsedances schreef:
Verder is het een verkeerd uitgangspunt om aan te nemen dat men een video-opname kan veranderen, zonder dat dit opvalt. Dus laat die argumenten maar achterwege, het geeft alleen maar jullie manier van denken aan.

Ik vind je opmerking ronduit beledigend over 'onze' manier van denken. Ik ben niet handig maar ik weet zeker dat handige mensen een hoop kunnen knutselen zonder dat het opvalt. Dat heeft niets met manier van denken te maken, maar is gewoon een gegeven wat mij ook zo te binnen schoot.
Er wordt gevraagd wat wij ervan denken en dan geven wij onze mening.
Je hoort mij niet zeggen dat commentaar niet nuttig zou zijn maar om er een wedstrijd aan te verbinden gaat mij echt te ver.

Horsedances

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 00:19

Wanneer je er van uitgaat dat je met slimme ingrepen een video kan bewerken ben je A. verkeerd bezig en B. weet je echt niet waarover je praat. Naast een muziekstudio, hebben we ook een studio waar we Video's, VCD, SVCD en DVD's maken, dus ik denk wel dat ik weet waarover ik spreek.

Horsedances

fabienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 10:35

Horsedancer, sorry hoor, maar ik denk dat je de werkelijkheid iets te rooskleurig voorstelt..
Waar openingen tot frauderen gevonden kunnen worden, zullen deze zeker gebruikt worden.
Dat zie je in alle geledingen van elke sport.

En je hoeft maar naar de filmwereld te kijken, dan zie je dat je alles op film kan zetten, hoe je het maar hebben wilt, waar je het maar hebben wilt enz enz. De mogelijkheden zijn onuitputtelijk. Je kunt beelden creeeren zo je ze hebben wilt.

Yokie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 10:56

Laat nou maar. De discussie gaat hier niet over videotechnieken. Al vind ik de toonzetting van Horsedances ook ronduit denigerend. Nergens voor nodig.

Nog even terug op de 'begeleiding' tijdens de opnames... Op zich een goed idee, maar is dat uit te voeren? Er zijn zoveel starts op regionale wedstrijden alleen al. Zo'n controlerend persoon komt nooit meer thuis? Even plastisch neergezet.

Ik ben zelf een regionaal ruiter en beleef veel plezier aan de wedstrijden, dat komt voornamelijk door de sfeer. Tuurlijk rijd je wel voor de punten en de hogere klassering, maar het gaat toch voor het gros van de ruiters toch ook om de gezelligheid er omheen? Toch? Ben ik nu te amateuristisch in deze gedachtengang?

Ik vind dus nog steeds dat het een te individualistisch systeem is.

fabienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 11:30

Yokie, het uitgangspunt was ook voor landen, waar men in de winter nauwelijks vervoersmogelijkhden heeft. Ik denk niet dat het een algemeen verschijnsel zal gaan worden.

laurae

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 12:26

Het hele idee achter een wedstrijd is toch dat je precies op het moment dat jij moet starten je paard goed voor elkaar hebt? Als je thuis je proef mag opnemen dan kun je exact zolang rijden als jij denkt nodig te heben en als je proef in eerste instantie mis gaat ga je de oefening nog een paar keer oefenen en vervolgens over nieuw beginnen.

Voor een wedstrijd vind ik dit dus niet geschikt.