Ctal schreef:Ik doe altijd weinig knotten, aangezien mn pony best een lange hals heeft.
En altijd met stiekjes, binnen 20 minuten klaar, geen geduld voor naald en draad, ik kan t wel, en het is ook veel mooier, maar om nou een uur bezig te zijn voor 6 minuutjes.
Ik doe er ook altijd maar weinig, 6 of 7 en ik vlecht ze wel met draad, maar ik ben ook binnen 20 minuten wel klaar hoor! Alleen het uithalen is wat meer werk, want ik trek de draad zo strak aan, dat het moeilijk is om ergens de schaar erachter te haken om het los te knippen.
Wat betreft de maantop: die vlecht ik dus ook in zoals bij die fjordenfoto wordt getoond, dat is een kwestie van met het bovenste pplukje van de maantop beginnen en er elke keer een plukje bij pakken, net zoals je dat bij een startvlecht doet. ik heb er lang op moeten oefenen voordat het mooi bleef zitten, maar nu kan ik het en zit het echt mooi.
Bij Estor was nl de staart opgeschoren, dus die hoefde ik nooit te vlecht en zijn maantop bestond uit maar drie haren, dus daar deed ik ook nooit wat mee.