Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Maureen95 schreef:Ik ken eenpaard en die is met stang en trens gereden. Niks verkeerd ofzo. Maar er is te ruw mee omgegeaan en toen is er bijna 10cm van zn tong afgestorven en nu mist die dat

amyke schreef:Het eerste wat ik denk is dat sommige mensen altijd iets meer mogen dan een ander.
Dat er niet op gereageerd is door de jury zal ook wel zijn reden hebben, het is en blijft een phillipaerts.
Maar toch is het schandalig, wanneer je paard gevoelig is, laat dan je spoor uit, of gebruik een beschermer of dergelijke...
bentejs schreef:Ik vind het niet kunnen. Raar dat jury er niets van gezegd heeft, want het kan bijna niet anders dan dat zij dit ook gezien moeten hebben.. Laat gewoon je sporen uit als je er niet mee om kan gaan.
listiglistje schreef:bentejs schreef:Ik vind het niet kunnen. Raar dat jury er niets van gezegd heeft, want het kan bijna niet anders dan dat zij dit ook gezien moeten hebben.. Laat gewoon je sporen uit als je er niet mee om kan gaan.
Wie zegt dat hij er niet mee om kan gaan, net gechoren paard, gevoelig huidje is dat zo gebeurd,
zelfs met een knopspoortje...beetje kort door de bocht dat het onkunde of dierenleed zou zijn
Tieneke schreef:Het is en blijft idd een Philippaerts. Niet alleen bij de jury is dat misschien te merken, maar ook bij het publiek. Ze staan niet bepaald bekend om hun meest paardvriendelijke/rustige/nette manier van rijden, en toch krijgen ze een oorverdovend applaus, ook Olivier kreeg dat na deze rit.
Ik weet zeker dat het paard "clean" was voor de rit. Tijdens de rit zijn er vlekken ontstaan en bijgekomen.
Onkunde of dierenleed, daar gaat het me zelfs eigenlijk niet om, wel om de reactie die ontbrak van de jury. Ik probeer de FEI jumping-reglementen te openen, maar moet mijn Java eerst updaten
listiglistje schreef:bentejs schreef:Ik vind het niet kunnen. Raar dat jury er niets van gezegd heeft, want het kan bijna niet anders dan dat zij dit ook gezien moeten hebben.. Laat gewoon je sporen uit als je er niet mee om kan gaan.
Wie zegt dat hij er niet mee om kan gaan, net gechoren paard, gevoelig huidje is dat zo gebeurd,
zelfs met een knopspoortje...beetje kort door de bocht dat het onkunde of dierenleed zou zijn
Citaat:3. Mandatory Disqualification
3.1 Horses bleeding on the flank(s), in the mouth or nose or marks indicating excessive use of spurs or of the whip anywhere on the Horse (in minor cases of blood in the mouth, such as where a Horse appears to have bitten its tongue or lip, Officials may authorize the rinsing or wiping of the mouth and allow the Athlete to continue; any further evidence of blood in the mouth will result in Disqualification.);